Oceanic obchodzi w tym roku 35-lecie działalności na polskim rynku. Firma jest własnością Doroty i Wojciecha Soszyńskich. Korzenie Oceanic wywodzą się z firmy polonijnej Inter Fragrance, założonej przez Ignacego Zenona Soszyńskiego.
Ojciec Wojciecha Soszyńskiego był niezwykle zdolnym i pragmatycznym biznesmenem. Kiedy komuniści przejęli jego przedsiębiorstwa w latach 50-tych minionego wieku, udało mu się wyemigrować do Francji, gdzie kształcił się w Paryżu na Sorbonie oraz w Grasse w zakresie kompozycji zapachowych i olejków eterycznych, a następnie wyjechał do Maroka i tam założył prężnie rozwijające się firmy. Zyskał wielkie pieniądze, prestiż i olbrzymie doświadczenie. Kiedy w PRL-u wydano pozwolenie na zakładanie firm polonijnych, wykorzystał szansę i rozwijał biznes w Polsce, szybko zyskując rzesze klientów, ale także opinię fantastycznego pracodawcy, u którego chcieli pracować najlepsi specjaliści w swoich branżach. Zapewne rozmach biznesowy byłby jeszcze większy, gdyby nie absurdalność urzędnicza gospodarki socjalistycznej. Ignacy Soszyński zdecydował się w pewnym momencie na całkowity rozbrat z Polską, a kierowanie firmą Oceanic przejęli Wojciech i Dorota Soszyńscy.
Oceanic to firma rodzinna, z wysokimi udziałami rynkowymi w Polsce, ale też ambitnie rozwijająca sprzedaż za granicą. Sztandarową marką jest oczywiście AA - w kategorii kosmetyków hipoalergicznych firma zyskała zdecydowanie rynkową kompetencję i pozycję lidera. Dziś portfolio oferowanych marek jest znacznie szersze. Firma rozwija sprzedaż marek masowych, premium, dermokosmetyków, a także farmaceutyków. Produkcja zlokalizowana jest w supernowoczesnej fabryce w Trąbkach Małych. Ambicje właścicieli są wciąż duże i na odcinanie kuponów raczej się nie zanosi.
Zdobyta pozycja i zaufanie konsumentów zobowiązują, by wciąż stawiać na innowacyjność rozwiązań i nowatorskie podejście w kreowaniu kosmetyków. Zresztą jak sami mówią: praca to przyjemność, a firma jest naszą pasją.
A jak wygląda (oczywiście bardzo skrótowo) kalendarium z perspektywy rozwoju firmy i jej wdrożeń?
1982 – w Sopocie powstaje Laboratorium Farmaceutyczno-Kosmetyczne Oceanic, a na rynek trafia Krem półtłusty AA – pierwszy krem z logo AA oznaczającym „AntyAlergiczny”.
1994 – pojawienie się na półkach pierwszych płynów do higieny intymnej pod marką AA Intymna.
1995 – Oceanic rozpoczyna eksport kosmetyków AA do krajów Europy Środkowo-Wschodniej i na Kubę.
2003 – Oceanic jako jedyna polska firma kosmetyczna otrzymuje zezwolenie na wytwarzanie produktów leczniczych zgodnie z ustawowymi wymaganiami w zakresie farmaceutycznych standardów GMP Good Manufacturing Practice (Dobrej Praktyki Wytwarzania).
2003 – Oceanic uzyskuje certyfikat ISO - system zarządzania jakością ISO 9001:2000, zatwierdzony przez Lloyd’s Register Quality Assurance, który obejmuje projektowanie, wytwarzanie i dystrybucję do sieci odbiorców wyrobów kosmetycznych i produktów leczniczych.
2004 – powstanie nowej, spełniającej najwyższe standardy bezpieczeństwa fabryki w Trąbkach Małych pod Gdańskiem.
2005 – powstanie marki kosmetyków selektywnych do twarzy i ciała AA PRESTIGE, dostępnych m.in. w sieci perfumerii Sephora i Douglas.
2006 – Oceanic rozpoczyna produkcję preparatów w farmaceutycznych sprzedawanych tylko w aptekach, wśród nich marka emolientów Oillan opracowanych z myślą o wrażliwej, suchej i atopowej skórze niemowląt, dzieci, dorosłych i kobiet w ciąży.
2007 – opracowanie szerokiej oferty zabiegów i preparatów profesjonalnych do gabinetów kosmetycznych pod marką AA PRESTIGE Institute.
2009 – W Trąbkach Małych powstaje centrum logistyczno-dystrybucyjne Oceanic. Firma wdraża system zarządzania przedsiębiorstwem SAP poszerzony o moduł zarządzania jakością. Fabryka razem z laboratorium i centrum logistyczno dystrybucyjnym zajmuje 12 tys. m kw. Położona jest w ekologicznej strefie na terenie o łącznej powierzchni 4 ha.
2011 – stworzenie linii kosmetyków naturalnych AA ECO, pierwszych na polskim rynku kosmetyków naturalnych bezpiecznych dla osób o skórze wrażliwej i skłonnej do alergii.
2012 – wprowadzenie na rynek najbardziej komplementarnej linii kosmetyków pielęgnacyjnych dla różnych kategorii wiekowych AA Technologia Wieku.
2013 – opracowanie linii specjalistycznych dermokosmetyków Oncoderma przeznaczonych do pielęgnacji skóry pacjentów poddawanych terapii onkologicznej.
2015 – wprowadzenie na rynek wyspecjalizowanych preparatów przyspieszających wzrost rzęs, brwi i włosów pod marką Long4Lashe
2016 – powstanie nowej marki selektywnej AA CODE Sensible, która proponuje klientom kosmetyki zaawansowane technologicznie o wysokich stężeniach substancji aktywnych i jednoczesnym bezpieczeństwie dla skóry wrażliwej i skłonnej do alergii.
I cóż można dodać więcej? Chyba: ciąg dalszy nastąpi...;-)