Luksja przechodzi do portfolio firmy Sarantis
Luksja przechodzi do portfolio firmy Sarantis

Grupa Sarantis, do której należą takie marki, jak STR8, Jan Niezbędny, Grosik czy Kolastyna kupuje od PZ Cussons polską markę kosmetyczną Luksja. Nowy właściciel brandu zajmie się też - na bazie oddzielnej umowy - dystrybucją innych marek PZ Cussons, m.in. Carex, Morning Fresh i Original Source.

Marka Luksja na polskim rynku działa od 30 lat. Jest silnym brandem w kategorii mydeł, żeli pod prysznic i płynów do kąpieli.
 
Sprzedaż Luksji za rok 2018 wyniosła 16 mln euro.

Koszt akwizycji marki wyniósł 9,222 mln funtów brytyjskich i zostanie sfinansowany ze środków własnych Sarantis.

Akwizycja wpisuje się w strategiczne cele Grupy Sarantis, zakładające rozwój firmy poprzez nabywanie silnych lokalnie brandów, wpisuje się dobrze w obecne portfolio i daje możliwość poszerzania oferty Luksji na inne podkategorie produktów higieny osobistej.
 
Transakcja zostanie sfinalizowana po uzyskaniu wymaganych zgód w Polsce i w odpowiednich krajach.
 
źródło: https://ir.sarantis.gr/en/news/investors-press?item=3887
# Newsy producenci
 reklama