Sieć Drogerii Jawa inwestuje… w dobre relacje
Sieć Drogerii Jawa inwestuje… w dobre relacje

Zdaniem osób zarządzających projektem Drogerii Jawa na sukces sieci największy wpływ mają: przemyślany wybór lokalizacji sklepów, niestandardowe działania marketingowe i – przede wszystkim – wyjątkowa dbałość o zadowolenie klienta.

Potwierdzeniem skuteczności tej metody są najniższe w branży spadki sprzedaży w trakcie pandemii oraz najwyższe, w porównaniu z konkurencją, oceny klientów pozostawione w serwisie Google Maps.

Według najnowszej, czerwcowej analizy trendów sprzedaży, realizowanej przez firmę badawczą Nielsen, sytuacja związana z pandemią i wynikającymi z niej obostrzeniami sanitarnymi miała znaczny wpływ na handel, w tym również na sieci drogerii i perfumerii.

Dla przykładu, wartość sprzedaży kosmetyków kolorowych zmalała o 7,5%, Jednak w tym samym okresie sprzedaż w sieci Drogerii Jawa tych samych produktów wzrosła o 0,8%. Ogólnie, w ujęciu LFL, Drogeria Jawa zanotowała wzrost na poziomie 16,2%.

- Filozofia lokalizowania placówek poza dużymi galeriami handlowymi uodporniła Drogerie Jawa na rynkowe spadki sprzedaży wywołane pandemią. Nie dotknęły nas przede wszystkim obostrzenia związane z zamykaniem galerii handlowych, a dobrze opracowane procedury spowodowały, że klienci nadal się czuli komfortowo w naszych sklepach, pomimo zwiększonego reżimu sanitarnego -  ocenia Wojciech Radliński, prezes zarządu sieci Drogerie Jawa.

Akcent na doradztwo

Polscy klienci cenią fachowe porady ekspertów. W Drogeriach Jawa sprzdawczynie mają na plakietkach nazwę Ekspertki Piękna. W ten sposób Jawa podkreśla, że ich podstawowym zadaniem jest merytoryczne wsparcie klientów w dobrze kosmetyków i perfum, a nie sama sprzedaż produktów. Chociaż sytuacja związana z pandemią wstrzymała otwarcia następnych sklepów, to już wkrótce mieszkańcy kolejnych miast będą mogli udać się na zakupy do nowych Drogerii Jawa.

- Polki mają prawo dbać o swoją urodę za pomocą najlepszych kosmetyków. Nasz pomysł jest prosty – mamy świetne produkty, a nasze Ekspertki Piękna potrafią je dobrać do potrzeb każdej klientki - mówi Mariusz Pawlik, dyrektor handlowy i category managementu Drogerii Jawa.

W Google Maps posypały się wysokie oceny

W opublikowanym niedawno zestawieniu opinii klientów z serwisu Google Maps dotyczącym sieci handlowych[1] sieć Drogerii Jawa zwyciężyła w kategorii „drogerie i perfumerie” zdobywając 4,46 punktu na 5 możliwych i wyprzedzając następną sieć Rossman o 0,1 punktu. Ocenę 4 i więcej punktów zdobyło 6 sieci drogerii. Sieć Jawa zajęła również pierwsze miejsce w kategorii sieci do 10 000 ocen dystansując sklepy różnych segmentów – odzieżowe, ze sprzętem sportowym lub elektronicznym.

- Wyniki Google Maps są zgodne z przeprowadzonymi przez nas badaniami satysfakcji klientów. W kategorii obsługa dostaliśmy 9,6 punktu, a w kategorii wystrój wnętrza – 9,5 punktu. Nasze klientki oczekują profesjonalnego doradztwa ze strony zaangażowanego personelu w przyjaznym i eleganckim wnętrzu. Cieszę się, że mają poczucie, że ich potrzeby są zaspokojone w Drogeriach Jawa - komentuje prezes Wojciech Radliński.

Obecnie w Polsce działają 63 Drogerie Jawa o preferowanej przez polską klientkę średniej powierzchni sklepu 150 m2. Sklepy stawiają na wystrój wnętrza, dostęp do szerokiego wyboru najwyższej jakości produktów oraz Ekspertki Piękna, które regularnie przechodzą szkolenia podnoszące ich kompetencje i zapoznające z cechami najnowszych produktów.

Najważniejsze są dobre relacje

Drogerie Jawa wybrały niestandardowe działania marketingowe. Firma inwestuje w media własne: wydawany w nakładzie 150 tys. kwartalnik „Piękno by Jawa” oraz comiesięczne gazetki promocyjne, stronę internetową, media społecznościowe oraz aplikację na telefony komórkowe, z której korzysta już ponad 70 tys. osób. Dopełnieniem działań marketingowych są reklamy wielkoformatowe informujące o konkretnych sklepach, a także szereg wydarzeń specjalnych, organizowanych bezpośrednio w drogeriach.

- Inwestujemy w relacje z naszymi klientami. Wychodzimy z założenia, że nasza jakość broni się sama, a zadowolone klientki polecają nas sobie nawzajem. Dopełnieniem tego polecania są nasi ambasadorzy marki – eksperci, którzy dzielą się swoimi doświadczeniami, inspirują i rekomendują odpowiednie produkty - podkreśla Edyta Kresińska, doradca zarządu ds. marketingu.

W gronie ambasadorów Drogerii Jawa znajdziemy makijażystkę Martę Gąskę, stylistę fryzur Piotra Postka, psycholog Wiolettę Konopę-Stelmach, dr n. med. Hannę Stolińską – dietetyka klinicznego oraz Anetę Suchowierską – dyplomowanego kosmetologa.

[1] https://gazetka-24.pl/ranking-sklepow

# Newsy handel
 reklama