Innowacje first: LOreal przedstawia kolejne rozwiązania technologiczne - personalizacja produktów ważnym wyznacznikiem poszukiwań
Innowacje first: L'Oreal przedstawia kolejne rozwiązania technologiczne - personalizacja produktów ważnym wyznacznikiem poszukiwań

Na konferencji Viva Technology firma L’Oréal zaprezentuje „Piękno bez granic”, swoją wizję przyszłości branży kosmetycznej i obsługi konsumenta.

Najnowsze rozwiązania technologiczne Grupy wspomagane systemami sterowania głosem, sztuczną inteligencją i rzeczywistością rozszerzoną można od dzisiaj zobaczyć w Paryżu.

Innowacje i nauka są podstawą strategii L'Oréal i niewątpliwie źródłem sukcesu firmy. W ubiegłym roku koncern odpowiadał za prawie 40 proc. wydatków europejskiej branży kosmetycznej na badania i rozwój, inwestując w nie 914 mln euro, czyli 3,4 proc. swoich przychodów ze sprzedaży. Efektem badań było 505 zgłoszonych w 2018 r. wniosków patentowych (rok wcześniej – 498).

- Z przyjemnością uczestniczymy w konferencji Viva Technology, corocznym spotkaniu ze światem technologii, odbywającym się we Francji. To wspaniała okazja podzielenia się naszą wizją kosmetyki, która jest zróżnicowana i dostępna dla wszystkich, dostosowana do potrzeb i aspiracji konsumentów na całym świecie i wspomagana rozwiązaniami cyfrowymi. Nowe technologie, takie jak: rzeczywistość rozszerzona, sztuczna inteligencja czy sterowanie głosem, umożliwiają nam oferowanie coraz więcej spersonalizowanych i zaawansowanych usług, a także włączenie naszych konsumentów w proces ich tworzenia. Możemy też oferować im serwis i produkty dostępne w dowolnym czasie i miejscu - mówi Lubomira Rochet, Chief Digital Officer L’Oréal

Odwiedzający konferencję Viva Technology (VivaTech) mogą odwiedzić cztery przestrzenie, w których L’Oréal prezentuje kosmetykę przyszłości.

Technologia bez granic:

  • Pośród głównych tegorocznych innowacji L'Oréal zaprezentuje swojego wirtualnego doradcę fryzjerskiego (Virtual Hair Advisor), narzędzie stworzone przez firmę ModiFace zajmującą się rzeczywistością rozszerzoną i sztuczną inteligencją. Pozwala ono na wirtualne „przymierzenie” różnych kolorów włosów oraz uzyskanie profesjonalnych porad ekspertów L'Oréal Professionnel.
  • SkinConsultAI marki Vichy – cyfrowa diagnostyka skóry opracowana we współpracy z dermatologami. Wykrywa oznaki starzenia i oferuje spersonalizowane porady dotyczące pielęgnacji skóry. Ta technologia została stworzona w ramach partnerstwa ModiFace i L'Oréal R&I. Bazuje na 15-letnich badaniach naukowych nad starzeniem się skóry i sztuczną inteligencją.
  • Effaclar Spotscan, aplikacja internetowa La Roche-Posay współtworzona z dermatologami i służąca do analizy skóry podatnej na trądzik. Ta usługa bazuje na sztucznej inteligencji i danych naukowych. Zapewnia porady i spersonalizowane zalecenia dotyczące leczenia zmian trądzikowych i zapobiegania ich pogorszeniu, a w razie potrzeby zaleca konieczność wizyty u dermatologa.

Personalizacja bez granic:

  • Shade Finder firmy Lancôme to zaawansowana technologia bazująca na sztucznej inteligencji. Może ona bezpośrednio w punkcie sprzedaży doradzić konsumentce odcień podkładu idealnie dopasowany do jej potrzeb. Ta spersonalizowana usługa jest teraz wdrażana na całym świecie. Do końca 2019 roku znajdzie się w ponad 1000 sklepów.
  • Firma L’Oréal po raz pierwszy zaprezentuje My Little Factory, innowację technologiczną, która w przyszłości umożliwi produkcję spersonalizowanych podkładów na dużą skalę.

Kreatywność bez granic: Strefa umożliwi gościom odkrywanie trendów branży kosmetycznej pojawiających się na całym świecie, wykrywanych przez sztuczną inteligencję w mediach społecznościowych.

Możliwości bez granic: Goście poznają procesy drukowania 3D i personalizacji, odkrywając proces projektowania nowych zapachów Lancôme i Viktor&Rolf lub wypróbowując nową maszynę do sprzedaży szminek Giorgio Armani ze zintegrowaną funkcją sprawdzania odcienia. Jest to również rozwiązanie przygotowane przez firmę ModiFace.

# Newsy producenci
reklama