W ostatnim czasie coraz częściej podkreśla się wzrost generowany w kanale e-commerce, a aktualna sytuacja gospodarcza powoduje, że marketerzy zastanawiają się nad przyszłością klasycznego retailu. Aby skutecznie konkurować z wygodą zakupów online, stacjonarne sklepy muszą zapewnić swoim klientom wartościowe doświadczenia odpowiadające ich potrzebom. Częstym wyzwaniem dla osób mieszkających w centrach dużych miast są szybkie, efektywne zakupy, najlepiej o każdej porze dnia i nocy, od ręki i bez kolejki. Wychodząc naprzeciw tym potrzebom, sieć Cosmedica zainwestowała w nowe technologie, umożliwiające automatyzację sprzedaży produktów pierwszej potrzeby. Na warszawskim Tarchominie pojawił się innowacyjny automat vendingowy, Cosmedica automat 24/7, czynny całą dobę. Jego dodatkową zaletą jest uproszczenie zakupów w sytuacji pandemicznej, ponieważ spełnia on standardy sanitarne przy zachowaniu ostrożności, w szczególności korzystaniu z urządzenia w jednorazowych rękawiczkach.
Cosmedica automat 24/7 oferuje nie tylko środki higieny, ale również maseczki ochronne, płyny dezynfekujące, tampony, wodę utlenioną, płyn dezynfekcyjny, witaminy, jak i dermokosmetyki.
- Nasi klienci nie chcą spędzać zbyt dużo czasu w zakniętym pomieszczeniu sklepu. Rozwiązanie spotkało się z bardzo pozytywnymi ocenami mieszkańców. Chcemy umożliwić zakupy w bezpieczny sposób, dostępne również po godzinach pracy naszego sklepu. Jest to szczególnie ważne teraz, w okresie pandemii – podkreśla Piotr Maciejewski, dyrektor marketingu w firmie Cosmedica.
Cosmedica automat 24/7 został ustawiony na ulicy Książkowej 9, przy punkcie Cosmedica. Jest to pierwsza zrealizowana inwestycja tego typu sieci, jednak w planach jest uruchomienie kolejnych kilkunastu punktów w tym roku.
Operatorem systemu vendingowego dla sieci Cosmedica jest VendoMED Sp. z o.o.