Estee Lauder zamknie 15 proc. swoich sklepów własnych. 2 tys. pracowników do zwolnienia
Estee Lauder zamknie 15 proc. swoich sklepów własnych. 2 tys. pracowników do zwolnienia

Firma kosmetyczna Estée Lauder poinformowała, że w ramach ogłoszonego właśnie dwuletniego "Programu akceleracji dla biznesu" zmniejszy liczbę swoich stacjonarnych sklepów na całym świecie, głównie w USA i w Europie.

Firma chce przesunąć priorytety swojej działalności na kanał online. Firma planuje też zwolnić do 2 tys. pracowników.

Dwuletni „Program akceleracji biznesu” ogłoszono w związku z trwającą pandemią COVID-19. Obejmuje on zmniejszenie liczby stacjonarnych sklepów Estée Lauder o 10-15 proc. na całym świecie i skupienie się na sprzedaży online.

Zaoszczędzone w ten sposób pieniądze chce zainwestować w różne w inicjatywy cyfrowe. Według jej szacunków może to być 300-400 mln dolarów rocznie.

Zlikwidowanie części sklepów stacjonarnych spowoduje zmniejszenie zatrudnienia w firmie - w skali globalnej ma ono ulec zmniejszeniu o ok. 3 proc., czyli redukcja obejmie od 1500 do 2000 etatów. Zwolnienia mają obejmować głównie sprzedawców. Firma chce skupić się na "cyfrowej przyszłości", bo pandemia zmusza klientów do coraz większego zainteresowania e-zakupami.

Tracey Travis, wiceprezes wykonawcza i dyrektor finansowa Estée Lauder, powiedziała podczas telekonferencji z analitykami, że te dostosowania były konieczne, aby „skuteczniej działać w rzeczywistości po wystąpieniu COVID". - Pandemia gwałtownie przyspieszyła trendy makroekonomiczne, których oczekiwano w dłuższej perspektywie - powiedziała Travis. Dodała, że sprzedaż internetowa w Ameryce Północnej wzrosła w tym kwartale o prawie 70 proc. i stanowiła około 60 proc. sprzedaży w regionie.

# Newsy handel
 reklama