Oznaczenia Czujesz Klimat w Rossmannie ułatwiają konsumentom ekologiczne wybory
Oznaczenia "Czujesz Klimat" w Rossmannie ułatwiają konsumentom ekologiczne wybory

Rossmann jako firma chce odpowiedzialnie uczestniczyć w tym, co dziś ważne dla świata i ludzi - dla naszej przyszłości.

Chce włączyć się w podnoszenie świadomości ekologicznej i budowanie proekologicznych postaw. Społeczność powstająca wokół akcji „Czujesz Klimat?” to ludzie, którzy chcą wybierać to, co dobre dla środowiska i dopingować producentów do zrównoważonego rozwoju. „Czujesz Klimat?” jest także platformą służącą wzajemnemu inspirowaniu się do bycia bardziej eko. To co dobre, dobrze jest robić razem!

Co to znaczy „być bardziej eko ”?

To korzystać z okazji do poprawy jakości życia. To powrót do tego, co bliższe naturze i zgodne z naszym naturalnym rytmem życia. Świat bardziej eko dzięki takim staraniom to również nasza pozytywna spuścizna dla przyszłych pokoleń. Jak więc być bardziej eko? Sposobów jest wiele - w każdej dziedzinie życia możemy zdecydować się no to, co lepsze dla środowiska - wybrać świadomie. Znaczenie ma to, jak organizujemy dom, codzienne życie, z jakiego transportu korzystamy, jakie produkty wybieramy podczas zakupów? Ta lista jest oczywiście znacznie dłuższa. W byciu eko doskonale sprawdza się zasada: nawet małe kroki mają znaczenie. Można zacząć od zadania sobie samemu pytania: Czujesz klimat?

Zakupy bardziej przyjazne środowisku, czyli jakie?

Produkty bardziej eko są dostępne w drogeriach Rossmann od kilku lat. Sieć stara się, by było ich coraz więcej. Dostrzega, że coraz częściej producenci podzielają to podejście i sami, nie czekając na krajowe prawo i unijne dyrektywy, starają się, by ich produkty były bardziej przyjazne środowisku. Coraz więcej firm pakuje kremy, szampony czy balsamy w plastik z recyklingu. Z takiego plastiku powstają też akcesoria np. jednorazowe maszynki do golenia.

  • Korzystanie z plastiku, który już kiedyś został wyprodukowany i wykorzystany to jedno z możliwych rozwiązań.
  • Drugim jest poszukiwanie surowców, które mogą plastik zastąpić, ale są biodegradowalne, czyli ulegną w naturalnych warunkach rozkładowi. Stąd w Rossmannie coraz więcej produktów z bambusa czy włókien kukurydzy.
  • Wśród producentów coraz mocniej przebija się też postawa less waste (mniej odpadów). Zamiast lądować w koszu, dotychczasowe odpady są wykorzystywane w nowatorski, czasami zaskakujący, sposób np. fusy od kawy – dzięki specjalnemu procesowi – stają się materiałem na trzonki do pędzli. Takie naturalne surowce często nawet wyglądem przypominają plastik, ale są biodegradowalne: jeśli wrzucimy je do kompostu, po jakimś czasie nie zostanie po nich ślad.
  • Papierowe etykiety są potrzebne i producentom i klientom – konsument chce przecież wiedzieć, z jakich składników powstał krem, który nakładamy na twarz czy jak stosować dany kosmetyk. Coraz popularniejsze są jednak opakowania czy etykiety z papieru makulaturowego, papieru kamiennego (wymagającego znacznie mniej wody w procesie produkcji) czy przyjaznej środowisku biofolii.
  • Od kilku lat zmieniają się też same fabryki. Producenci szukają rozwiązań pozwalających emitować do atmosfery mniej dwutlenku węgla, czy zużywać mniej wody. Korzystają z odnawialnych źródeł energii, zmniejszają wielkość opakowań by zmieściło się więcej produktów w jednym transporcie, czy zmieniają formuły swoich produktów na kostki (bez wody lub z minimalnym udziałem wody), stosują składniki pozyskiwane w produkcji organicznej (m.in. bez nawozów sztucznych) czy nie bielą chlorem bawełny z której powstają np. podpaski.

Od 2021 roku w drogeriach Rossmann ekowybory ułatwiają klientom oznaczenia „Czujesz Klimat?”. Kiedy sięgacie po produkty z tym znakiem możecie mieć pewność, że oprócz jakości i funkcjonalności, oferują one dodatkową wartość – mają przyjaźniejsze środowisku opakowanie, skład, proces produkcji.

Co oznacza znaczek „ Czujesz klimat?”

Do tej pory, przyznając znaczki „Czujesz klimat?” Rossmann koncentrował się na tym, czy produkt ma certyfikat naturalności i opakowanie przyjazne środowisku. W 2022 roku sieć zdecydowała, by pójść dalej. Oznakowane zostały produkty wyróżniające się na tle pozostałych ze względu na: skład, opakowanie, proces produkcji.

Po pierwsze skład - takimi kryteriami Rossmann kierował się, wybierając produkty przyjazne środowisku w tym kontekście:
- mające wysoki udział składników pochodzenia naturalnego
- z certyfikatami (np. Ecocert, Natrue)
- bez mikroplastiku
- w bardzo wysokim stopniu biodegradowalne
- waterless czyli ograniczające zużycie wody np. szampony w kostce
- less waste, czyli nie generujące odpadów np.: kubeczki menstruacyjne, płatki kosmetyczne wielokrotnego użytku, wielorazowe pieluchy dla dzieci
- akcesoria kosmetyczne z materiałów naturalnych np. posiadające bambusowe trzonki szczoteczki do zębów, akcesoria z fusów po kawie, gąbki naturalne np. konjak, wyroby z włókna czy włosia naturalnego
- produkty wykonane w całości z tworzywa z recyklingu np. kosmetyczki lub ozdoby do włosów

Po drugie opakowania - za przyjazne środowisku opakowania uznano:
- zawierające plastik z recyklingu lub szkło ze stłuczki
- wytworzone z makulatury
- z certyfikatem FSC
- wyprodukowane z tworzywa z biomasy np. z trzciny z cukrowej (często wyróżnione również certyfikatem I’m green)
- refille, czyli opakowania uzupełniające, przy których produkcji wykorzystuje się do 85-90 proc. mniej plastiku
- biodegradowalne
- ze zmniejszoną zawartością plastiku w porównaniu do standardowego opakowania

Po trzecie produkcja, czyli jakie procesy produkcyjne detalista uznał za zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju i tym samem bardziej przyjazne środowisku:
- powstające przy użyciu energii ze źródeł odnawialnych
- w zamkniętym obiegu wody lub ze znacząco mniejszym zużyciem wody
- w procesie pozwalającym na zmniejszoną emisję CO2
- przy pełnej kontroli produkowanych odpadów, które są w 100 proc. segregowane i nie trafiają na wysypiska

Na etykietach produktów wyróżnionych znaczkiem „Czujesz Klimat?” znajdują się piktogramy, które podpowiedzą konsumentom, czym wyróżnił się dany produkt. Czasem będzie to jedna cecha, a niekiedy nawet trzy.

# Newsy handel
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Paese - Product Manager Oferta pracy: Veoli Botanica - Product Manager Oferta pracy: Harper Hygienics - Starszy Specjalista ds. Rozwoju Produktu Oferta pracy: Marketing Manager - kosmetyki naturalne - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej - Senelle Cosmetics Oferta pracy - Główny Technolog - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Media Manager - rekrutacja zewnętrzna (branża kosmetyczna) Oferta pracy: Specjalista ds. Private Label - Laboratorium Kosmetyczne Floslek Oferta pracy: Asystent/ka w Dziale Eksportu w branży kosmetycznej Oferta pracy: Dangaard Group Polska - Key Account Manager - kosmetyki Oferta pracy: Brandclinic - Kierownik Działu Zakupów Oferta pracy: Cosibella - Specjalista ds. nowych marek Oferta pracy: Notino - Beauty Consultant Trainer Oferta pracy: Paese - Junior Product Manager Oferta pracy: Brandclinic - Specjalista ds. rozwoju produktów Oferta pracy: Estetica Group - Import Manager Oferta pracy: Młodszy Kontroler Finansowy - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Saraya Poland - Pracownik działu kontroli jakości Oferta pracy: Sarantis Polska - Specjalista (-ka) ds. marketingu (kategoria Kosmetyki) Oferta pracy: Grupa Eurocash – Kontigo - Młodszy Specjalista ds. Rozwoju Marek Oferta pracy: Euphora Paese - Specjalista ds. obsługi klienta e-commerce Oferta pracy: Asystent/ka w Dziale Sprzedaży (surowce dla branży kosmetycznej i chemii gospodarczej) Oferta pracy: Dermomedica Group - Specjalista ds. obsługi Klienta sklepu internetowego Oferta pracy - Export Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Eagle Recruitment - Dyrektor Eksportu Oferta pracy: DOZ - Category manager (marki własne) Oferta pracy: Orientana - Specjalista ds. Kluczowych Klientów Oferta pracy: Harper Hygienics - Junior Marketing Project Manager Oferta pracy: Nacomi - Specjalista ds. badań i rozwoju produktów kosmetycznych Oferta pracy: Młodszy Technolog - IOC Oferta pracy: Brand Manager - Kolorado Oferta pracy: Technolog - Marion Oferta pracy: E-commerce manager - Marion Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków w Organique Oferta pracy: E-commerce manager w Organique Oferta pracy: Brand Manager - Eagle Recruitment Oferta pracy: Asystent/ka w Dziale Zakupów - Hebe Oferta pracy: Product Manager w Dziale Marek Własnych - Make up - Drogerie Natura Oferta pracy: Technolog Kosmetyczny ds. Badań i Rozwoju - Newu Oferta pracy: Grupa Inco SA - Technolog R&D Oferta pracy: E-commerce Key Account Manager (branża kosmetyczna) Oferta pracy: Pelion SA - Product Manager Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. zakupów i logistyki Oferta pracy: Polemika - Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Resibo - Specjalista ds. zakupów Oferta pracy: Brand Manager/Product Manager Oferta pracy: Eveline Cosmetics - Specjalista ds. Eksportu Oferta pracy: Abriga Polska - Specjalista ds. rozwoju produktu Veoli Botanica - Product Manager Verona Products Professional - Export Manager Dangaard Group Polska - Key Account Manager - kosmetyki Senelle Cosmetics: Specjalista ds. marketingu - Content Manager Mokosh Cosmetics: Specjalista ds. Marketingu i PR Kire Skin - Export Manager Nitai - Specjalista/ka ds. Kluczowych Klientów Auchan - Kupiec - Kosmetyki i Drogeria Oferta pracy: Brand Manager - Natura Siberica Oferta pracy: Brand Manager - Phytopharm Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży eksportowej - Veoli Botanica Oferta pracy: Marketing Manager - Paese Technolog produkcji kosmetyków Oferta pracy: MPS International Sp. z o.o. - Technolog TECHNOLOG, SPECJALISTA ds. BADAWCZO ROZWOJOWYCH Indigo - Asystent Laboratorium R&D Grafton - Analityk Zakupów Veoli Botanica - Kosmetolog - Doradca Klienta Oferta pracy: MPS International - Technolog Oferta pracy: Nova Group - Regionalny Koordynator Sprzedaży Lidl - Ekspert ds. Zakupów (kosmetyki) Stea - Brand Manager Hebe - Specjalista ds. rozwoju jakości produktów marki własnej Saraya Poland - Technolog Kosmetyków Phenicoptere - Global Sales Manager Veoli Botanica - Export Manager Legendary Europe - Specjalista ds. eksportu i private label Hagi Cosmetics - Główny Technolog Produkcji Kosmetyków Profil - Technolog kosmetyków Resibo - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej Abriga - specjalista ds. marketingu – opiekun marek z segmentu beauty Uroda Polska - Technolog Produkcji Equalan Pharma - Product Manager Indigo - Koordynator ds. wdrożeń produktów Nivea - Brand Manger Orientana - Specjalista e-commerce ds. platform międzynarodowych Prouve - Prawnik Drogerie Natura - Category Manager Fragrance Oferta pracy: Sourcing Agent - Warszawa Oferta pracy: Pracownik działu zakupów - Tulea Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - Laboratorium Kosmetyczne Farmona Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży - Bielenda Kosmetyki Naturalne Product Manager - Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Brand Manager - Mollon Cosmetics Brand Marketing Manager - Luba Przedstawiciel Kosmetyczny - EMPIRE Pharma Oferta pracy: Biotechnolog/Technolog Produkcji Kosmetyków Oferta pracy: Kontigo - Analityk w Dziale Marketingu Oferta pracy: Indigo - Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Aroma Trend: Export Manager Socopol: Laborant (mikrobiolog) Pharmacy Laboratoris - Asystent ds. Dokumentacji w dziale Badań i Rozwoju Category Manager - dermokosmetyki Oferta pracy: Arkana - Wdrożeniowiec Laboratorium Kosmetyczne AVA - Technolog produktów kosmetycznych - kosmetyka biała Cetes Cosmetics - Technik Mikrobiolog Cosmo Group - Beauty Consultant Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager