MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Lepiej stawiać na wysoką jakość niż podejrzanie niską cenę - mówi Hanna Iwona Kordiasz, prezes Dermaglin
Lepiej stawiać na wysoką jakość niż podejrzanie niską cenę - mówi Hanna Iwona Kordiasz, prezes Dermaglin

O "żywej substancji ziemi" zamkniętej w czystych kosmetykach mówi Hanna Iwona Kordiasz, założycielka i prezes firmy Dermaglin.

Jej zdaniem konsumenci powinni zwracać szczególną uwagę na skład produktów, a niekoniecznie sugerować się wyłącznie niższą ceną. Same zaś glinki - choć znane od lat - wciąż mają bardzo dobre zastosowania pielęgnacyjne i oczyszczające.
 

Od jak dawna działa Pani w branży kosmetycznej?

W branży kosmetycznej jako Dermaglin jesteśmy obecni od 2003 roku. Moja przygoda z branżą zaczęła się 35 lat wcześniej.

Podobno sporo czasu spędziła Pani w Rosji, a właściwie wtedy w Związku Radzieckim...

Jako absolwentka jedynego w Europie Instytutu Biotechnologii Doświadczalnej w Moskwie uczestniczyłam w badaniach będących prekursorami nowych, nieznanych dziedzin nauk, np. kosmochemii, kriobiologii czy bio-organosiliconchemii - mało znanej w Polsce dziedziny nauki o chemii krzemu, której twórcą był światowej sławy rosyjski uczony Michaił Woronkow.  

Miałam ogromny zaszczyt osobiście uczestniczyć w wykładach profesora w latach osiemdziesiątych - erze rozkwitu firm farmaceutycznych i kosmetycznych. To były czasy wszechobecnej nagonki na niekonwencjonalną medycynę, niezgodną z wiedzą akademicką.

Wtedy z niedowierzaniem poznawałam teorie i hipotezy  wielkiego uczonego, znamienitego profesora geologii Wladimira Wiernadskiego. Stworzył on między innymi teorię noosfery (sfery ludzkiego rozumu) -  trzeciego etapu rozwoju Ziemi. Wprowadził pojęcie „żywej substancji ziemi”, czyli  biosfery – będącej pokrywą naszej planety ziemi, gdzie życie jest siłą kształtującą jej geologię, a podstawą normalnego i zdrowego istnienia człowieka jest harmonia przyrody i człowieka.

Jako ciekawostkę podam fakt, że na naukowym międzynarodowym kongresie w Astanie stulecie między rokiem 2010 a 2110 ogłoszono wiekiem Wiernadskiego, a jedną z planetoid nazwano jego nazwiskiem. Jego prace stały się podstawą nowej nieznanej dziedziny nauki „ekologii człowieka", a propagatorem i wspołtwórcą tej teorii był nasz rodak Napoleon Wolański, który przez około 15 lat był przewodniczącym Międzynarodowej Komisji Ekologii Człowieka UNESCO.

15 lat później odkryłam unikatowe złoże „ żywej substancji ziemi”  zieloną glinkę kambryjską!.

Postawiła  Pani na specjalizację w kosmetykach na bazie glinek.

„Żywa substancja ziemi" i ludzkie ciało zostało stworzone analogicznie - z tym, że organizm ludzki nie potrafi sam wytworzyć mikroelementów niezbędnych do życia i musi dostarczać je z pożywieniem pochodzącym z darów  biosfery: wody, powietrza i ziemi. Zielona glinka kambryjska jest darem ziemi i nie da się jej zastąpić żadnym syntetykiem! Zawiera wszystkie makro i mikroelementy, niezbędne do zachowania procesów życiowych, a przede wszystkim krzem okrzyknięty jest „pierwiastkiem życia" (takiego sformułowania używają, m. in. ksiądz profesor Włodzimierz Sedlak czy dr nauk medycznych Jan Krupka).

Glinka  jest unikatem absorpcji - dzięki swej koloidalnej strukturze niczym gąbka pochłaniać może nawet organizmy chorobotwórcze. Jest więc naturalnym detoksem dla skóry.

W niektórych sanatariach czy ośrodkach spa można sobie zafundować takie kąpiele błotne lub glinkowe...

To prawda. Z początkiem XXI wieku nastała moda na peloidoterapię (terapię błotem, czyli gliną lub torfem) i jest kontynuacją światowego trendu znanego już w starożytności. Grupę peloidów – abiolity  (o zawartości zwiazków organicznych powyżej 50%) stanowią glinki. Jest nawet dziedzina medycyny naturalnej „argilloterapia", czyli terapia glinką, znana od stuleci, zajmująca się leczeniem ok. 100 schorzeń wynikających z braku makro i makroelementów. Powszechnie stosowana w wielu ośrodkach balneologicznych w postaci okładów, kąpieli, zawijań. Stosowana jest też w zabiegach jako kuracja oczyszczajaca w renomowanych ośrodkach SPA.

W publikacji „uzdrawiająca moc glinki" francuskiego autora Dextroita wymienionych jest szereg przypadków potwierdzających lecznicze właściwości glinki. Są w Europie np. w Chorwacji na wyspie Hvar czy też na Sycylii baseny wypełnione błotem glinkowym, pachnące nieprzyjemnie siarkowodorem, gdzie zjeżdżają turyści z całego świata, aby poddać się kuracji oczyszczającej całe ciało.

Co ciekawe pokłady glinki znajdują się nawet w Polsce (w Zielonce koło Warszawy), ale nie nadaje się ona do celów kosmetycznych ze względu na swój koloidalny charakter i niezwykłą absorpcyjność czyli pochłanianie wszystkich zanieczyszczeń zwłaszcza metali ciężkich z powietrza.

Konsumenci coraz częściej zwracają się ku naturze, czują potrzebę holistycznego podejścia do kwestii dbałości o zdrowie...

"Wiek Wiernadskiego” to dla mnie - z perspektywy czasu - gwałtowna zmiana we wszystkich niemal sferach życia - i co ciekawe jest to zmiana bliska  współczesnym millenialsom. Teorie o „żywej substancji ziemi"  nie pozostały w sferze nauki, ale są upowszechniane i propagowane przez młode pokolenie.

Obserwuję ogromne zmiany w stylu życia ludzi: wzrost świadomości ekologicznej, społecznej, zmiany nawyków żywieniowych, dbanie o kondycję fizyczną...

Z drugiej strony poczatek XXI to wzrost zanieczyszczenie środowiska wszechobecną chemią, eksplozja komunikacji, ogromnie dynamiczny rozkwit komputeryzacji i informatyki. Moim zdaniem mamy do czynienia z niekontrolowanym upowszechnianiem nieprawdziwych, niepotwierdzonych naukowo tez dotyczących diet lub suplementów diet. Rozkwita niekontrolowany internetowy przemysł farmaceutyczny i kosmetyczny, co stanowi zagrożenie dla polskich przedsiębiorstw z wielowiekową tradycją  i ogromnymi osiągnięciami w zakresie sprawdzonych, certyfikowanych kosmetyków. 

Co było wyzwaniem, kiedy zaczynała Pani swoją zawodową przygodę z kosmetykami, a co dziś dla Pani jest największym utrudnieniem w biznesie?

Poszukiwanie najlepszych źródeł glinek z dużą zawartością procentową krzemu.

Gliny są wszechobecne, ale w czystej nieskażonej formie występują tylko w trzech miejscach na świecie. Nasz produkt: zielona glinka kambryjska jest kopaliną - glinokrzemianem - wydobywaną 40 metrów pod ziemią w czystym ekologicznie rejonie Zatoki Fińskiej.

Wydobywana jest bez interwencji chemicznej, co czyni ją unikatową na skalę światową. Ogromnym utrudnieniem było otrzymanie Świadectwa Jakości Zdrowotnej Państwowego Zakładu Higieny. Udało się po ponad półrocznych badaniach w zakresie fizykochemii - produkty były testowane na obecność metali ciężkich, przechodziły badania dermatologiczne, aplikacyjne, bezpieczeństwa stosowania...

Następnym wyzwaniem - wynikającym z ogromnej pasji - było stworzenie unikatowej naturalnej linii kosmetyków bardzo wysokiej jakości i o spektakularnym działaniu.

W efekcie powstały maseczki z zieloną glinką kambryjską dostępne w sieci Rossman od 14 lat.

Mało który kosmetyk może pochwalić się tak dużą i długą karierą - uznaniem całej rzeszy konsumentek.Bardzo mnie to cieszy!

Firma Dermaglin jest laureatem wielu prestiżowych nagród, np. w kategorii „Innowacje” otrzymaliśmy złoty medal na międzynarodowych targach Intercharm. Największym zaszczytem była dla nas jak dotąd nagroda "Kosmetyk wszechczasów" przyznana przez popularny portal Wizaż.

Obecnie maseczki przeżywają prawdziwy boom...

Glinki przeżywają prawdziwy renesans! Martwi mnie jednak fakt, że niektóre glinki sprowadzane z Rosji nie spełniają ustawy o kosmetykach. Trafiłam niestety również na produkty skażone mikrobiologicznie groźnymi dla życia grzybami Candida, a zatem potencjalnie niebezpieczne dla zdrowia. Dysponuję dokumentacją potwierdzającą ten fakt.

Poza tym wielu sprzedawców internetowych wprowadza w błąd konsumentów, nazywając glinki „zielona glinka kambryjska”, podczas gdy na opakowaniu jest nazwa „gołubaja", co oznacza niebieska, a przecież większość młodego pokolenia nie zna języka rosyjskiego.

Powiem jasno i wyraźnie: przy zakupie glinki niezmiernie ważne jest, by nie sugerować się niską ceną, ale jakością potwierdzoną stosownymi certyfikatami w polskich ośrodkach badawczych.

Co zdecydowanie wyróżnia maseczki Dermaglin od konkurencji?

Na rynku najczęściej dostępne są maseczki z dodatkiem glinek na bazie kremowej, co łatwo sprawdzić w składzie INCI. Ponieważ glinka to minerały, zatem bardzo trudno włączyć je w formuły wszelkich preparatów kosmetycznych. Firma Dermaglin jako jedyna Europie produkuje maseczki na bazie zielonej glinki kambryjskiej z dodatkiem cennych surowców roślinnych. Aby otrzymać wysoką jakość produktów każda wydobyta partia jest wstępnie za pomocą innowacyjnej specjalnej technologii oczyszczana i suszona, a jakość potwierdzona w specjalistycznych certyfikowanych ośrodkach.

Z czego wynikają różnice w cenach – znaczące czasem?

Różnice w jakości, unikatowości i czystości mikrobiologicznej oraz produkcji według najwyższych standardów Dobrej Praktyki Produkcyjnej (GMP). Pamiętajmy, że polskie produkty podlegają rygorystycznym unijnym wymogom, co jest gwarancją ich bezpieczeństwa dla konsumenta.

Cena pięciokrotnie niższa powinna skłonić nieświadomego zagrożeń konsumenta do wnikliwego badania - chociażby zażądania od dystrybutora badania mikrobiologicznego partii, aby uniknąć opłakanych skutków stosowania skażonych glinek.

Z przykrością muszę stwierdzić, że współczesny, szczególnie młody konsument ma ograniczoną możliwość dokonania świadomego wyboru towarów w gąszczu niesprawdzonych informacji. Dlatego ważna jest edukacja informacyjna, nie tylko o produktach, ale też możliwości dochodzenia swych praw. Kwestia najważniejszą powinna być nasza ostrożność i zasada ograniczonego zaufania, a przede wszystkim refleksja nad zagadnieniem czy ważniejsza jest dla nas niska cena czy jakość? Są oczywiście świetne linie kosmetyków rosyjskich, np. ceniona Natura Siberica, ale to jest firma prężnie działająca na rynkach światowych.

Mamy coraz mocniejszy trend na kosmetyki naturalne – jakie ma to przełożenie na Państwa wyniki sprzedaży?

Ja należę do starego pokolenia producentów, a to się niestety przekłada, ale raczej na spadek sprzedaży... Dlaczego? Bo stawiam na wysoką jakość, certyfikację, prosty skład i spektakularny efekt działania, a to według współczesnych kanonów sprzedaży jest niestety sprawą drugoplanową. Pierwszoplanową jest nowoczesna grafika i odpowiednia reklama w social mediach i portalach społecznościowych.

Naturalność oczywiście jest w DNA naszej marki. Maseczki Dermaglin zostały wyróżnione godłem Eko-Laur Konsumenta 2009. To specjalne wyróżnienie produktów zdrowych, produkowanych metodami ekologicznymi, zakładające poszanowanie środowiska naturalnego. Nagroda przyznawana jest produktom prozdrowotnym jako dowód zaufania i świetnej opinii wśród użytkowników.

Gdzie można znaleźć na półce markę Dermaglin?

W sieciach: Hebe, Rossman, Natura, Vica, Auchan czy w aptekach.

Czy planuje Pani rozwój marki poprzez wprowadzanie kolejnych kategorii?

Oczywiście, bo planowanie i poszukiwanie nowych inspiracji jest podstawą rozwoju firmy. Skoncentruję się na nowej linii kosmetyków skierowanej do kobiet 40+. Będą to niszowe, unikatowe kosmetyki odmładzające: np. masła do ciała.

Czy młode pokolenie w firmie ma ochotę na dokonanie pewnych zmian w marce?

Cieszę się, że znalazłam następcę w swojej firmie – moją córkę. Ogólnie młode pokolenie zarządzające naszą firmą to pokolenie Y (millenialsi). To pokolenie o innym systemie wartości, innej mentalności, kieruje się innymi priorytetami, czerpie wiedze z innych źródeł niż rodzice czy dziadkowie. Wychowane zostało w warunkach gospodarki kapitalistycznej. Ma ogromny dostęp do nowinek technologicznych. Bezproblemowo porusza się po Internecie w poszukiwaniu informacji. Działanie młodszej części naszej firmy widoczne gołym okiem to przede wszystkim zmiana szaty graficznej i składu zgodnie z najnowocześniejszymi modowymi trendami.

A czego nie chcecie zmieniać nigdy?

Unikatowości i czystości składu zielonej glinki kambryjskiej. Glinka jest produktem naturalnym nie dającym zastąpić się żadnym syntetykiem, ale też nie znosi syntetycznych surowców, ma poprostu na nie swoistą alergię;-) Receptura maski bazuje na słynnej zielonej glince kambryjskiej, bogatej w naturalne minerały niezbędne dla zdrowia skóry (ok. 22 minerałów, m.in.: krzem, wapń, magnez. potas, selen). Tego składnika nie zamienimy na pewno. Jest zbyt dobry dla skóry!

# Wywiady i opinie
baner wewnętrzny

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Delia Cosmetics - Brand Manager Herla - Regionalny Kierownik Sprzedaży Herla - Eksport Manager Oferta Pracy: Equalan Pharma - Młodszy Specjalista ds. Marketingu TZMO SA - Koordynator Sekcji Wyrobów Kosmetycznych Nivea - Przedstawiciel Handlowy ds. Kluczowych Klientów Oferta pracy: Delia Cosmetics - Product Manager Oferta pracy: Delia Cosmetics - Dyrektor Sprzedaży Rekrutacja ukryta - Junior Trade Marketing Specialist Oferta pracy: Farmona - Brand Manager Oferta pracy: Oceanic - Młodszy Specjalista ds. wdrożeń kosmetycznych Oferta pracy: Organique - Product Manager Eveline Cosmetics - Brand Manager Cosmo Group: Regionalny Trener Sprzedaży/Manager w Dziale Szkoleń Produktowych Laboratorium Kosmetyczne FLOSLEK: Starszy Specjalista ds. Kontroli Jakości Oferta pracy: Oriflame - Koordynator ds. Ciągłego Doskonalenia Oferta pracy: Bio-Estetic - Account Manager Oferta pracy: Tenex - Specjalista ds. marketingu Oferta pracy: Senior R&D Formulation Specialist - Wrocław Oferta pracy: Abriga -  Specjalista ds. sprzedaży na rynek hiszpański i brytyjski Oferta pracy: Nuco - Specjalista ds. Kreacji Oferta Pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Zakupów Oferta pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Brand Manager Orkla Care - Technolog w Dziale Badań i Rozwoju BodyBoom - Młodszy Specjalista ds. Marketingu Dax Cosmetics - Junior Product Manager Silcare - Safety Assessor Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Indigo - Specjalista ds. zakupów Ados Cosmetics - Specjalista ds. eksportu Premium Distribution - Koordynator ds. szkoleń Henkel - Digital Manager Perfumesco - Category Manager-Kupiec Super-Pharm Manager Działu Drogeryjnego i Kosmetycznego Oceanic - Kupiec Strategiczny Beliso - Specjalista ds. marketingu Yonelle - Specjalista ds. Kontroli Opakowań MAC Brand Support Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Specjalista ds. Digital Marketingu Miraculum - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Estee Lauder - Marketing Manager Oriflame - Specjalista ds. Zakupów Yope - Eksport Manager Laboratorium Kosmetyczne Joanna  - Kierownik ds. sieci aptecznych PGD Polska - przedstawiciel handlowy ds. Procter&Gamble Eveline Cosmetics - Technolog produkcyjny Technolog - rekrutacja ukryta Torf Corporation - Manager Produktu Miya Cosmetics - Specjalista ds. marketingu Dax Cosmetics - Senior Product Manager Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona - Senior Brand Manager Body Boom - Młodszy specjalista ds. marketingu Inglot - Copywriter - Specjalista ds. marketingu internetowego SPECJALISTA DS. REKLAMY I PUBLIC RELATIONS - OCEANIC Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!