Na ubiegłotygodniowym spotkaniu z inwestorami zarząd firmy informował, że wzmocni wyniki marek konsumenckich poprzez "odmłodzenie i repozycjonowanie" kilku obszarów swojego portfolio.
CoverGirl, Sally Hansen, Rimmel, MaxFactor i Adidas to jedne z marek, poprzez które Coty ma nadzieję osiągnąć lepsze wyniki, skupiając się na kapitale marki, kluczowych trendach, jasnych celach konsumenckich i innowacyjności produktów.
W szczególności w przypadku CoverGirl nastąpi zmiana strategii marki poprzez wykorzystanie jej dziedzictwa jako lidera w branży kosmetycznej oraz wspieranie wprowadzania nowych produktów, które będą adresowane do szerokiej grupy konsumenckiej. Producent zaplanował dużą kampanię marketingowej dla tej 60-letniej marki. W projekcie "Simply Ageless" powróci Niki Taylor, która była ambasadorką marki CoverGirl w USA w latach 90-tych, a emisja nowego spotu przewidziana jest jeszcze w kwietniu.
Poza markami do makijażu, Coty rozbudowuje swoje portfolio w zakresie pielęgnacji skóry, dodając do niego czwartą markę - Skkn by Kim, owoc współpracy koncernu i miliarderki Kim Kardashian. Kardashian, która w marcu tego roku złożyła wniosek o zastrzeżenie znaku towarowego marki, obejmującego produkty do pielęgnacji skóry, włosów, paznokci, perfumy i świece, ma wprowadzić swoje nowe przedsięwzięcie kosmetyczne na rynek w 2022 roku.
Coty wykorzystuje również trendy zainspirowane medycyną estetyczną, a także nurtem naturalności. Grupa zamierza przekształcić Lancaster, tradycyjną markę kosmetyków do opalania, w lidera w dziedzinie pielęgnacji skóry, a Philosophy ma stać się silnym brandem w dziedzinie ekologicznej pielęgnacji skóry.
Sue Nabi, Dyrektor Generalny Coty, podkreślała również mocniejsze wspieranie działu prestige, a także potrojenie sprzedaży w przynoszącym gigantyczne zyski rynku chińskim. Firma planuje, m. in. wprowadzić na rynek więcej zapachów i rozszerzyć swoją obecność o zapachy niszowe. W segmencie prestige Coty zamierza do 2025 r. zwiększyć udział kosmetyków do pielęgnacji skóry z 6% do ponad 10%.
W związku z tym, że pandemia wciąż wpływa na sposób dokonywania zakupów przez wielu konsumentów, firma przyspiesza rozwój e-commerce i direct-to-consumer poprzez nową strategię cyfrową. Wykorzystując dynamikę 40% wzrostu sprzedaży e-commerce w II kwartale 2021 roku, Coty zintegruje social listening i social commerce z innymi obszarami swojej działalności.
- Coty ma idealną pozycję do zwiększania sprzedaży i zysków dzięki naszym sześciu strategicznym priorytetom, które pozwolą na repozycjonowanie i rozszerzenie naszego portfolio, aby sprostać wielkim możliwościom, które są przed nami - uważa Nabi. Przyszłość widzi w jasnych barwach. - Przewidujemy wzrost popytu na produkty kosmetyczne w miarę zmniejszania się ograniczeń związanych z pandemią, w szczególności w segmencie kosmetyków luksusowych, clean-beauty, kosmetyków do pielęgnacji skóry oraz większych inwestycji w Chinach.