Sprawdzone pomysły na bezpieczne zakupy
Sprawdzone pomysły na bezpieczne zakupy

Czas wyrobić sobie nowe nawyki zakupowe, które pozwolą uchronić siebie i innych przed zachorowaniem na koronawirusa. O tym jak się zachować się w galerii handlowej, kinie, czy restauracji podpowiadają eksperci w kampanii “Bezpieczeństwo - kupuję to!”. Patronat honorowy nad kampanią objęło Ministerstwo Rozwoju.

Od 6 czerwca będą mogły ponownie funkcjonować m.in. kina, kluby fitness, solaria oraz sale zabaw. To już czwarty etap znoszenia ograniczeń związanych z COVID-19.  Wcześniej,  od 18 maja, świętować mogli fryzjerzy, restauratorzy i wszyscy Ci, którzy tak bardzo czekali na ponowne otwarcie salonów piękności oraz punktów gastronomicznych.

Luzowanie obostrzeń wiąże się jednak z dużą odpowiedzialnością po stronie przedsiębiorców, pracowników i samych klientów za zdrowie swoje i innych. Właśnie dlatego powstała kampania społeczna “Bezpieczeństwo - kupuję to!” pod hasztagiem #kupujębezpiecznie. Ma ona edukować i promować prawidłowe zachowania podczas zakupów, w centrach handlowych, ale również w innych placówkach i miejscach handlu oraz usług, czy gastronomii, by klienci pamiętali o zachowaniu określonych wymogów, jednocześnie mogli poczuć się komfortowo i bezpiecznie kupić ulubione produkty lub skorzystać z usług.

– Co nas cieszy, aż 81% respondentów badania nastrojów konsumenckich, przeprowadzonego w dniach 11-15 maja,  czuło się bezpiecznie podczas robienia zakupów. Cała branża handlu i usług zrobiła już bardzo dużo w celu zapewnienia wysokiego standardu bezpieczeństwa. Teraz powinna się tymi doświadczeniami wymieniać, by wzajemnie się inspirować i jeszcze podnosić poprzeczkę - podkreśla Radosław Knap, jeden z inicjatorów kampanii i dyrektor generalny Polskiej Rady Centrów Handlowych.

Najlepszym sposobem na uchronienie się przed zachorowaniem na koronawirusa jest obecnie dystansowanie społeczne, co oddaje logotyp kampanii “Bezpieczeństwo - kupuję to!”. Od soboty 30 maja, noszenie maseczek w przestrzeniach ogólnodostępnych nie jest już obowiązkowe, jednak nie wszyscy wiedzą, że w sklepach nadal zakrywanie nosa i ust pozostaje obligatoryjne. Zasad postępowania jest dużo więcej i trzeba o nich głośno mówić. Wszyscy zainteresowani znajdą je na profilach społecznościowych kampanii na Facebooku i Instagramie oraz na dedykowanej stronie internetowej www.kupujebezpiecznie.pl.

Patronat honorowy nad kampanią objęło Ministerstwo Rozwoju. Wsparcie zadeklarowały już takie organizacje branżowe jak: Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH), Polska Izba Handlu (PIH), Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji (POHiD), Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego, Związek Pracodawców Hoteli, Restauracji i Cateringu (ZP HoReCa). Organizacje te widzą ogromną potrzebę wspierania właściwych zachowań klientów podczas robienia zakupów czy korzystania z usług, jak również promocję dobrych praktyk w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa przez całą branżę handlowo-usługową.

# Newsy handel
 reklama