Ekocuda odbyły się online
Ekocuda odbyły się online

Ekocuda w dniach 18 – 19 kwietnia br. zaprosiły miłośników naturalnego piękna na Instagram. Inicjatywa ta spotkała się z entuzjastycznym przyjęciem – udział w targach online wzięły 94 marki oraz tysiące uczestników.

Edukacyjny panel trwał aż do 26 kwietnia. Pod hasłem „Wirtualny tydzień ekocudnego piękna” każdego dnia eksperci dzielili się swoją wiedzą z zakresu dbania o siebie ze społecznością Ekocudów.

Panująca epidemia postawiła pod znakiem zapytania większość wydarzeń i targów, które miały odbyć się tej wiosny. Organizatorzy Ekocudów znaleźli jednak rozwiązanie, dzięki któremu miłośnicy naturalnej pielęgnacji mogli spotkać się online.

– Cudowna atmosfera, która towarzyszy nam podczas targów Ekocuda przeniosła się w miniony weekend do sieci. Mimo braku spotkań twarzą w twarz, klimat wydarzenia pozostał – relacjonuje Eliza Bratkowska, założycielka OOROC Candles. Dodaje: – Dziewczyny zadawały pytania i dzieliły się wrażeniami na temat naszych świec sojowych. Westchnienia nad kolejnym obłędnym zapachem zastąpiły komentarze i emotikony. Było merytorycznie, energicznie i wesoło. Strona naszej Manufaktury przeżyła prawdziwe oblężenie. Wspaniale było poczuć się częścią ekocudnej społeczności.

Pomysł okazał się wielkim sukcesem – zarówno dla organizatorów, jak i wystawców. Wykorzystanie wyłącznie przestrzeni Instagrama do działań przyniosło bardzo pozytywny efekt. Wszystko dzięki wyjątkowo zaangażowanej społeczności Ekocudów.

– Robienie czegoś po raz pierwszy zawsze jest ryzykowne, ale przy tym bardzo ekscytujące i wzbogacające o nowe doświadczenia – mówi Zuzanna Mierzejewska, właścicielka i organizatorka targów Ekocuda. Dodaje: – Niemalże od 4 lat budujemy środowisko ludzi, dla których ważne są świadome i przyjazne środowisku wybory. Wiedzieliśmy, że wiosennych edycji w Poznaniu, Gdańsku oraz Warszawie, wyczekiwały tysiące wiernych uczestników targów. Dlatego specjalnie z myślą o nich zorganizowaliśmy wydarzenie online. Ilość wystawców oraz odwiedzających potwierdziła, że był to strzał w dziesiątkę!

W tym trudnym dla wszystkich firm czasie, szczególnie ważne jest, by wspierać marki, dla których każdy klient jest obecnie na wagę złota. Stworzenie przez Ekocuda przestrzeni, w której można zaprezentować swoje produkty i podreperować budżet firmy w kryzysie, było wielką pomocą dla każdego z wystawców.

–  Nie opuściliśmy żadnych targów Ekocuda, dlatego bardzo ucieszyła nas propozycja zorganizowania ich online. Odzew klientów na nasze wspólne działania był niesamowity! – mówi Magdalena Polis, manager ds. marketingu i wsparcia sprzedaży Orientana. - Szeroko informowaliśmy klientów o promocji – zarówno na Facebooku, jak i na Instagramie. Klienci bardzo chętnie korzystali z kuponu rabatowego, dostaliśmy też dużo wiadomości z pytaniami o akcję oraz całą masę pozytywnych reakcji. 

Misją targów Ekocuda od początku było także edukowanie społeczności w kwestii świadomych wyborów konsumenckich, mając na uwadze nie tylko ideę eko, ale także zero waste czy cruelty free. Podczas poprzednich edycji uczestnicy mogli brać udział w wykładach, warsztatach i panelach dyskusyjnych. Tym razem edukację przeniesiono również do internetu. Na Instagramie Ekocudów odbył się „Wirtualny tydzień ekocudnego piękna” – w ramach którego obserwujący mogli dowiedzieć się więcej o wystawcach i ich produktach.

fot. pixabay.com
# Newsy handel
https://przetestujperfumy.pl/167_lacoste