Pantone przedstawił kolor roku 2020. Nivea ma powody do zadowolenia
Pantone przedstawił kolor roku 2020. Nivea ma powody do zadowolenia

Kojarzy się z zaufaniem, niezawodnością i nadzieją na przyszłość. – Odcień Classic Blue ma niezwykły wpływ na naszą psychikę. Uspokaja, koi, wycisza – tłumaczy tegoroczny wybór Leatrice Eiseman z Pantone Color Institute. 

– W naszych niespokojnych czasach szukamy ukojenia – mówi Leatrice Eiseman z Pantone Color Institute, tłumacząc wybór Classic Blue na odcień roku 2020. To barwa zdecydowanie bardziej stonowana niż Living Coral z 2019 roku czy jego poprzednik, Ultra Violet. Kojarzy się z nocnym niebem, klasyczną elegancją, niezawodnością munduru. 

Granat ma być kolorem, który wprowadzi nas w nową erę, dając nadzieję na jaśniejszą przyszłość. Eiseman podkreśla, że coraz więcej projektów w tym odcieniu tworzą branże technologiczne i samochodowe. Nieprzypadkowo Classic Blue jest tak często stosowany w logotypach, np. Facebooka. Psychologowie twierdzą, że budzi zaufanie, buduje lojalność, sprawia wrażenie odpowiedzialnego. Dietetycy polecają natomiast niebieskie jedzenie, takie jak jagody, bogate w antocyjany, które działają detoksykująco i przeciwzapalnie.

W branży kosmetycznej najbardziej znane wcielenie granatu to oczywiście marka Nivea, która używa go od roku 1911. Kolor ten jest chętnie wykorzystywany też przez inne firmy kosmetyczne dla linii produktowych o działaniu nawilżającym, detoksykującym czy odwołujących się do morskich inspiracji. W podobnej tonacji kolorystycznej zaprojektowano choćby linię GdanSkin Ziai czy perfumy CoolWater marki Davidoff.

# Newsy producenci
 reklama