Polecenie jest najlepszą formą reklamy – rozmowa z Anną i Łukaszem Stokowskimi, właścicielami firmy Felicea

Polecenie jest najlepszą formą reklamy – rozmowa z Anną i Łukaszem Stokowskimi, właścicielami firmy Felicea

>>Stworzenie własnej marki nie było poparte impulsem, to był długotrwały proces<<

Co dało Wam impuls do założenia firmy kosmetycznej?
Ania Stokowska: Marzeniem Łukasza była własna marka kosmetyczna. Inspiracje czerpał z firmy swojego taty, który od ponad 20 lat produkuje kosmetyki kolorowe. Stworzenie własnej marki nie było poparte impulsem, to był długotrwały proces, który powstawał w głowie Łukasza przez wiele lat. Ja dodałam marce naturalności i tu można mówić o impulsie...

5-6 lat temu kiedy w Polsce rynek produktów naturalnych dopiero powstawał, prawie nie było naturalnych kosmetyków do makijażu. Zaczęły pokazywać się marki zagraniczne, głównie niemieckie, jednak mi, osobie idącej z nurtem naturalności brakowało polskiego odpowiednika, dlatego postanowiłam go stworzyć. 

Co jest na starcie najtrudniejsze dla młodej firmy, a co może być jej siłą?
A.S: Nowym produktem trzeba zainteresować klientów, powiedzieć im o nim i zachęcić do jego kupna. Najtrudniej jest dotrzeć do klientów, zdobyć ich zaufanie. Jak wiadomo koszty reklamy czy PR-u są bardzo duże, młode firmy zazwyczaj nie mają takich budżetów jak korporacje, a cennik wszystkich obowiązuje ten sam:) Na szczęście w erze Internetu można w łatwy sposób dotrzeć do klientów nie tylko komercyjnymi ścieżkami. 

Czym wyróżnić się na coraz bardziej konkurencyjnym rynku?
A.S: Na pewno musi to być coś szczególnego, bliskiego docelowej grupie klientów. Bazą naszych kosmetyków są surowce naturalne, oleje, woski, mineralne pudry, wiemy że nasze klientki szukają produktów z dobrym składem i taki produkt im oferujemy. To nas wyróżnia. 

Jakie metody w pozyskiwaniu zainteresowania konsumentów sprawdzają się najlepiej?
A.S: W przypadku niszowych marek, a taką jest nasza Felicea, bardzo dobrze sprawdza się polecenie produktów przez blogerki, pasjonatki makijażu, a przede wszystkim przez zadowolone klientki.

Jak młode firmy mogą się promować przy niedostatecznie wysokich nakładach na reklamę?
A.S.: Marketing w mediach społecznościowych oraz współpraca z blogosfera to bardzo dobre rozwiązanie dla młodych firm.

Oczywiście te działania również wymagają nakładów finansowych, jednak często budżet nie musi być aż tak duży jak w przypadku reklamy w prasie lub spotu reklamowego. 

Jak przebić się z dystrybucją?
Łukasz Stokowski: To bardzo dobre pytanie, chętnie poznamy na nie odpowiedź;-) My nadal szukamy najlepszego rozwiązania dla naszej marki. To kolejny aspekt łączący się z wysokimi nakładami finansowymi, których młode firmy często nie mają!

Jak powstają prace nad nowymi wdrożeniami – jak długi jest to proces?
Ł.S: W przypadku naszych produktów, proces ten jest bardzo długi: to kilka, a nawet kilkanaście miesięcy!

Każdy produkt tworzymy od nowa, nie powielamy receptur. Każdą recepturę sprawdzamy osobiście, weryfikujemy dokładnie jej skład i właściwości, bardzo dużo czasu zajmują też badania, które trwają nawet kilka miesięcy.

Stworzenie nowego produktu to jednak nie wszystko. Należy przygotować również strategię wejścia na rynek, komunikacji z klientem oraz logistykę. 

Rynek krajowy czy także rynki zagraniczne - jak to rozgrywać z perspektywy Waszej firmy?
Ł.S.: Jesteśmy otwarci na współpracę zagraniczną. Nasze produkty spełniają rygorystyczne normy Unii Europejskiej, mogą być sprzedawane na terenie całej Wspólnoty. Chętnie prowadzimy jednak także rozmowy z klientami spoza UE. Nasze produkty trafiły już na rynek hiszpański. Jesteśmy w trakcie rozmów handlowych z przedstawicielami innych krajów.

# Wywiady i opinie
loki joanna

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi