Oznaczenia Czujesz Klimat w Rossmannie ułatwiają konsumentom ekologiczne wybory

Oznaczenia "Czujesz Klimat" w Rossmannie ułatwiają konsumentom ekologiczne wybory

Rossmann jako firma chce odpowiedzialnie uczestniczyć w tym, co dziś ważne dla świata i ludzi - dla naszej przyszłości.

Chce włączyć się w podnoszenie świadomości ekologicznej i budowanie proekologicznych postaw. Społeczność powstająca wokół akcji „Czujesz Klimat?” to ludzie, którzy chcą wybierać to, co dobre dla środowiska i dopingować producentów do zrównoważonego rozwoju. „Czujesz Klimat?” jest także platformą służącą wzajemnemu inspirowaniu się do bycia bardziej eko. To co dobre, dobrze jest robić razem!

Co to znaczy „być bardziej eko ”?

To korzystać z okazji do poprawy jakości życia. To powrót do tego, co bliższe naturze i zgodne z naszym naturalnym rytmem życia. Świat bardziej eko dzięki takim staraniom to również nasza pozytywna spuścizna dla przyszłych pokoleń. Jak więc być bardziej eko? Sposobów jest wiele - w każdej dziedzinie życia możemy zdecydować się no to, co lepsze dla środowiska - wybrać świadomie. Znaczenie ma to, jak organizujemy dom, codzienne życie, z jakiego transportu korzystamy, jakie produkty wybieramy podczas zakupów? Ta lista jest oczywiście znacznie dłuższa. W byciu eko doskonale sprawdza się zasada: nawet małe kroki mają znaczenie. Można zacząć od zadania sobie samemu pytania: Czujesz klimat?

Zakupy bardziej przyjazne środowisku, czyli jakie?

Produkty bardziej eko są dostępne w drogeriach Rossmann od kilku lat. Sieć stara się, by było ich coraz więcej. Dostrzega, że coraz częściej producenci podzielają to podejście i sami, nie czekając na krajowe prawo i unijne dyrektywy, starają się, by ich produkty były bardziej przyjazne środowisku. Coraz więcej firm pakuje kremy, szampony czy balsamy w plastik z recyklingu. Z takiego plastiku powstają też akcesoria np. jednorazowe maszynki do golenia.

  • Korzystanie z plastiku, który już kiedyś został wyprodukowany i wykorzystany to jedno z możliwych rozwiązań.
  • Drugim jest poszukiwanie surowców, które mogą plastik zastąpić, ale są biodegradowalne, czyli ulegną w naturalnych warunkach rozkładowi. Stąd w Rossmannie coraz więcej produktów z bambusa czy włókien kukurydzy.
  • Wśród producentów coraz mocniej przebija się też postawa less waste (mniej odpadów). Zamiast lądować w koszu, dotychczasowe odpady są wykorzystywane w nowatorski, czasami zaskakujący, sposób np. fusy od kawy – dzięki specjalnemu procesowi – stają się materiałem na trzonki do pędzli. Takie naturalne surowce często nawet wyglądem przypominają plastik, ale są biodegradowalne: jeśli wrzucimy je do kompostu, po jakimś czasie nie zostanie po nich ślad.
  • Papierowe etykiety są potrzebne i producentom i klientom – konsument chce przecież wiedzieć, z jakich składników powstał krem, który nakładamy na twarz czy jak stosować dany kosmetyk. Coraz popularniejsze są jednak opakowania czy etykiety z papieru makulaturowego, papieru kamiennego (wymagającego znacznie mniej wody w procesie produkcji) czy przyjaznej środowisku biofolii.
  • Od kilku lat zmieniają się też same fabryki. Producenci szukają rozwiązań pozwalających emitować do atmosfery mniej dwutlenku węgla, czy zużywać mniej wody. Korzystają z odnawialnych źródeł energii, zmniejszają wielkość opakowań by zmieściło się więcej produktów w jednym transporcie, czy zmieniają formuły swoich produktów na kostki (bez wody lub z minimalnym udziałem wody), stosują składniki pozyskiwane w produkcji organicznej (m.in. bez nawozów sztucznych) czy nie bielą chlorem bawełny z której powstają np. podpaski.

Od 2021 roku w drogeriach Rossmann ekowybory ułatwiają klientom oznaczenia „Czujesz Klimat?”. Kiedy sięgacie po produkty z tym znakiem możecie mieć pewność, że oprócz jakości i funkcjonalności, oferują one dodatkową wartość – mają przyjaźniejsze środowisku opakowanie, skład, proces produkcji.

Co oznacza znaczek „ Czujesz klimat?”

Do tej pory, przyznając znaczki „Czujesz klimat?” Rossmann koncentrował się na tym, czy produkt ma certyfikat naturalności i opakowanie przyjazne środowisku. W 2022 roku sieć zdecydowała, by pójść dalej. Oznakowane zostały produkty wyróżniające się na tle pozostałych ze względu na: skład, opakowanie, proces produkcji.

Po pierwsze skład - takimi kryteriami Rossmann kierował się, wybierając produkty przyjazne środowisku w tym kontekście:
- mające wysoki udział składników pochodzenia naturalnego
- z certyfikatami (np. Ecocert, Natrue)
- bez mikroplastiku
- w bardzo wysokim stopniu biodegradowalne
- waterless czyli ograniczające zużycie wody np. szampony w kostce
- less waste, czyli nie generujące odpadów np.: kubeczki menstruacyjne, płatki kosmetyczne wielokrotnego użytku, wielorazowe pieluchy dla dzieci
- akcesoria kosmetyczne z materiałów naturalnych np. posiadające bambusowe trzonki szczoteczki do zębów, akcesoria z fusów po kawie, gąbki naturalne np. konjak, wyroby z włókna czy włosia naturalnego
- produkty wykonane w całości z tworzywa z recyklingu np. kosmetyczki lub ozdoby do włosów

Po drugie opakowania - za przyjazne środowisku opakowania uznano:
- zawierające plastik z recyklingu lub szkło ze stłuczki
- wytworzone z makulatury
- z certyfikatem FSC
- wyprodukowane z tworzywa z biomasy np. z trzciny z cukrowej (często wyróżnione również certyfikatem I’m green)
- refille, czyli opakowania uzupełniające, przy których produkcji wykorzystuje się do 85-90 proc. mniej plastiku
- biodegradowalne
- ze zmniejszoną zawartością plastiku w porównaniu do standardowego opakowania

Po trzecie produkcja, czyli jakie procesy produkcyjne detalista uznał za zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju i tym samem bardziej przyjazne środowisku:
- powstające przy użyciu energii ze źródeł odnawialnych
- w zamkniętym obiegu wody lub ze znacząco mniejszym zużyciem wody
- w procesie pozwalającym na zmniejszoną emisję CO2
- przy pełnej kontroli produkowanych odpadów, które są w 100 proc. segregowane i nie trafiają na wysypiska

Na etykietach produktów wyróżnionych znaczkiem „Czujesz Klimat?” znajdują się piktogramy, które podpowiedzą konsumentom, czym wyróżnił się dany produkt. Czasem będzie to jedna cecha, a niekiedy nawet trzy.

# Newsy handel
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi