W ujęciu organicznym (tj. po korekcie o wpływ różnic kursowych oraz transakcji przejęcia/zbycia) wyniki ze sprzedaży zmniejszyły się o 3,0% w porównaniu z rokiem poprzednim.
Wolumen sprzedaży był niższy, natomiast sektor ten odnotował wzrost cen. Negatywny wpływ różnic kursowych na wartość sprzedaży wyniósł 1,1%, a transakcji przejęcia/zbycia 2,4%. W okresie pierwszych dziewięciu miesięcy 2021 r. wartość sprzedaży sektora biznesowego Beauty Care w ujęciu nominalnym była niższa o 1,6% w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego i wyniosła 2,773 mld euro. W ujęciu organicznym sprzedaż wzrosła o 2,3%, dzięki zwiększeniu zarówno wolumenu, jak i cen.
W trzecim kwartale 2021 r. wyniki sprzedaży w ujęciu organicznym w segmencie dób konsumpcyjnych były niższe niż w roku ubiegłym, głównie za sprawą znacząco niższej dynamiki sprzedaży grupy asortymentowej kosmetyków do pielęgnacji ciała. Wynikało to z dalszej normalizacji popytu na mydła po jego znacznym wzroście odnotowanym w okresie poprzednim w związku z pandemią. Wyniki sprzedaży w kategorii kosmetyków do włosów spadły w porównaniu z rokiem ubiegłym, przy czym sytuacja kształtowała się rozmaicie w poszczególnych grupach produktowych. Sprzedaż w grupie produktowej produktów do stylizacji znacząco wzrosła w ujęciu organicznym w trzecim kwartale, kontynuując tym samym wzrost, który rozpoczął się w pierwszych sześciu miesiącach roku. Z kolei w grupie produktowej produktów do koloryzacji odnotowano ujemną dynamikę sprzedaży, ponieważ popyt normalizował się po zeszłorocznym znacznym wzroście, będącym reakcją na pandemię. Również w grupie produktowej kosmetyków do pielęgnacji włosów wyniki sprzedaży spadły w ujęciu rok do roku.
W trzecim kwartale segment produktów dla klientów profesjonalnych kontynuował bardzo dobre wyniki sprzedaży z pierwszych sześciu miesięcy, odnotowując silny wzrost w ujęciu organicznym, do którego przyczyniły się zarówno rynki rozwinięte, jak i wschodzące. W szczególności odnotowano bardzo silny wzrost w Ameryce Północnej oraz dwucyfrowy procentowy wzrost sprzedaży w regionach Afryki i Bliskiego Wschodu oraz Europy Wschodniej.
W trzecim kwartale nastąpił bardzo duży wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym zarówno w segmencie dóbr konsumenckich, jak i produktów profesjonalnych na rynkach wschodzących. Do tego wyniku przyczyniły się wszystkie regiony, z wyjątkiem Ameryki Łacińskiej. W Azji (z wyłączeniem Japonii) oraz regionie Afryki i Bliskiego Wschodu nastąpił dwucyfrowy wzrost procentowy sprzedaży. Silny wzrost sprzedaży odnotował też region Europy Wschodniej.
Ogólnie rzecz biorąc, w ujęciu organicznym wyniki sprzedaży na rynkach rozwiniętych były niższe niż rok wcześniej. Podczas gdy rozwinięte rynki w regionie Azji i Pacyfiku odnotowały bardzo silny wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym, wyniki w Europie Zachodniej i Ameryce Północnej były poniżej poziomu z poprzedniego roku.