Estee Lauder - optymistyczne prognozy sprzedaży na rok 2020
Estee Lauder - optymistyczne prognozy sprzedaży na rok 2020

Koncern Estée Lauder twierdzi, że spodziewa się w roku fiskalnym 2020 wyższego wzrostu sprzedaży niż średnia dla branży.

Właściciel marek Estée Lauder, La Mer, Clinique i MAC przekonuje, iż popyt na luksus sprawia, że marki z tego segmentu cenowego rosną w skali 5-6% w ciągu roku.

Prognozę sporządzono po tym, jak spółka opublikowała wyniki sprzedaży za I kwartał, które wykazały wzrost sprzedaży o 24% do 1,8 mld USD.

Firma rozważa jednak negatywny wpływ niektórych zjawisk geopolitycznych, głównie związanych z Brexitem i słabością handlu detalicznego w USA, na możliwą korektę prognozy.

Geopolityka oddziałuje również na inne rynki. Wskutek zamieszek i protestów w Hongkongu sprzedaż firmy na tym obszarze była mniejsza niż zakładano. Na przyszłość spodziewane jest także umiarkowane spowolnienie wzrostu sprzedaży w Chinach. Niemniej to właśnie Chiny kontynentalne odpowiadają obecnie za wysoki poziom sprzedaży w Azji.

W Ameryce Północnej nieco słabiej sprzedaje się kolorówka koncernu, ale produkty do pielęgnacji skóry, szczególnie te od lat bestsellerowe, utrzymają wysoki poziom zainteresowania nabywców.

Estée Lauder Companies odnotowało najwyższą sprzedaż netto w regionie Bliskiego Wschodu i Afryki -  o 17% do 1,68 miliarda USD, do czego przyczyniła się sprzedaż detaliczna na lotniskach i sprzedaż internetowa. Tu marki Estée Lauder, La Mer, Origins, Jo Malone London i Bobbi Brown odnotowały dwucyfrowe zyski.

Prognozuje się, że w całym roku budżetowym 2020 zysk na jednej akcji wyniesie między 5,58 a 5,69 USD.

# Newsy producenci
reklama