MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Yasumi znaczy relaks - rozmowa z założycielką firmy i marki - Zofią Bydałek
Yasumi znaczy relaks - rozmowa z założycielką firmy i marki - Zofią Bydałek

O wpływie J-Beauty na biznes, rosnącym sektorze kosmetyki profesjonalnej, franczyzie i ulubionych zabiegach Polek mówi w rozmowie z Wirtualnymi Kosmetykami Zofia Bydałek, właścicielka firmy Yasumi.

Yasumi – to coś znaczy w języku japońskim?

Yasumi po japońsku oznacza relaks, wakacje, wypoczynek. Dla nas to styl życia, pozwolenie sobie na czas dla siebie, złapanie balansu pomiędzy obowiązkami i przyjemnością.

Czy moda na J-Beauty ma jakiś wpływ na popularność marki czy pracujecie na nią organicznie od lat?

Yasumi powstało piętnaście lat temu. Wtedy – i jeszcze kilka lat temu –tworząc rytuały pielęgnacyjne inspirowane Japonią, spotykaliśmy się ze zdziwieniem, czasem z niezrozumieniem.

Cieszymy się, że dziś trend J-Beauty stał się silny, a klientki same zgłaszają się z potrzebą skorzystania z takich zabiegów.

Dla nas to jednak nie moda, a styl życia. Inspiracja, z której korzystać będziemy również wtedy, gdy trend przeminie. Chcemy opierać się na autentyczności, nie na pogoni za chwilową modą.

Reprezentują Państwo sektor kosmetyki profesjonalnej. Jak ten rynek w Polsce wygląda?

Rynek kosmetyki profesjonalnej rośnie w siłę. Wiąże się to z ogólnym wzrostem znaczenia usług. Coraz rzadziej gotujemy w domu, na rzecz obiadu w restauracji. Mniej pań farbuje czy podcina włosy samodzielnie, chętniej korzysta z usług fryzjerskich. To samo dzieje się w segmencie kosmetycznym. Dochodzi do tego rosnąca świadomość roli wyglądu i potrzeba, by dbać o swój wizerunek. Warto dodać, że rośnie również rynek usług kosmetycznych dla mężczyzn. Dziś około 30% klientów naszych gabinetów do panowie.

Jak postrzegają Państwo perspektywy rozwoju własnego biznesu? Najlepsze już było, czy najlepsze dopiero będzie?

Zawsze patrzę z nadzieją w przyszłość. Cieszy mnie ciągłe zainteresowanie franczyzą kosmetyczną Yasumi. Sporo osób zmęczonych pracą w korporacji ma potrzebę stworzenia własnego, biznesowego miejsca na ziemi. Tu przychodzimy z pomocą, dając gotowe i sprawdzone rozwiązania stworzenia własnego gabinetu Yasumi.

Cieszy nas również zainteresowanie naszą ofertą na rynkach zagranicznych. Wszystko to sprawia, że uważam, że najlepsze jeszcze przed nami.

Franczyza od początku była postrzegana jako ważna część na rozwój biznesu?

Piętnaście lat temu otworzyłam pierwszy gabinet kosmetyczny Yasumi. Franczyza nie była planowana. Koncept mojego gabinetu tak bardzo spodobał się znajomym, że zapytali, czy mogliby otworzyć podobny salon. Można powiedzieć, że to klienci sami zgłosili się do mnie, że to rynek jakoby wymusił uruchomienie oferty franczyzowej.

Zatem mogę śmiało stwierdzić, że dobry pomysł, gdy wesprze się  go z ciężką pracą i ma się odrobinę szczęścia, wybroni się sam.

Jedną z form franczyzowych są Yasumi Beauty Point. To próba wejścia w partnerstwo z mniejszymi biznesami?

Tak. Yasumi Beauty Point to propozycja uruchomienia biznesu Yasumi w mniejszych miejscowościach oraz w miastach przylegających do dużych aglomeracji. Ta propozycja wiąże się z mniejszą inwestycją finansową, ale i nieco węższą ofertą zabiegową niż w Instytutach Zdrowia i Urody Yasumi.

Jak dużo gabinetów z Państwem współpracuje w tej chwili?

Pod szyldem Yasumi pracuje obecnie około 100 gabinetów – są to zarówno Instytuty Zdrowia i Urody, Yasumi Epil specjalizujące się w laserowej depilacji i fotoodmładzaniu oraz nasze nowe dziecko, czyli pierwszy gabinet Yasumi Beauty Point w Pleszewie w Wielkopolsce.

Jakie wymagania stawiacie potencjalnym franczyzobiorcom?

Najpierw, po spotkaniu z naszym konsultantem, wybieramy z inwestorem rodzaj biznesu. Instytut wiąże się z największą inwestycją finansową, ale daje również możlwość wprowadzenia najszerszej oferty zabiegowej, włącznie z zabiegami typu Medestetic. Inwestorom, którzy chcą uruchomić biznes w niewielkich miastach, proponujemy Yasumi Epil lub Yasumi Beauty Point. Różna forma współpracy wiąże się z różnymi nakładami inwestycyjnymi, ale zawsze z pomocą na każdym etapie tworzenia biznesu ze strony franczyzodawcy.

A czego oni mogą spodziewać się po współpracy z Yasumi?

Sprawdzone know-how, pakiet szkoleń, pomoc w rekrutacji pracowników, gotowe rozwiązania marketingowe, pomoc w aranżacji gabinetu - to stałe elementy przy nawiązaniu i trwaniu współpracy franczyzowej z marką Yasumi.

Rozwijacie również się poprzez eksport. Które rynki są dziś dla Państwa szczególnie ważne?

Zjednoczone Emiraty Arabskie i kraje azjatyckie to chłonny rynek, mocno zainteresowany naszą marką.

Co ciekawe, w Polsce trwa moda na japońską pielęgnację, a w Japonii panuje trend na pielęgnację europejską!

Dlaczego zdecydowała się Pani właśnie na biznes w sektorze kosmetycznym?

Zawsze chciałam stworzyć miejsce, do którego sama chciałabym przychodzić. Zawsze wierzyłam również w siłę kobiet, w to, że mogą prowadzić własny biznes, pracować. Że jeśli tylko chcą, mogą godzić rolę mamy, żony, z karierą zawodową.

Ważnym aspektem była dla mnie również praca dla drugiego człowieka. Właśnie dlatego stworzyłam pierwszy gabinet, który po piętnastu latach stał się największą siecią beauty & SPA w Polsce.

Można zatem powiedzieć, że moje marzenia się spełniły.

Będąc przez wiele lat na rynku, jakie przemiany mentalne czy rynkowe uważa Pani za najistotniejsze z perspektywy producenta?

Gdy otwierałam pierwszy gabinet, czyli piętnaście lat temu, klientki zainteresowane były przede wszystkim zabiegami opartymi na technologii. Dziś również szukamy szybkich rozwiązań terapeutycznych, rozszerzyła się gama zabiegów z grupy medestetic, ale skłonni jesteśmy płacić również za relaks. Innymi słowy – stres i brak czasu dla siebie, wzbudza potrzebę odpoczynku. Klienci korzystają z rytuałów japońskich oraz masaży SPA. Oferujemy więc efekt wakacji nawet wtedy, kiedy klient nie ma szans na urlop. W końcu Yasumi po japońsku znaczy relaks.

Pani największe marzenie?

Nasze produkty dostępne w wielu państwach na świecie. A w Polsce w dalszym ciągu, niezależnie od trendów, chcemy szerzyć kulturę japońskiej pielęgnacji, gwarantować naszym klientom relaks i czas dla siebie. Chcemy uświadomić, jak ważna jest nie tylko pielęgnacja profesjonalna, ale i domowa. Że to, jak się czujemy, ma wpływ na to, jak wyglądamy – o tym mówimy od piętnastu lat, niezależnie od trendów.

To ostatnie pytanie: z jakiego zabiegu Polki korzystają najczęściej i … co to o nas mówi;-)?

Technologia, która cieszy się największym powodzeniem to laser diodowy DioShiro z funkcją SSR oraz IPL z funkcją BBL. Mam tu na myśli  dwa urządzenia, które oprócz usuwania owłosienia, posiadają funkcję fotodynamicznego odmładzania skóry już na poziomie materiału genetycznego. Efektywność światła w odnawianiu skóry wykorzystywana jest równieżw profesjonalnej lampie LED Yasumi, opierającej się na technologii rekomendowanej przez lekarzy medycyny estetycznej. Chodzi o PDT, czyli Photodynamic Therapy. Sama jestem ogromną fanką terapii światłem i regularnie z niej korzystam, to bowiem szybkie zabiegi, dające zadowalające efekty odmładzania i poprawy kondycji skóry. Drugi rodzaj popularnych terapii to masaże i rytuały japońskie.

Jaki z tego wniosek? Mamy mało czasu, a chcemy wyglądać dobrze. Szukamy zatem zabiegów skutecznych, opartych na rekomendowanej przez kosmetologów technologii.

A że pracujemy dużo i jesteśmy zestresowani, potrzebujemy również chwili odprężenia. Przyjemne z pożytecznym – czy może być coś lepszego? Medal dla tego, kto wymyślił lepsze połączenie.

Dziękuję. Rozmawiała Lidia Lewandowska, Wirtualne Kosmetyki

# Wywiady i opinie
baner wewnętrzny

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Technolog Kosmetyków Naturalnych Oferta pracy: Key Account Manager Oferta pracy: NATURATIV Szef Sprzedaży i Rozwoju Rynku - Polska Oferta pracy: Technolog - MPS Koszalin Oferta pracy: Specjalista ds. marketingu Oferta pracy: Barwa - Krajowy Koordynator ds. Kluczowych Klientów Oferta pracy: Partner of Promotion - Specjalista ds. PR Oferta pracy: Miraculum - Brand Manager Oferta pracy: Super-Pharm Manager ds. Zakupów Działu Kosmetycznego Oferta pracy: Beliso - Export Manager Oferta pracy: Laboratorum Kosmetyczne Dr Irena Eris: Koordynator Wsparcia Sprzedaży - Europa Wschodnia Oferta pracy: Veoli Botanica - Przedstawiciel Handlowy Oferta pracy: Farmona - Marketing Manager Oferta pracy: 4mass Regionalny Przedstawiciel Handlowy Oferta pracy: Floslek - Specjalista ds. marketingu&PR Oferta pracy: Jeronimo Martins - Menedżer ds. Marketingu Digital Oferta pracy: Miya Cosmetics - Digital Manager Oferta pracy: Miya Cosmetics - Specjalista ds. sprzedaży Oferta pracy: Delia Cosmetics - Brand Manager Herla - Regionalny Kierownik Sprzedaży Herla - Eksport Manager Oferta Pracy: Equalan Pharma - Młodszy Specjalista ds. Marketingu TZMO SA - Koordynator Sekcji Wyrobów Kosmetycznych Nivea - Przedstawiciel Handlowy ds. Kluczowych Klientów Oferta pracy: Delia Cosmetics - Product Manager Oferta pracy: Delia Cosmetics - Dyrektor Sprzedaży Rekrutacja ukryta - Junior Trade Marketing Specialist Oferta pracy: Farmona - Brand Manager Oferta pracy: Oceanic - Młodszy Specjalista ds. wdrożeń kosmetycznych Oferta pracy: Organique - Product Manager Eveline Cosmetics - Brand Manager Cosmo Group: Regionalny Trener Sprzedaży/Manager w Dziale Szkoleń Produktowych Laboratorium Kosmetyczne FLOSLEK: Starszy Specjalista ds. Kontroli Jakości Oferta pracy: Oriflame - Koordynator ds. Ciągłego Doskonalenia Oferta pracy: Bio-Estetic - Account Manager Oferta pracy: Tenex - Specjalista ds. marketingu Oferta pracy: Senior R&D Formulation Specialist - Wrocław Oferta pracy: Abriga -  Specjalista ds. sprzedaży na rynek hiszpański i brytyjski Oferta pracy: Nuco - Specjalista ds. Kreacji Oferta Pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Zakupów Oferta pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Brand Manager Orkla Care - Technolog w Dziale Badań i Rozwoju BodyBoom - Młodszy Specjalista ds. Marketingu Dax Cosmetics - Junior Product Manager Silcare - Safety Assessor Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Indigo - Specjalista ds. zakupów Ados Cosmetics - Specjalista ds. eksportu Premium Distribution - Koordynator ds. szkoleń Henkel - Digital Manager Perfumesco - Category Manager-Kupiec Super-Pharm Manager Działu Drogeryjnego i Kosmetycznego Oceanic - Kupiec Strategiczny Beliso - Specjalista ds. marketingu Yonelle - Specjalista ds. Kontroli Opakowań MAC Brand Support Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Specjalista ds. Digital Marketingu Miraculum - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Estee Lauder - Marketing Manager Oriflame - Specjalista ds. Zakupów Yope - Eksport Manager Laboratorium Kosmetyczne Joanna  - Kierownik ds. sieci aptecznych PGD Polska - przedstawiciel handlowy ds. Procter&Gamble Eveline Cosmetics - Technolog produkcyjny Technolog - rekrutacja ukryta Torf Corporation - Manager Produktu Miya Cosmetics - Specjalista ds. marketingu Dax Cosmetics - Senior Product Manager Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona - Senior Brand Manager Body Boom - Młodszy specjalista ds. marketingu Inglot - Copywriter - Specjalista ds. marketingu internetowego SPECJALISTA DS. REKLAMY I PUBLIC RELATIONS - OCEANIC Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!