Henkel: trzeci kwartał słabszy w segmencie kosmetyków

Henkel: trzeci kwartał słabszy w segmencie kosmetyków

W sektorze biznesowym Beauty Care (kosmetyki) przychody ze sprzedaży spadły w ujęciu nominalnym o 6,5%, do 934 mln EUR w III kw. 2021 r.

W ujęciu organicznym (tj. po korekcie o wpływ różnic kursowych oraz transakcji przejęcia/zbycia) wyniki ze sprzedaży zmniejszyły się o 3,0% w porównaniu z rokiem poprzednim.

Wolumen sprzedaży był niższy, natomiast sektor ten odnotował wzrost cen. Negatywny wpływ różnic kursowych na wartość sprzedaży wyniósł 1,1%, a transakcji przejęcia/zbycia 2,4%. W okresie pierwszych dziewięciu miesięcy 2021 r. wartość sprzedaży sektora biznesowego Beauty Care w ujęciu nominalnym była niższa o 1,6% w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego i wyniosła 2,773 mld euro. W ujęciu organicznym sprzedaż wzrosła o 2,3%, dzięki zwiększeniu zarówno wolumenu, jak i cen.

Już bez sprzedażowego szaleństwa w mydłach i farbach do włosów

W trzecim kwartale 2021 r. wyniki sprzedaży w ujęciu organicznym w segmencie dób konsumpcyjnych były niższe niż w roku ubiegłym, głównie za sprawą znacząco niższej dynamiki sprzedaży grupy asortymentowej kosmetyków do pielęgnacji ciała. Wynikało to z dalszej normalizacji popytu na mydła po jego znacznym wzroście odnotowanym w okresie poprzednim w związku z pandemią. Wyniki sprzedaży w kategorii kosmetyków do włosów spadły w porównaniu z rokiem ubiegłym, przy czym sytuacja kształtowała się rozmaicie w poszczególnych grupach produktowych. Sprzedaż w grupie produktowej produktów do stylizacji znacząco wzrosła w ujęciu organicznym w trzecim kwartale, kontynuując tym samym wzrost, który rozpoczął się w pierwszych sześciu miesiącach roku. Z kolei w grupie produktowej produktów do koloryzacji odnotowano ujemną dynamikę sprzedaży, ponieważ popyt normalizował się po zeszłorocznym znacznym wzroście, będącym reakcją na pandemię. Również w grupie produktowej kosmetyków do pielęgnacji włosów wyniki sprzedaży spadły w ujęciu rok do roku.

Lepsze wyniki w segmencie profesjonalnym i na rynkach wschodzących

W trzecim kwartale segment produktów dla klientów profesjonalnych kontynuował bardzo dobre wyniki sprzedaży z pierwszych sześciu miesięcy, odnotowując silny wzrost w ujęciu organicznym, do którego przyczyniły się zarówno rynki rozwinięte, jak i wschodzące. W szczególności odnotowano bardzo silny wzrost w Ameryce Północnej oraz dwucyfrowy procentowy wzrost sprzedaży w regionach Afryki i Bliskiego Wschodu oraz Europy Wschodniej.

W trzecim kwartale nastąpił bardzo duży wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym zarówno w segmencie dóbr konsumenckich, jak i produktów profesjonalnych na rynkach wschodzących. Do tego wyniku przyczyniły się wszystkie regiony, z wyjątkiem Ameryki Łacińskiej. W Azji (z wyłączeniem Japonii) oraz regionie Afryki i Bliskiego Wschodu nastąpił dwucyfrowy wzrost procentowy sprzedaży. Silny wzrost sprzedaży odnotował też region Europy Wschodniej.

Ogólnie rzecz biorąc, w ujęciu organicznym wyniki sprzedaży na rynkach rozwiniętych były niższe niż rok wcześniej. Podczas gdy rozwinięte rynki w regionie Azji i Pacyfiku odnotowały bardzo silny wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym, wyniki w Europie Zachodniej i Ameryce Północnej były poniżej poziomu z poprzedniego roku.

# Newsy producenci
Ladymakeup

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi