Floslek świętuje 25. lat rynkowej działalności
Floslek świętuje 25. lat rynkowej działalności

Rok 2019 oznacza dla Laboratorium Kosmetycznego FLOSLEK jubileusz 25. rocznicy działania na rynku.

- Trudno uwierzyć, że FLOSLEK ma już ćwierć wieku. Wydaje się, że dopiero co, w rodzinnym gronie wymyślaliśmy nazwę i marzyliśmy o stworzeniu polskiej marki kosmetycznej, która będzie istnieć przez pokolenia – mówi Katarzyna Furmanek, założycielka i prezes firmy.

W 1994 r. zadebiutowały dwa dermokosmetyki marki FLOSLEK. Pierwszym był nowatorski żel do powiek i pod oczy ze świetlikiem lekarskim. Pozytywny odbiór, z jakim spotkał się na wymagającym polskim rynku – zarówno wśród polecających go farmaceutów, jak i wśród klientek - stał się bodźcem do rozwoju firmy i poszerzenia oferty o kolejne preparaty.

Sam kosmetyk okazał się też najczęściej nagradzanym produktem marki FLOSLEK – odznaczony został m.in. Godłem Promocyjnym „Teraz Polska”, „Złotym Otisem” oraz tytułem Bestseller Roku „Twojego Stylu”.

25 lat nieustannego rozwoju

W ciągu kolejnych 25 lat w Laboratorium Kosmetycznym FLOSLEK opracowano ponad 400 formulacji, wykorzystując w nich blisko 1500 różnych składników kosmetycznych. Tak powstało kilkadziesiąt specjalistycznych linii do pielęgnacji skóry dla dwóch marek: FLOSLEK Laboratorium, z kosmetykami pielęgnacyjnymi oferowanymi w drogeriach oraz FLOSLEK Pharma z dermokosmetykami dla rynku farmaceutycznego i zielarskiego. 

Priorytetem dla Laboratorium Kosmetycznego FLOSLEK było i jest tworzenie bezpiecznych i skutecznych kosmetyków. Dowodem tego jest nie tylko certyfikat ISO 9001:2015. W 2012 roku, jako jedna z pierwszych firm kosmetycznych w Polsce FLOSLEK zastosował potwierdzone certyfikatem procedury, oparte na systemie GMP (Good Manufacturing Practice). Oba certyfikaty dają pełną gwarancję, że powstające w Laboratorium kosmetyki cechuje najwyższa jakość i bezpieczeństwo stosowania.

Dziś FLOSLEK to firma, która zatrudnia ponad 100 osób, posiada nowoczesną fabrykę w podwarszawskim Piasecznie, najnowszej generacji park maszynowy i każdego roku wypuszcza na rynek ponad 6 milionów opakowań specjalistycznych kosmetyków do pielęgnacji.

Rosnący eksport

Laboratorium intensywnie promuje też swoje wyroby na świecie, między innymi poprzez udział w największych imprezach wystawienniczych: w Bolonii, Dubaju, Hong Kongu. Efektem tych działań jest nawiązanie współpracy z blisko 50 krajami na 4 kontynentach i stale rozwijający się eksport, głównie do Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Iranu, USA, Japonii, Wietnamu, ale także i wielu europejskich krajów: Włoch, Portugalii, Niemiec, Szwajcarii. Udział sprzedaży zagranicznej w obrocie firmy osiągnął już blisko 20 procent i stale rośnie.

Za nami wiele sukcesów: liczne nagrody dla produktów, wiele biznesowych wyróżnień, zakup nowej siedziby, ekspansja zagraniczna, rozwój usług private label. Przed nami zaś wiele wyzwań, które – mamy nadzieję – dopiszemy do listy osiagnięć podczas świętowania kolejnego jubileuszu

- podsumowuje prezes Katarzyna Furmanek.

Od redakcji: Gratulujemy jubileuszu i trzymamy kciuki za dalsze sukcesy Firmy!

I jeszcze jedno rocznicowe skojarzenie... Każda historia ma swój początek. Przeprowadzałam trzy lata temu wywiad z Katarzyną Furmanek do książki "Piękne historie. Sukces polskich marek kosmetycznych". Wtedy moja rozmówczyni tak wspominała początki firmy:

Na tamtym etapie o pieniądzach nie myślałyśmy jako o priorytecie! Może to było szalone? Okazało się jednak całkiem skuteczne. Co nam więc pomagało jednak jakieś pieniądze na tym zarabiać? Absolutne przekonanie, że nasze produkty działają. Nie miałabym odwagi i umiejętności, by przekonywać odbiorców, wiedząc, że mam kiepski kosmetyk, który nic skórze nie zagwarantuje. Kiedy jednak jestem pewna, że mój produkt naprawdę skutecznie działa, jestem w stanie o tym przekonująco mówić. Nigdy nie oszukiwałam ludzi. Moje deklaracje zawsze były na wskroś uczciwe i zapewne najpierw zarażałam klientów własnym przekonaniem o skuteczności naszej oferty. Zaufanie pojawiło się z czasem, kiedy produkty już miały wyrobioną dobrą opinię wśród konsumentek.

A zapytana pod koniec naszej rozmowy o to, czy czuje, że firma odniosła rynkowy sukces, Katarzyna Furmanek odpowiedziała:

Ciężko mi to słowo przechodzi przez usta, ale na pewno, kiedy pomyślę, jak wyglądały początki, gdy z Urszulą startowałyśmy w biznesie i jak on się jednak przez ten czas rozwinął, to jest to na pewno sukces firmy Floslek. Uświadomiłam to sobie w chwili wręczania godła "Teraz Polska”.

Lidia Lewandowska, Wirtualne Kosmetyki
# Newsy producenci
reklama