Bogaty program konferencji podczas Cosmetic Business Poland
Bogaty program konferencji podczas Cosmetic Business Poland

Już tylko trzy tygodnie dzielą nas od czwartej edycji targów CosmeticBusiness Poland oraz odbywających się równocześnie targów i konferencji HPCI.

W dniach od 25 do 26 września ponad 250 wystawców oraz reprezentowanych firm i marek przedstawi nowe rozwiązania w koncepcjach formulacji, procesach produkcji, usługach laboratoryjnych oraz opakowaniach dla produktów kosmetycznych i detergentowych.

Targom CosmeticBusiness Poland towarzyszyć będzie bogaty program konferencji i warsztatów, w ramach którego omawiane będą takie zagadnienia jak wpływ polityki zrównoważonego rozwoju na przemysł kosmetyczny, nowe rozwiązania w świecie opakowań, trendy w formulacji produktów kosmetycznych w różnych częściach świata oraz trendy kolorystyczne na rynku kosmetycznym na kolejne lata. Odbywające się równocześnie spotkania matchmakingowe z dystrybutorami Distributors Lounge oraz warsztaty z trendów Carlin Trend Workshop stanowić będą okazję do nawiązania nowych kontaktów biznesowych oraz platformę inspiracji i nowych pomysłów.  

Trendy w przemyśle kosmetycznym - wykład i warsztaty

Branża kosmetyczna to jedna z niewielu gałęzi przemysłu, które charakteryzują się tak dynamicznym rozwojem oraz ukierunkowaniem na aktualne trendy w branży. Wydarzenia przygotowane w ramach tegorocznego programu konferencji targów CosmeticBusiness Poland będą poruszały tematykę związaną z aktualnymi trendami, innowacyjnymi rozwiązaniami oraz inspiracjami dla branży kosmetycznej. Podczas wykładu inaugurującego zaprezentowane zostaną trendy kolorystyczne i inspiracje dla przemysłu kosmetycznego na sezon wiosna/lato 2021. Natomiast podczas odbywających się dwa razy dziennie warsztatów „Wpływ trendów na wybór palety kolorów: marka, opakowanie, produkt”, właściciele marek będą mieli okazję do indywidualnych rozmów z ekspertami francuskiej firmy Groupe Carlin International.

Zrównoważony rozwój jako siła napędowa

W branży kosmetycznej coraz większą wagę przywiązuje się do kwestii związanych z ochroną środowiska i ekologią. Dlatego też istotnym tematem tegorocznych targów jest wpływ polityki zrównoważonego rozwoju na przemysł kosmetyczny. Wykład firmy Euromonitor zaprezentuje zmiany wartości konsumenckich oraz kluczowe czynniki napędzające przemysł w Europie Wschodniej.

Polskie Centrum Badań i Certyfikacji przedstawi program certyfikacji kosmetyków naturalnych, a firma Unicom dokona przeglądu typów opakowań przyjaznych środowisku oraz omówi ograniczenia wynikające z zastosowania opakowań ekologicznych.

Opakowania zrównoważone - trendy w materiałach samoprzylepnych do etykietowania

Firma Avery Dennison Polska zaprasza na wykład omawiający znaczenie opakowań zgodnych z zasadą zrównoważonego rozwoju oraz europejskie i polskie regulacje prawne. Przedstawi zasady wprowadzania do obrotu opakowań zgodnych z wymaganiami, recykling w projektowaniu opakowań oraz hierarchię zarządzania odpadami w Unii Europejskiej.

Podczas wykładu zaprezentowane zostaną także materiały samoprzylepne, pozwalające na realizację celów zrównoważonego rozwoju w etykietowaniu, czyli: etykiety ułatwiające recykling opakowań szklanych i PET, materiały pochodzące ze źródeł odnawialnych (bio-) i pochodzące z recyklingu.

Zapraszamy na prezentację w dniu 26 września o godzinie 10:30.

Nowe technologie w opakowaniach

Nowe rozwiązania w świecie opakowań zaprezentuje firma PC Print. Wynikiem połączenia efektów wizualnych z technologią informatyczną jest opakowanie służące zabezpieczeniu marki i komunikacji. Efekty optyczne zabezpieczenia (znaki optycznie zmienne) umieszczone na opakowaniu połączone z oprogramowaniem dają nowe możliwości w zakresie brandingu i analizy rynku, tworząc prawdziwą wartość dodaną dla użytkownika. Prezentacja odbędzie się 26 września o godzinie 11:30.

Natomiast firma Multifol zaprezentuje wykład dotyczący możliwości uszlachetniania druku w zapobieganiu podrabianiu opakowań.

Przedstawi najlepsze rozwiązania, które sprawdzają się od wielu lat na globalnych rynkach, a także nowe innowacyjne pomysły. Przedstawione zostanie także praktyczne podejście oraz aspekt ekonomiczny opłacalności zabezpieczenia w stosunku do jego kosztu wykonania oraz stopnia ochrony. Prezentacja 25 września o godzinie 12:30.

Deklaracje marketingowe w granicach prawa

Jak skutecznie i zgodnie z przepisami reklamować produkt kosmetyczny – zapraszamy na wykład na temat deklaracji marketingowych, które są umieszczane na etykietach, ulotkach i innych materiałach informacyjnych, towarzyszących produktom kosmetycznym, a także w reklamie i na stronach internetowych podmiotów udostępniających na rynku produkty kosmetyczne.

Firma THETA Doradztwo Techniczne omówi podstawowe kryteria tworzenia oświadczeń o produktach kosmetycznych i przedstawi przykładowe deklaracje, których zgodność z przepisami prawa może budzić wątpliwości.

Ta prezentacja odbędzie się 26 września o godzinie 12:00.

Ekpozycja produktów w punktach sprzedaży

Firma 3m Projekt przedstawi techniki, jak nie zaprzepaścić wielomiesięcznych prac nad projektami opakowań przez ich niewłaściwą ekspozycję w punktach sprzedaży detalicznej. Na aktualnych przykładach dobrych i złych praktyk w kosmetykach, a także na przykładach różnych kategorii FMCG, zaprezentowane zostaną dynamiczne zmiany na rynku, które w szybkim tempie weryfikują wyobrażenia producenta w temacie tego, co się może podobać klientom.

Nowe trendy w formulacji produktów kosmetycznych: "Podróż USA-EUROPA-CHINY"

Dynamicznie rozwijający się świat przemysłu kosmetycznego nieustająco ewoluuje i podlega ciągłej transformacji. Każdego dnia w centrach badawczych oraz w laboratoriach powstają miliony receptur dla wszystkich rodzajów kosmetyków, w celu zaspokojenia różnorodnych i indywidualnych potrzeb konsumentów. Wykład będzie podróżą, ukazującą nowe trendy w przemyśle kosmetycznym oraz różne przyzwyczajenia pielęgnacyjne i koncepcje tworzenia formulacji w tych trzech częściach świata. Wykład zaplanowano 25 września o godz. 15:00.

Informacje ze światowego rynku kosmetycznego

W ramach prezentacji „BREXIT - wyzwanie dla branży kosmetycznej” w dniu 26 września o godzinie 13:30 firma THETA Doradztwo Techniczne przedstawi najważniejsze zagadnienia związane z wyjściem Wielkiej Brytanii z UE oraz konsekwencje tego faktu dla producentów, importerów i dystrybutorów produktów kosmetycznych. Omówione zostaną także możliwe scenariusze wyjścia i konsekwencje dla tego sektora.

Firmy zainteresowane wejściem na amerykański rynek kosmetyczny zapraszone są tego samego dnia o godzinie 14:15 na prezentację firmy JARS „Warunki cetryfikacji kosmetyków na rynek Stanów Zjednoczonych”.

Pełny program targów CosmeticBusiness Poland 2019 dostępny jest on-line na http://www.cosmetic-business.pl/index.php?p=news&kid=202

# Newsy producenci
 reklama