Sephora: Hearts, Not Hate
Sephora: Hearts, Not Hate

Sephora przeciwstawia się nienawiści i nękaniu w Internecie, stając się pierwszym sprzedawcą kosmetyków, który określa wytyczne dotyczące zachowań fanów w swoich kanałach społecznościowych.

W związku ze Światowym Dniem Zdrowia Psychicznego (10 października), marka Sephora opublikowała reguły dotyczące komentarzy i postów użytkowników kanałów social media. W preambule dokumentu czytamy: W Sephora wierzymy w obronę wszelkiego piękna, żyjąc z odwagą i stojąc nieustraszeni razem, aby uczcić nasze różnice. Głównym celem marki jest zwalczanie nienawiści i zapobieganie nękania kogokolwiek w przestrzeni, którą zarządza marka. Sephora jest pierwszym dużym sprzedawcą, który publicznie określił i opublikował wytyczne zachowań w zarządzanych przez siebie profilach.

Dokument o nazwie - „Hearts, Not Hate” zostały opracowany we współpracy z organizacją przeciwdziałającą hejtowi w sieci - Hollaback. Rzecznik Sephory w oświadczeniu wspomina, że marka chce stworzyć środowisko wolne od osądów i tolerancyjne, stanowiące przestrzeń w której każdy może poczuje się dobrze. Powyższej wspomniane standardy mają zachęcić użytkowników internetu do wzajemnego wspierania się i zaniechania zachowań piętnujących wszelką odmienność. W uzasadnieniu publikacji Sephora podkreśla, że nękanie online innych może mieć dramatyczny wpływ na pewność siebie i zdrowie psychiczne zarówno kobiet jak i mężczyzn. Działania marki kosmetycznej w mediach społecznościowych zostały ogłoszone wkrótce po publikacji The Wall Street Journal, która przypomniała jak ogromny wpływ ma dziś Facebooka i Instagram na zdrowie psychiczne nastolatków.

Jak czytamy na https://www.sephora.com/beauty/heartsnothate - Jako wiodący sprzedawca kosmetyków obecny i aktywny w mediach społecznościowych, czujemy się odpowiedzialni za zapewnienie, że nasze kanały są otwarte, przyjazne i wolne od mowy nienawiści. Opublikowane przy współpracy z organizacją Hollaback obietnice Sephory obejmują zaangażowanie w szerzenie piękna za pomocą życzliwych słów oraz zachęcania innych do samoakceptacji. Marka zobowiązuje się również być sojusznikiem, odpowiadając na pytania i rozwiązując pokojowo wszelkie nieporozumienia bez osądu. Ponadto we wspomnianej deklaracji znalazła się informacja o poszanowaniu orientacji seksualnej i tożsamości płciowej. Sephora uprzedza, że wszelkie wypowiedzi naruszające te reguły zostaną usunięte, a nad wzajemnym poszanowaniem czuwają moderatorzy. Chcemy, aby Sephora była przestrzenią, w której możesz być najbardziej autentyczny i tworzyć przestrzeń dla innych. Współpracujmy, aby nasze kanały w mediach społecznościowych stały się miejscami dla nas wszystkich.

Jedna z ambasadorek marki Sephora - Selena Gomez (współwłaścicielka marki Rare Beauty), włączyła się w przedsięwzięcie. Piosenkarka i aktorka wspomina, że pasjonuje ją tworzenie bezpiecznych i przyjaznych środowisk dla wszystkich. To nie pierwszy raz, gdy gwiazda przypomina publicznie, jak ważne jest prawdziwe piękno - bez względu na rozmiar, wiek, wzrost, płeć czy kolor skóry. Gomez od dłuższego czasu promuje ruch body-positive.

Propagowane przez Sephora rozwiązanie dotyczące mediów społecznościowych, to tylko jeden z elementów kampanii mającej na celu szerzenie tolerancji i budowanie inkluzywności marki. W styczniu tego roku Sephora wdrożyła działania zapobiegające rasizmowi w swoich sklepach. Aktywności obejmuje zarówno kampanie marketingowe jak i sam merchandising (na poziomie obsługi w salonach jak i ekspozycji na półkach sklepowych). Sprzedawca kosmetyków zobowiązał się do, między innymi, do podwojenia asortymentu marek należących do osób rozmaitych nacji do końca 2021. Ponadto zdecydował się na zwiększenie różnorodności w kampaniach marketingowych i w mediach społecznościowych. Ostatnie zobowiązanie zaowocowało pierwszą kampanią Sephora, która tej jesieni promowała marki należące do osób ciemnoskórych, skupiając się na „doskonałości i jakości” produktów. Krótkometrażowy film, podkreśla wpływ kultury osób czarnoskórych na piękno.


Podczas gdy wiele firm składa wciąż puste obietnice, bez wprowadzenia realnych zmian w organizacji (są określenia piętnujące takowe  #greenwashing, czy #rainbowwashing), Sephora podjęła ryzyko określenia zasad w imię których może stracić fanów. Bez wątpienia jednak zyska też na tym lojalnych klientów. Komunikacja oparta na tolerancji, inkluzywności oraz różnorodności, to najsilniejszy  nurt  współczesnego marketingu. Pozostając pod wrażeniem inicjatywy Sephory warto mieć nadzieję, że inne marki pójdą w jej ślady.

autorka: Jagoda Prętnicka, analityczka mediów digitalowych, jurorka Love Cosmetics Awards
# Newsy handel
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Grupa Inco SA - Technolog R&D Oferta pracy: E-commerce Key Account Manager (branża kosmetyczna) Oferta pracy: Pelion SA - Product Manager Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. zakupów i logistyki Oferta pracy: Polemika - Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Resibo - Specjalista ds. zakupów Oferta pracy: Brand Manager/Product Manager Oferta pracy: Eveline Cosmetics - Specjalista ds. Eksportu Oferta pracy: Abriga Polska - Specjalista ds. rozwoju produktu Veoli Botanica - Product Manager Verona Products Professional - Export Manager Dangaard Group Polska - Key Account Manager - kosmetyki Senelle Cosmetics: Specjalista ds. marketingu - Content Manager Mokosh Cosmetics: Specjalista ds. Marketingu i PR Kire Skin - Export Manager Nitai - Specjalista/ka ds. Kluczowych Klientów Auchan - Kupiec - Kosmetyki i Drogeria Oferta pracy: Brand Manager - Natura Siberica Oferta pracy: Brand Manager - Phytopharm Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży eksportowej - Veoli Botanica Oferta pracy: Marketing Manager - Paese Technolog produkcji kosmetyków Oferta pracy: MPS International Sp. z o.o. - Technolog TECHNOLOG, SPECJALISTA ds. BADAWCZO ROZWOJOWYCH Indigo - Asystent Laboratorium R&D Grafton - Analityk Zakupów Veoli Botanica - Kosmetolog - Doradca Klienta Oferta pracy: MPS International - Technolog Oferta pracy: Nova Group - Regionalny Koordynator Sprzedaży Lidl - Ekspert ds. Zakupów (kosmetyki) Stea - Brand Manager Hebe - Specjalista ds. rozwoju jakości produktów marki własnej Saraya Poland - Technolog Kosmetyków Phenicoptere - Global Sales Manager Veoli Botanica - Export Manager Legendary Europe - Specjalista ds. eksportu i private label Hagi Cosmetics - Główny Technolog Produkcji Kosmetyków Profil - Technolog kosmetyków Resibo - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej Abriga - specjalista ds. marketingu – opiekun marek z segmentu beauty Uroda Polska - Technolog Produkcji Equalan Pharma - Product Manager Indigo - Koordynator ds. wdrożeń produktów Nivea - Brand Manger Orientana - Specjalista e-commerce ds. platform międzynarodowych Prouve - Prawnik Drogerie Natura - Category Manager Fragrance Oferta pracy: Sourcing Agent - Warszawa Oferta pracy: Pracownik działu zakupów - Tulea Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - Laboratorium Kosmetyczne Farmona Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży - Bielenda Kosmetyki Naturalne Product Manager - Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Brand Manager - Mollon Cosmetics Brand Marketing Manager - Luba Przedstawiciel Kosmetyczny - EMPIRE Pharma Oferta pracy: Biotechnolog/Technolog Produkcji Kosmetyków Oferta pracy: Kontigo - Analityk w Dziale Marketingu Oferta pracy: Indigo - Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Aroma Trend: Export Manager Socopol: Laborant (mikrobiolog) Pharmacy Laboratoris - Asystent ds. Dokumentacji w dziale Badań i Rozwoju Category Manager - dermokosmetyki Oferta pracy: Arkana - Wdrożeniowiec Laboratorium Kosmetyczne AVA - Technolog produktów kosmetycznych - kosmetyka biała Cetes Cosmetics - Technik Mikrobiolog Cosmo Group - Beauty Consultant Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager