Ekowiosna kosmetyczna - Ekocuda razy trzy: Poznań, Gdańsk, Warszawa
Ekowiosna kosmetyczna - Ekocuda razy trzy: Poznań, Gdańsk, Warszawa

Społeczność skupiona wokół tych powstałych na bazie naturalnych składników już od ponad 3 lat spotyka się podczas Ekocudów – Targów Kosmetyków Naturalnych. Tegoroczna wiosenna edycja rozpocznie się od targów w Poznaniu, które startują już 14 marca. Wydarzenia odbędą się także w Gdańsku oraz w Warszawie. 

Dostępne na każdą kieszeń i wytwarzane zarówno przez małe manufaktury, jak i przez wielkie zagraniczne marki  – kosmetyki naturalne są coraz chętniej wybierane przez Polaków. Z badań[1] przeprowadzonych w czerwcu 2019 roku wynika, że przeważająca liczba ankietowanych kobiet (70 proc.) w ostatnich latach gruntownie zmieniła podejście do składu wybieranych produktów – teraz są o wiele bardziej skłonne sięgać po kosmetyki naturalne, niż w przeszłości.

Aż 65 proc. badanych kobiet deklaruje, że jest w stanie wydać więcej na produkty zawierające większą ilość naturalnych składników. Najczęściej pojawiające się kwoty oscylują między 50 a 99 zł.

Z roku na rok rośnie świadomość wśród konsumentów, producenci zaś regularnie poszerzają swoją ofertę o nowe „perełki”. Spotkania przedstawicieli marek z miłośnikami ich kosmetyków odbywają się wiosną i jesienią w ramach Ekocudów. Odwiedzając targi można zakupić kosmetyki do pielęgnacji ciała, do makijażu, do włosów, dedykowane kobietom, mężczyznom czy małym dzieciom. Gama produktów jest tak duża, że każdy znajdzie coś dla siebie.

– Obserwując rozwój rynku kosmetyków naturalnych od ponad trzech lat widzę, że to nie jest chwilowa moda, lecz styl życia, który wybiera coraz więcej Polaków. A co najważniejsze, właśnie podczas Ekocudów producenci spotykają się ze swoimi klientami i uważnie słuchając opinii, tworzą produkty szyte na miarę ich potrzeb. To znakomita przestrzeń do spotkań i wymiany doświadczeń – mówi Zuzanna Mierzejewska, właścicielka i organizatorka Targów Kosmetyków Naturalnych Ekocuda. Dodaje: - My już wiemy, jakie niespodzianki dla uczestników mają producenci, którzy zaprezentują się na najbliższych targach. To dla wielu marek znakomity moment na komunikację nowych, premierowych produktów. Tym bardziej, nie możemy się doczekać spotkań na wiosennej ekocudnej trasie. 

Misją Ekocudów jest edukowanie na temat zdrowego stylu życia oraz odpowiedzialnej i świadomej konsumpcji. Podczas weekendowych wydarzeń uczestnicy mogą także wziąć udział w warsztatach czy wykładach.

Dodatkowo w Warszawie, już po raz trzeci odbędzie się panel dyskusyjny z udziałem zaproszonych gości. Tym razem tematem przewodnim będzie cruelty free.

– Zmiana klimatu i konsumpcyjne podejście do życia sprawiają, że coraz więcej osób zastanawia się nad zmianą nawyków zakupowych. Chcą kupować mniej, a bardziej świadomie, wybierając produkty naturalne o dobrych składach. Dodatkowo, filozofia zero waste znajduje coraz więcej zwolenników, dzięki czemu np. podczas targów niektóre marki oferują już możliwość uzupełnienia wybranych kosmetyków czy produkty w szklanych opakowaniach. Uważam, że każdy nawet najmniejszy krok w stronę zmiany nawyków z myślą o swoim zdrowiu i dobru planety jest bezcenny. Podczas weekendowych spotkań Ekocudowych edukujemy i pokazujemy, jak można to zrobić - rekomenduje założycielka Ekocudów.

Pierwsze ze spotkań odbędzie się w Poznaniu, w dniach 14-15 marca br., następnie 21-22 marca br. będzie można odwiedzić Ekocuda w Gdańsku. Natomiast w kwietniowy weekend 18-19 br. miłośnicy kosmetyków naturalnych spotkają się  w Warszawie.

WIOSENNA EDYCJA TARGÓW KOSMETYKÓW NATURALNYCH EKOCUDA:

  • 14-15.03.2020 r. – Poznań – Concordia Design, vol. 4
  • 21-22.03.2020 r. – Gdańsk – Stadion Energa, vol. 5
  • 18-19.04.2020 r. – Warszawa – Centrum Praskiej Koneser, vol. 8

Wstęp na targi jest bezpłatny.

[1] Badania zostały przeprowadzone przez Instytut Badawczy SW Research dla Zuzanny Mierzejewskiej Kreatywne Cuda, organizatorki targów kosmetyków naturalnych Ekocuda, w dniach 14-25.06.2019 r. metodą wywiadów on-line (CAWI) na panelu internetowym SW Panel. W ramach badania przeprowadzono 1014 ankiet z Polkami w wieku 25-35 lat, mieszkającymi w dużych miastach (powyżej 250 tysięcy mieszkańców).
# Newsy handel
reklama