Masayuki Ueda, AVON JAPAN: konsumenci coraz częściej wybierają kosmetyki zorientowane przede wszystkim na rezultaty

Masayuki Ueda, AVON JAPAN: konsumenci coraz częściej wybierają kosmetyki zorientowane przede wszystkim na rezultaty

Niedawno garwolińską fabrykę Avon Polska odwiedził Masayuki Ueda, dyrektor produkcji Avon Japan. Udało nam się zadać mu kilka pytań na temat J-Beauty i współpracy między dwiema fabrykami światowego koncernu.

Od kilku lat Azja wyznacza trendy innowacji na globalnym rynku beauty. Jakie są pana zdaniem kluczowe przyczyny tego zjawiska?

Masayuki Ueda: Główną przyczyną tego zjawiska jest fakt, że rynek azjatyckich kosmetyków opiera się na wysokiej jakości produktach wzbogacanych o nowe składniki. Produkty mają charakterystyczną konsystencję oraz wyjątkowe formuły. Ponadto japońskie kosmetyki są tworzone przede wszystkim z myślą o funkcjonalności i rozwiązaniach nastawionych na długotrwałe działanie.

Jakie są najgorętsze trendy japońskiej pielęgnacji?

Mówiąc o trendach należy wyróżnić przede wszystkim kosmetyki wybielające skórę oraz te, które chronią przed promieniami UV. Dążenie do posiadania białej czy transparentnej cery wśród Japonek można zaobserwować już od dawna. Innowacyjne produkty, jak kwas Kojic, wraz z postępem technologii umożliwiły wytwarzanie skutecznych produktów wybielających. Istotnym trendem jest również pielęgnacja z kategorii time-saving oraz all-in-one, która nawilża, ujędrnia, dodaje blasku, a przy tym działa na skórę przeciwzmarszczkowo. Jednymi z najlepiej sprzedających się produktów w Japonii są też kosmetyki przeciwzmarszczkowe bazujące na nowych składnikach quasi-lekowych.

Mówiąc o przyszłości branży kosmetycznej w świecie – jak będzie ona wyglądała z Pana perspektywy?

Do tej pory branża kosmetyczna rozwijała się głównie poprzez łączenie nauki ze sztuką, jednak rynek beauty staje się coraz bardziej wymagający. Japońska pielęgnacja wychodzi naprzeciw oczekiwaniom konsumentów, którzy coraz częściej wybierają kosmetyki zorientowane przede wszystkim na rezultaty. Popularność japońskiej pielęgnacji wynika z połączenia ekspertyzy z zakresu dermatologii oraz orientacji na długotrwałe efekty.

Jaki jest cel Pana wizyty w Polsce?

Chcę szerzyć wiedzę o zasadach japońskiej pielęgnacji. „Made in Japan” to nie tylko metka widniejąca na produkcie. Zależy nam, aby dostosowywać nasze produkty do lokalnych potrzeb konsumentów. Jest to kluczowy krok na drodze do przyszłego rozszerzenia linii produktów Mission.

Jak ważna dla całej Grupy Avon jest polska fabryka w Garwolinie?

Z perspektywy Avon Japan, polska fabryka w Garwolinie jest niezwykle istotna. Kosmetyki importowane bezpośrednio z Europy cieszą się dobrą opinią u Japończyków. Z tej przyczyny importowane w tym roku perfumy oraz akcesoria zostały pozytywnie ocenione przez naszych konsumentów.

Czy z perspektywy globalnego gracza, jakim jest Avon, polscy klienci bardzo różnią się w porównaniu do ich japońskich odpowiedników?

Różnice między potrzebami polskiego a japońskiego konsumenta wynikają przede wszystkim z innego klimatu, w którym żyją. Polscy klienci chętniej sięgają po tłuste konsystencje, te stworzone na bazie oleju, jak na przykład kremy, podczas gdy Japończycy preferują kosmetyki oparte na wodzie – płynne toniki czy mleczka.

———————————————————

Japoński rynek kosmetyczny

Według danych Fuji Keizai co. Ltd z 2018 r. całkowita wielkość rynku kosmetyków w Japonii wyniosła 25,3 mld dol., z czego segment kosmetyków do pielęgnacji skóry stanowi aż 45,3%; 21,6% to produkty do makijażu; 19,8% - kosmetyki do włosów; 7,1% - produkty dedykowane pielęgnacji ciała, 4.2% - kosmetyki męskie a 1,5% - zapachy.

Avon aktywnie działa w Japonii od 1968 r. W 2018 firma obchodziła 50. rocznicę istnienia. Na początku w Avon Japan rozwijana była wyłącznie sprzedaż bezpośrednia. Rozwiązania e-commerce pojawiły się w 1998 roku. Na rynku japońskim marka ma również sklepy stacjonarne - Avon Beauty Centers, które są zlokalizowane w Tokio i Osace.

# Wywiady i opinie
Ladymakeup

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi