MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Masayuki Ueda, AVON JAPAN: konsumenci coraz częściej wybierają kosmetyki zorientowane przede wszystkim na rezultaty
Masayuki Ueda, AVON JAPAN: konsumenci coraz częściej wybierają kosmetyki zorientowane przede wszystkim na rezultaty

Niedawno garwolińską fabrykę Avon Polska odwiedził Masayuki Ueda, dyrektor produkcji Avon Japan. Udało nam się zadać mu kilka pytań na temat J-Beauty i współpracy między dwiema fabrykami światowego koncernu.

Od kilku lat Azja wyznacza trendy innowacji na globalnym rynku beauty. Jakie są pana zdaniem kluczowe przyczyny tego zjawiska?

Masayuki Ueda: Główną przyczyną tego zjawiska jest fakt, że rynek azjatyckich kosmetyków opiera się na wysokiej jakości produktach wzbogacanych o nowe składniki. Produkty mają charakterystyczną konsystencję oraz wyjątkowe formuły. Ponadto japońskie kosmetyki są tworzone przede wszystkim z myślą o funkcjonalności i rozwiązaniach nastawionych na długotrwałe działanie.

Jakie są najgorętsze trendy japońskiej pielęgnacji?

Mówiąc o trendach należy wyróżnić przede wszystkim kosmetyki wybielające skórę oraz te, które chronią przed promieniami UV. Dążenie do posiadania białej czy transparentnej cery wśród Japonek można zaobserwować już od dawna. Innowacyjne produkty, jak kwas Kojic, wraz z postępem technologii umożliwiły wytwarzanie skutecznych produktów wybielających. Istotnym trendem jest również pielęgnacja z kategorii time-saving oraz all-in-one, która nawilża, ujędrnia, dodaje blasku, a przy tym działa na skórę przeciwzmarszczkowo. Jednymi z najlepiej sprzedających się produktów w Japonii są też kosmetyki przeciwzmarszczkowe bazujące na nowych składnikach quasi-lekowych.

Mówiąc o przyszłości branży kosmetycznej w świecie – jak będzie ona wyglądała z Pana perspektywy?

Do tej pory branża kosmetyczna rozwijała się głównie poprzez łączenie nauki ze sztuką, jednak rynek beauty staje się coraz bardziej wymagający. Japońska pielęgnacja wychodzi naprzeciw oczekiwaniom konsumentów, którzy coraz częściej wybierają kosmetyki zorientowane przede wszystkim na rezultaty. Popularność japońskiej pielęgnacji wynika z połączenia ekspertyzy z zakresu dermatologii oraz orientacji na długotrwałe efekty.

Jaki jest cel Pana wizyty w Polsce?

Chcę szerzyć wiedzę o zasadach japońskiej pielęgnacji. „Made in Japan” to nie tylko metka widniejąca na produkcie. Zależy nam, aby dostosowywać nasze produkty do lokalnych potrzeb konsumentów. Jest to kluczowy krok na drodze do przyszłego rozszerzenia linii produktów Mission.

Jak ważna dla całej Grupy Avon jest polska fabryka w Garwolinie?

Z perspektywy Avon Japan, polska fabryka w Garwolinie jest niezwykle istotna. Kosmetyki importowane bezpośrednio z Europy cieszą się dobrą opinią u Japończyków. Z tej przyczyny importowane w tym roku perfumy oraz akcesoria zostały pozytywnie ocenione przez naszych konsumentów.

Czy z perspektywy globalnego gracza, jakim jest Avon, polscy klienci bardzo różnią się w porównaniu do ich japońskich odpowiedników?

Różnice między potrzebami polskiego a japońskiego konsumenta wynikają przede wszystkim z innego klimatu, w którym żyją. Polscy klienci chętniej sięgają po tłuste konsystencje, te stworzone na bazie oleju, jak na przykład kremy, podczas gdy Japończycy preferują kosmetyki oparte na wodzie – płynne toniki czy mleczka.

———————————————————

Japoński rynek kosmetyczny

Według danych Fuji Keizai co. Ltd z 2018 r. całkowita wielkość rynku kosmetyków w Japonii wyniosła 25,3 mld dol., z czego segment kosmetyków do pielęgnacji skóry stanowi aż 45,3%; 21,6% to produkty do makijażu; 19,8% - kosmetyki do włosów; 7,1% - produkty dedykowane pielęgnacji ciała, 4.2% - kosmetyki męskie a 1,5% - zapachy.

Avon aktywnie działa w Japonii od 1968 r. W 2018 firma obchodziła 50. rocznicę istnienia. Na początku w Avon Japan rozwijana była wyłącznie sprzedaż bezpośrednia. Rozwiązania e-commerce pojawiły się w 1998 roku. Na rynku japońskim marka ma również sklepy stacjonarne - Avon Beauty Centers, które są zlokalizowane w Tokio i Osace.

# Wywiady i opinie
baner wewnętrzny

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Elfa Pharm Polska - Specjalista ds. marketingu internetowego i social media Oferta pracy: Technolog Kosmetyków Naturalnych Oferta pracy: Key Account Manager Oferta pracy: NATURATIV Szef Sprzedaży i Rozwoju Rynku - Polska Oferta pracy: Technolog - MPS Koszalin Oferta pracy: Specjalista ds. marketingu Oferta pracy: Barwa - Krajowy Koordynator ds. Kluczowych Klientów Oferta pracy: Partner of Promotion - Specjalista ds. PR Oferta pracy: Miraculum - Brand Manager Oferta pracy: Super-Pharm Manager ds. Zakupów Działu Kosmetycznego Oferta pracy: Beliso - Export Manager Oferta pracy: Laboratorum Kosmetyczne Dr Irena Eris: Koordynator Wsparcia Sprzedaży - Europa Wschodnia Oferta pracy: Veoli Botanica - Przedstawiciel Handlowy Oferta pracy: Farmona - Marketing Manager Oferta pracy: 4mass Regionalny Przedstawiciel Handlowy Oferta pracy: Floslek - Specjalista ds. marketingu&PR Oferta pracy: Jeronimo Martins - Menedżer ds. Marketingu Digital Oferta pracy: Miya Cosmetics - Digital Manager Oferta pracy: Miya Cosmetics - Specjalista ds. sprzedaży Oferta pracy: Delia Cosmetics - Brand Manager Herla - Regionalny Kierownik Sprzedaży Herla - Eksport Manager Oferta Pracy: Equalan Pharma - Młodszy Specjalista ds. Marketingu TZMO SA - Koordynator Sekcji Wyrobów Kosmetycznych Nivea - Przedstawiciel Handlowy ds. Kluczowych Klientów Oferta pracy: Delia Cosmetics - Product Manager Oferta pracy: Delia Cosmetics - Dyrektor Sprzedaży Rekrutacja ukryta - Junior Trade Marketing Specialist Oferta pracy: Farmona - Brand Manager Oferta pracy: Oceanic - Młodszy Specjalista ds. wdrożeń kosmetycznych Oferta pracy: Organique - Product Manager Eveline Cosmetics - Brand Manager Cosmo Group: Regionalny Trener Sprzedaży/Manager w Dziale Szkoleń Produktowych Laboratorium Kosmetyczne FLOSLEK: Starszy Specjalista ds. Kontroli Jakości Oferta pracy: Oriflame - Koordynator ds. Ciągłego Doskonalenia Oferta pracy: Bio-Estetic - Account Manager Oferta pracy: Tenex - Specjalista ds. marketingu Oferta pracy: Senior R&D Formulation Specialist - Wrocław Oferta pracy: Abriga -  Specjalista ds. sprzedaży na rynek hiszpański i brytyjski Oferta pracy: Nuco - Specjalista ds. Kreacji Oferta Pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Zakupów Oferta pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Brand Manager Orkla Care - Technolog w Dziale Badań i Rozwoju BodyBoom - Młodszy Specjalista ds. Marketingu Dax Cosmetics - Junior Product Manager Silcare - Safety Assessor Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Indigo - Specjalista ds. zakupów Ados Cosmetics - Specjalista ds. eksportu Premium Distribution - Koordynator ds. szkoleń Henkel - Digital Manager Perfumesco - Category Manager-Kupiec Super-Pharm Manager Działu Drogeryjnego i Kosmetycznego Oceanic - Kupiec Strategiczny Beliso - Specjalista ds. marketingu Yonelle - Specjalista ds. Kontroli Opakowań MAC Brand Support Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Specjalista ds. Digital Marketingu Miraculum - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Estee Lauder - Marketing Manager Oriflame - Specjalista ds. Zakupów Yope - Eksport Manager Laboratorium Kosmetyczne Joanna  - Kierownik ds. sieci aptecznych PGD Polska - przedstawiciel handlowy ds. Procter&Gamble Eveline Cosmetics - Technolog produkcyjny Technolog - rekrutacja ukryta Torf Corporation - Manager Produktu Miya Cosmetics - Specjalista ds. marketingu Dax Cosmetics - Senior Product Manager Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona - Senior Brand Manager Body Boom - Młodszy specjalista ds. marketingu Inglot - Copywriter - Specjalista ds. marketingu internetowego SPECJALISTA DS. REKLAMY I PUBLIC RELATIONS - OCEANIC Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!