CosmeticBusiness Poland - spotkanie producentów kosmetyków z dostawcami - ten rok zdominowało hasło zrównoważonego rozwoju
CosmeticBusiness Poland - spotkanie producentów kosmetyków z dostawcami - ten rok zdominowało hasło zrównoważonego rozwoju

Po raz kolejny targi CosmeticBusiness Poland okazały się jednymi z najważniejszych wydarzeń branży kosmetycznej. Podczas dwudniowej imprezy, w dniach 25-26 września, producenci kosmetyków mieli szansę poznać ofertę swoich obecnych i potencjalnych dostawców.

Na targach prezentowano najnowsze składniki, surowce, opakowania, urządzenia, technologie, usługi laboratoryjne i doradcze, pozwalające kreować nowoczesne produkty kosmetyczne.

Razem z targami HPCI - Home and Personal Care Ingredients w warszawskim Centrum Wystawowym EXPO XXI swoją wystawiało się około 300 firm. Ideą targów jest prezentacja całego łańcucha dostaw niezbędnego w zakresie produkcji kosmetyków: od poszczególnych składników, po produkcję i pakowanie.

Targi odwiedziło ponad 1 500 osób, reprezentujących przemysł kosmetyczny i detergentowy, w tym przedstawiciele zarządu i kadry menadżerskiej, działów zakupów, działów badawczo-rozwojowych oraz zarządzania produkcją. Do grona odwiedzających należały obok start up’ów, małych i średnich producentów, także wiodące marki, m.in. Avon, Flolek Laboratorium, Johnson & Johnson czy Oriflame.

CosmeticBusiness Poland nieźle wygląda pod względem międzynarodowym, zarówno jeśli chodzi o wystawców, jak też odwiedających. Choć wśród tych drugich 85% stanowiły firmy z Polski, nie zabrakło również gości aż z 30 innych krajów. Większość z nich pochodziła z Niemiec, Litwy, Ukrainy, Włoch, Rosji, Estonii i Węgier.

Opinie wystawców:

Paweł Musiał, business development manager, Invanto Sp. z o.o.:

>>Targi CosmeticBusiness Poland to pierwsza impreza, na jakiej nasza firma była obecna w charakterze wystawcy i podczas której udało nam się od razu zrealizować zamierzone cele. Ucieszyła nas przede wszystkim duża liczba spotkań na naszym stoisku, a także jakość przeprowadzonych rozmów. Nasze stoisko odwiedzały m.in. osoby oraz firmy dopiero rozpoczynające działalność, osoby reprezentujące pełny przekrój branży kosmetycznej i detergentowej, a także wielu przedstawicieli działów badawczo-rozwojowych, którzy stanowią dla nas naturalnych partnerów. Udało nam się nawiązać wiele nowych kontaktów nie tylko z polskimi firmami, ale również z potencjalnymi partnerami z Węgier, Chin i Francji. Wszystko to potwierdza, iż nasza decyzja dotycząca udziału w targach CosmeticBusiness Poland 2019 była trafiona.<<

Petra Liebert, manager ds. eksportu, PACKIT GmbH:

>>Zdecydowaliśmy się na udział w targach CosmeticBusiness Poland, ponieważ chcieliśmy umocnić naszą pozycję na rynku Europy Wschodniej. Od wielu lat bierzemy udział w targach CosmeticBusiness w Monachium, dzięki czemu bardzo dobrze znamy koncepcję tej imprezy i dlatego postanowiliśmy wystawić się również na warszawskiej odsłonie tych targów. Bardzo pozytywnie zaskoczyło nas to, że udało nam się nawiązać wiele nowych kontaktów biznesowych, a także przeprowadzić bardzo konkretne i konstruktywne rozmowy handlowe z wysoko wykwalifikowanymi specjalistami z branży. Ucieszyła nas bardzo obecność na naszym stoisku m.in. firm z Polski, Litwy czy Łotwy. Jeśli część nawiązanych przez nas kontaktów przełoży się na wiążącą współpracę nie widzę przeszkód, abyśmy wzięli udział również w przyszłorocznej edycji targów.<<

Michael Pfeiffer, dyrektor zarządzająca, Pfeiffer Consulting GmbH:

>>W zeszłym roku debiutowaliśmy jako wystawca na targach CosmeticBusiness Poland z jasnym celem, wejścia z naszą ofertą usług konsultingowych na polski rynek. Nasza powtórna obecność w tym roku była więc dla nas tym bardziej ważna, aby kontynuować budowanie marki i zaufania do naszej firmy. Podczas tegorocznej edycji skupiliśmy się na prezentacji naszej oferty usług doradczych dla firm zainteresowanych wejściem na światowe rynki, zwłaszcza na rynek Stanów Zjednoczonych, Kanady oraz Azji. Dzięki temu w tym roku udało nam się nawiązać jeszcze więcej nowych, interesujących kontaktów z przedstawicielami polskich marek i firm. Bardzo ciekawym zjawiskiem był fakt, iż wśród odwiedzających nasze stoisko znalazły się również firmy pochodzące spoza Polski, które w związku z podjęciem decyzji o przeniesieniu swojej działalności na polski rynek, poszukują wsparcia ze strony sprawdzonej firmy konsultingowej. Podsumowując nasze uczestnictwo w tegorocznej edycji możemy powiedzieć, że jesteśmy bardzo zadowoleni i już teraz planujemy swój udział w CosmeticBusiness Poland w 2020 roku.<<

Katarzyna Piątek, dyrektor generalna, Polpak Packaging:

>>W tym roku wystawialiśmy się na targach CosmeticBusiness Poland po raz drugi z rzędu i możemy powiedzieć, że impreza ta jest dla nas jedną z ważniejszych w Polsce platform spotkań dla naszej branży - potwierdził to po raz kolejny nasz udział w tegorocznej edycji: na naszym stoisku gościliśmy kilkuset odwiedzających, co zaowocowało ciekawymi rozmowami z firmami, z którymi do tej pory jeszcze nie współpracowaliśmy. Już teraz widzimy potencjał na długofalową współpracę z częścią z nich. Zaskoczyła nas duża liczba odwiedzających z Europy Zachodniej. Wśród odwiedzających nasze stoisko połowa gości pochodziła z Polski, a druga połowa z zagranicy. Naszymi odwiedzającymi byli przedstawiciele firm produkujących kosmetyki lub detergenty, a więc dokładnie potencjalni odbiorcy naszych produktów.<<

Bogaty program konferencji

Wizyta na targach, oprócz aspektu stricte handlowego, dawała szansę na sporą dawkę branżowych informacji.  - Jedną z głównych atrakcji targów jest zawsze towarzyszący mu program konferencji, który okazał się wyjątkowo różnorodny i wybiegający w przyszłość w 2019 r. – podkreślała Ivonne Simons, dyrektor projektu CosmeticBusiness Poland. - We współpracy z HPCI, program konferencji CosmeticBusiness Polska, seminaria techniczne i konferencja naukowa HPCI oferowały aż 35 ekscytujących wykładów. Szczególnie popularne były informacje o trendach i tematy dotyczące zrównoważonego rozwoju - dodała.

Pierwszego dnia targów firma Euromonitor International, zajmująca się badaniem rynku, przedstawiła przegląd najważniejszych trendów oddziałujących na branżę kosmetyczną. Redakcja portalu Wirtualne Kosmetyki przygotowała prezentację dotyczącą specyfiki polskiej branży kosmetycznej, ale też wyzwań sektora w kontekście szybko rozwijającego się eksportu. Ciekawie wypadła także specjalna wystawa „Green Way od Cosmetics”, która prezentowała zrównoważone  i proekologiczne rozwiązania opakowaniowe.

Kolejne targi CosmeticBusiness Polska odbędą się w dniach 07-08 października 2020 r. w Centrum Wystawienniczym EXPO XXI w Warszawie.

# Newsy producenci
reklama