Foreo z gigantycznym odszkodowaniem za podrabianie jej produktów przez chińskie firmy
Foreo z gigantycznym odszkodowaniem za podrabianie jej produktów przez chińskie firmy

Największa sprawa w historii sądu w Szanghaju o naruszenie praw autorskich zakończona wysokim odszkodowaniem dla producenta marki FOREO. Firmie udało się wygrać z fałszerzami oferującymi zamienniki FOREO LUNA.

Zakupy internetowe szczególnie w okresie przedświątecznych wyprzedaży jak Black Friday czy Cyber Monday to raj dla największych fałszerzy, którzy prowadzą swoją działalność głównie za pośrednictwem globalnych platform sprzedażowych jak Alibaba.

Chińska podróbka FOREOJedną z ofiar branży technologicznej pielęgnacji jest firma FOREO, która pozwała chińską hurtownię produkującą urządzenia do oczyszczania twarzy. W listopadzie br. zakończyła się trwająca 12 miesięcy batalia sądowa, wynikiem której przyznano odszkodowanie w wysokości 3 000 000 RMB (ok 450 000 USD) szwedzkiemu liderowi technologicznej pielęgnacji.

Chińska firma Kingdom Zhuhai Company postanowiła wykorzystać patent rodzimej LUNY na swoim produkcie KD308, a następnie sprzedawać go w formie elektronicznej na portalach takich jak Alibaba czy Tianmao. Walka pomiędzy Europą a Azją trwała przeszło 2 lata - tyle zajęło ustalenie przez sąd czy nowopowstały produkt narusza wzór patentu LUNA. Jak wynika z dostępnych informacji sprzedażowych, na rynek trafiło 358 074 sztuk podrobionych urządzeń.

FOREO to jedna najpopularniejszych marek kosmetycznych w wyszukiwarce Google 2019 według zestawienia brytyjskiego serwisu Cosmetify. Firma jest zadowolona, że dowiodła przed sądem, że jej interesy zostały naruszone, a fałszerze zostali zobligowani do wypłaty odszkodowania.

FOREO to jedna najpopularniejszych marek kosmetycznych w wyszukiwarce Google 2019 według zestawienia brytyjskiego serwisu Cosmetify. Firma jest zadowolona, że dowiodła przed sądem, że jej interesy zostały naruszone, a fałszerze zostali zobligowani do wypłaty odszkodowania.

Fakt, że chiński system prawny wspiera zagraniczne marki w walce przeciwko fałszerzom na ich własnym rynku, to ważna wiadomość w kontekście prowadzonych przez Chiny wojen handlowych.

Według raportu Global Counterfeiting Report 2018, straty na całym świecie poniesione z powodu fałszowania produktów wyniosły w 2017 r. ponad 320 miliardów dolarów, co stanowi 80% światowego rynku fałszywek pochodzący z Chin.

1 stycznia 2019 r. weszły w życie nowe przepisy dotyczące handlu elektronicznego, które znacząco zaostrzyły przepisy o sprzedaży online i są pierwszą oznaką zmian dotyczących podrabianych towarów w Chinach.

Nowe prawo nakłada na wszystkich operatorów platform handlu elektronicznego odpowiedzialność za świadczenie usług sprzedawcom, którzy wprowadzają na rynek podrobione lub naśladowcze produkty handlowe, poprzez swoje strony internetowe.

Wcześniej, wyłączną odpowiedzialność za sprzedaż fałszywych lub podrobionych towarów ponosił firmy korzystające z platformy e-commerce. Dzisiaj najwięksi gracze handlu elektronicznego mogą zostać ukarani grzywną w wysokości nawet do 2 milionów RMB.

Oryginalny produkt FOREOFilip Sedić, twórca FOREO twierdzi, że zwalczanie fałszerzy w Chinach staje się znacznie bardziej skuteczne niż w Stanach Zjednoczonych i Europie, co jest nieco przeciwne do zachodniego przekonania. „Jesteśmy naprawdę wdzięczni za wielkie wsparcie chińskiego systemu prawnego, nie tylko w Szanghaju, ale w całych Chinach, gdzie system prawny wspiera rozwój legalnego handlu elektronicznego” – mówi Sedić.

„Firmy, a także konsumenci nie tylko w Chinach, ale na całym świecie, muszą przywiązywać większą wagę do ochrony własności intelektualnej marek. W FOREO mamy dedykowany zespół prawny zajmujący się przeciwdziałaniem fałszerstwom, gdzie czasami dochodzi do ponad 30 spraw w danym momencie. Rynek podróbek jest wart ponad 460 miliardów dolarów, co stanowi 2,5% globalnego handlu” - dodaje Sedić.

Dlaczego nie warto kupować zamienników FOREO LUNA?

Szwedzki lider technologicznej pielęgnacji do produkcji swoich kultowych szczoteczek sonicznych wykorzystuje ultrahigieniczny silikon, który jest nieporowaty, co oznacza, że nie gromadzą się na nim bakterie.

Ponadto opatentowane pulsacje T-Sonic znacznie różnią się od zwykłych wibracji tańszych zamienników.

Pulsacja to kontrolowana fala, o konkretnej długości dzięki czemu jest przewidywalna. W środku LUNY firma zawarła silniczek który kontroluje aby pulsacje były o tej samej mocy i tej samej długości. FOREO przeprowadziło liczne badania, uwzględniając odpowiednie pulsacje w urządzeniach do twarzy.

Kupując zamienniki FOREO LUNA należy liczyć się z możliwością uszkodzenia skóry przez materiał nieznanego pochodzenia oraz rodzaj wibracji wykorzystywanych do charakterystycznego zachowania.

Black Friday kontra podróbki

W tym roku FOREO wprowadza najniższe do tej pory promocje z okazji Black Friday chcąc tym samym zachęcić do zakupu oryginalnych produktów. W czasie tygodnia przedświątecznych zakupów można spodziewać się rabatów w wysokości nawet do 45% na zakupy z okazji Black Friday. Promocja będzie obowiązywać przez tydzień na wybrane produkty, w tym również dostępne urządzenia LUNA jak i najnowsze, innowacyjne maski dedykowane UFO bądź UFO mini. Dodatkowo na wszystkich klubowiczów programu LUNAtics czekają wyjątkowe prezenty w postaci darmowych upominków i dostawy, a także dodatkowego rabatu 10%, przy dokonaniu zakupu poprzez aplikację Foreo For You.

# Newsy producenci

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager Oferta pracy: Pollux - makijażysta/makijażystka marki Brand Manager - rekrutacja ukryta Oferta pracy: Export Manager/rekrutracja ukryta Oferta pracy: Dr Grehen - Specjalista działu sprzedaży i mediów społecznościowych Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Oferta pracy: Torf Corporation - Specjalista ds. digital marketingu Oferta pracy: Dax Cosmetics - Specjalista ds. marketingu Oferta pracy: Jeronimo Martins Drogerie i Farmacja - Menedżer ds. E-commerce Oferta pracy: Drogerie Natura - Brand Manager (kosmetyki kolorowe, marki własne) Oferta pracy: Sanofi - Specjalista Technolog w Dziale Badawczo-Rozwojowym(R&D) Oferta pracy: Maurisse - Specjalista ds. marketingu - Product Manager Oferta pracy: Elfa Pharm Polska - Specjalista ds. marketingu internetowego i social media Oferta pracy: Technolog Kosmetyków Naturalnych Oferta pracy: Key Account Manager Oferta pracy: NATURATIV Szef Sprzedaży i Rozwoju Rynku - Polska Oferta pracy: Technolog - MPS Koszalin Oferta pracy: Specjalista ds. marketingu Oferta pracy: Barwa - Krajowy Koordynator ds. Kluczowych Klientów Oferta pracy: Partner of Promotion - Specjalista ds. PR Oferta pracy: Miraculum - Brand Manager Oferta pracy: Super-Pharm Manager ds. Zakupów Działu Kosmetycznego Oferta pracy: Beliso - Export Manager Oferta pracy: Laboratorum Kosmetyczne Dr Irena Eris: Koordynator Wsparcia Sprzedaży - Europa Wschodnia Oferta pracy: Veoli Botanica - Przedstawiciel Handlowy Oferta pracy: Farmona - Marketing Manager Oferta pracy: 4mass Regionalny Przedstawiciel Handlowy Oferta pracy: Floslek - Specjalista ds. marketingu&PR Oferta pracy: Jeronimo Martins - Menedżer ds. Marketingu Digital Oferta pracy: Miya Cosmetics - Digital Manager Oferta pracy: Miya Cosmetics - Specjalista ds. sprzedaży Oferta pracy: Delia Cosmetics - Brand Manager Herla - Regionalny Kierownik Sprzedaży Herla - Eksport Manager Oferta Pracy: Equalan Pharma - Młodszy Specjalista ds. Marketingu TZMO SA - Koordynator Sekcji Wyrobów Kosmetycznych Nivea - Przedstawiciel Handlowy ds. Kluczowych Klientów Oferta pracy: Delia Cosmetics - Product Manager Oferta pracy: Delia Cosmetics - Dyrektor Sprzedaży Rekrutacja ukryta - Junior Trade Marketing Specialist Oferta pracy: Farmona - Brand Manager Oferta pracy: Oceanic - Młodszy Specjalista ds. wdrożeń kosmetycznych Oferta pracy: Organique - Product Manager Eveline Cosmetics - Brand Manager Cosmo Group: Regionalny Trener Sprzedaży/Manager w Dziale Szkoleń Produktowych Laboratorium Kosmetyczne FLOSLEK: Starszy Specjalista ds. Kontroli Jakości Oferta pracy: Oriflame - Koordynator ds. Ciągłego Doskonalenia Oferta pracy: Bio-Estetic - Account Manager Oferta pracy: Tenex - Specjalista ds. marketingu Oferta pracy: Senior R&D Formulation Specialist - Wrocław Oferta pracy: Abriga -  Specjalista ds. sprzedaży na rynek hiszpański i brytyjski Oferta pracy: Nuco - Specjalista ds. Kreacji Oferta Pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Zakupów Oferta pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Brand Manager Orkla Care - Technolog w Dziale Badań i Rozwoju BodyBoom - Młodszy Specjalista ds. Marketingu Dax Cosmetics - Junior Product Manager Silcare - Safety Assessor Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Indigo - Specjalista ds. zakupów Ados Cosmetics - Specjalista ds. eksportu Premium Distribution - Koordynator ds. szkoleń Henkel - Digital Manager Perfumesco - Category Manager-Kupiec Super-Pharm Manager Działu Drogeryjnego i Kosmetycznego Oceanic - Kupiec Strategiczny Beliso - Specjalista ds. marketingu Yonelle - Specjalista ds. Kontroli Opakowań MAC Brand Support Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Specjalista ds. Digital Marketingu Miraculum - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Estee Lauder - Marketing Manager Oriflame - Specjalista ds. Zakupów Yope - Eksport Manager Laboratorium Kosmetyczne Joanna  - Kierownik ds. sieci aptecznych PGD Polska - przedstawiciel handlowy ds. Procter&Gamble Eveline Cosmetics - Technolog produkcyjny Technolog - rekrutacja ukryta Torf Corporation - Manager Produktu Miya Cosmetics - Specjalista ds. marketingu Dax Cosmetics - Senior Product Manager Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona - Senior Brand Manager Body Boom - Młodszy specjalista ds. marketingu Inglot - Copywriter - Specjalista ds. marketingu internetowego SPECJALISTA DS. REKLAMY I PUBLIC RELATIONS - OCEANIC Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego