Leki i kosmetyki to specyficzne rodzaje produktów, które wymagają specjalnych warunków transportu. By przebiegał on w możliwie najbezpieczniejszy sposób, Poczta Polska opracowała autorski system monitoringu temperatury, Pocztex Thermo Tracking, który rozpoczyna się już na etapie przyjęcia paczki.
Oferta skierowana jest przede wszystkim do aptek i drogerii internetowych. By z niej skorzystać, właściciele firm muszą podpisać umowę z operatorem.
– Poczta Polska stale rozwija ofertę dla sektora e-commerce. Rozwiązania, które przygotowaliśmy dla aptek i drogerii, to nasza odpowiedź na specyficzne potrzeby tej branży. [...] Rosnące zainteresowanie usługą Pocztex Thermo Tracking potwierdza, że jesteśmy w stanie sprostać tym oczekiwaniom na najwyższym poziomie – podkreślił Krzysztof Falkowski, prezes Poczty Polskiej.
Pomysł okazał się trafiony - po wprowadzeniu usługi szczegółowego monitoringu nastąpił 20-procentowy wzrost nadań przesyłek Pocztex przez e-sklepy posiadające w asortymencie leki i kosmetyki.
„Na polskim rynku funkcjonuje ok. 150 aptek prowadzących sprzedaż internetową. 10 proc. tych aptek znalazło się na liście TOP 100 Firm E-commerce w Polsce za 2021 r. [...] Klienci coraz częściej wybierają tego rodzaju e-sklepy. Zakupy w aptekach robi 16 proc. osób kupujących w Internecie. Ten rozwojowy segment rynku wymaga wykorzystania niestandardowych rozwiązań logistycznych, które oferuje Pocztex” – napisanow informacji prasowej.