Koreański rząd wspiera aktywnie K-Beauty - nowy projekt w Polsce właśnie ruszył
Koreański rząd wspiera aktywnie K-Beauty - nowy projekt w Polsce właśnie ruszył

Jeśli ktokolwiek sądził, że K-Beauty jest oddolnym ruchem, napędzanym wyłącznie siłą internetu, była w tym myśleniu pewna naiwność. Korea od wielu lat bardzo mocno wspiera swoich producentów w wybranych branżach - w tym kosmetycznej. Na popularności się zarabia, ale najpierw trzeba w nią mocno zainwestować.

Światowy trend K-Beauty, oprócz mody na pielęgnację w 10. krokach, wylansował sporo koreańskich marek kosmetycznych. W październiku ruszył kolejny projekt, który ma na celu wspieranie koreańskiego biznesu kosmetycznego - tym razem w Polsce.

- Wygraliśmy grant od rządu koreańskiego na promowanie na polskim rynku idei K-Beauty. Koreański styl pielęgnacji różni się bardzo od europejskiego, dlatego postawiliśmy bardziej na edukację niż na samą sprzedaż. Aby mieć bezpośredni kontakt z konsumentem, wymyśliliśmy koncept Koreańskich Wysp Urody, które będą znajdowały się w popularnych galeriach handlowych w całej Polsce - mówiła podczas otwarcia pierwszej z nich Anna Filejska, dyrektor ds. międzynarodowej sprzedaży w firmie Key Cosmetic.

Pierwsza Koreańska Wyspa Urody powstała w warszawskiej Galerii Młociny. Kolejne niebawem pojawią się we Wrocławiu i w Poznaniu, a potem sukcesywnie w innych miastach. Marki obecne na stoiskach - jak mówiła Filejska - mają odzwierciedlać ducha koreańskiej pielęgnacji. Niektóre są już obecne w Polsce, ale pojawi się sporo nowości i marek cieszących się popularnością w Korei lub na innych rynkach, ale nad Wisłą dotąd niedostępnych. W ofercie znajdują się takie brandy, jak m. in.: Yadah, Duft & Doft czy Superfood. Oferta obejmuje na razie około 60 SKU i będzie sukcesywnie rotować.

Projekt finansowany jest ze środków rządu koreańskiego. Bezpośrednim beneficjentem grantu jest firma House Boutique, której właścicielem jest Hyung Suk Shim.

Współorganizatorem przedsięwzięcia jest firma Key Cosmetic, której właścicielami są Joanna Blanka Kukiwła oraz Hyung Suk Shim. Przedsięwzięcie wspierane jest przez sekcję handlową ambasady Korei w Polsce. Hyung Suk Shim mówił podczas oficjalnego otwarcia o popularności kosmetyków koreańskich w Polsce, ale wspomniał również, że polskie marki, wymieniając Ziaję i Inglot, są bardzo lubiane na rynku koreańskim.

Działalność w branży kosmetyków koreańskich marka Key Cosmetic zaczęła od powstania biura w Seulu, które świadczy usługi certyfikacji dopuszczającej kosmetyki do obrotu w Unii Europejskiej. Następnie rozszerzyła działalność o import i dystrybucję azjatyckich kosmetyków w UE. Producenci koreańscy podkreślają, że polski rynek kosmetyczny, zaraz po brytyjskim, jest szczególnie przyjazny K-Beauty, co widać choćby po analizie social mediów i zainteresowania użytkowników tym trendem kosmetycznym.

# Newsy handel
reklama