Grupa Sarantis, do której należą takie marki, jak STR8, Jan Niezbędny, Grosik czy Kolastyna kupuje od PZ Cussons polską markę kosmetyczną Luksja. Nowy właściciel brandu zajmie się też - na bazie oddzielnej umowy - dystrybucją innych marek PZ Cussons, m.in. Carex, Morning Fresh i Original Source.
Marka Luksja na polskim rynku działa od 30 lat. Jest silnym brandem w kategorii mydeł, żeli pod prysznic i płynów do kąpieli.
Sprzedaż Luksji za rok 2018 wyniosła 16 mln euro.
Koszt akwizycji marki wyniósł 9,222 mln funtów brytyjskich i zostanie sfinansowany ze środków własnych Sarantis.
Akwizycja wpisuje się w strategiczne cele Grupy Sarantis, zakładające rozwój firmy poprzez nabywanie silnych lokalnie brandów, wpisuje się dobrze w obecne portfolio i daje możliwość poszerzania oferty Luksji na inne podkategorie produktów higieny osobistej.
Transakcja zostanie sfinalizowana po uzyskaniu wymaganych zgód w Polsce i w odpowiednich krajach.