Kylie Jenner należy do kultowego klanu Kardashianów, rodziny, która ma niezwykły talent do interesów. Kylie zarobiła majątek na założonej przez siebie marce kosmetycznej, sygnowanej własnym nazwiskiem. Trampoliną popularności brandu były media społecznościowe. Sukces marki osobistej Kylie Jenner stoi za sukcesem biznesowym marki. Nic więc dziwnego, że Jenner wciąż będzie mieć decydujący głos w kreacji kosmetyków oraz będzie je promować w mediach społecznościowych.
Współpraca z Coty ma pomóc przekształcić Kylie Cosmetics w globalny brand. W wydanym komunikacie Coty poinformowało, że "Kylie Jenner jest jednym z najbardziej wpływowych głosów dla konsumentów kosmetyków na całym świecie. Obie jej marki, Kylie Cosmetics i Kylie Skin, to dwie najszybciej rozwijające się i najbardziej zaangażowane marki kosmetyczne w mediach społecznościowych”.
Firmę Kylie Jenner wyceniono na 1,2 mld USD, a w ciągu ostatniego roku miała 177 mln dolarów USD. Koncern Coty kupił w niej 51 proc. udziałów za 600 mln dolarów. Nowy właściciel ma odpowiadać przede wszystkim za rozwój oferty Kylie Cosmetics, m.in. poprzez możliwości w zakresie badań i rozwoju, handlu i dystrybucji. Kylie Jenner i jej zespół poprowadzą kreatywne działania w obszarach produktów i komunikacji. Transakcja zostanie sfinalizowana w trzecim kwartale 2020 roku. Przejęcie Kylie Cosmetics przez Coty ma się zakończyć w trzecim kwartale roku obrotowego 2020.
Kosmetyki w ramach współpracy będą nadal sprzedawane przez wiodących sprzedawców luksusowych kosmetyków oraz własne kanały cyfrowe. Coty liczy, że dzięki tej transakcji zwiększy przychody netto podstawowego portfela perfum, kosmetyków i produktów do pielęgnacji skóry o ponad 1 proc. rocznie, przez następne trzy lata. Nowy właściciel spodziewa się zwrotu z inwestycji do 2023 roku.
Kylie Jenner założyła markę Kylie Cosmetics w 2015 roku. Kosmetyki, wśród których są pomadki, kredki do oczu, cienie do powiek, róże itp. sprzedawane były w internecie, a promowane w social mediach celebrytki. Od maja br. w ofercie Kylie Cosmetics dostępna jest seria wegańskich produktów do pielęgnacji skóry. Ponad połowa z 270 milionów obserwujących Kylie Jenner w mediach społecznościowych jest poza USA. Coty ma nadzieję wykorzystać dotychczasowe działania w Ameryce Północnej, Europie i Chinach, aby dalej rozwijać markę Kylie.