Katarzyna Butrymowicz-Knap, BIELENDA: inwestycje w promocję i dotarcie do globalnego konsumenta to konieczność

Katarzyna Butrymowicz-Knap, BIELENDA: inwestycje w promocję i dotarcie do globalnego konsumenta to konieczność

Katarzyna Butrymowicz, dyrektor marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne:

Budowanie marki polskich kosmetyków (P-beauty), jako silnego brandu globalnego - z pozytywnymi, wyróżniającymi nas skojarzeniami - jest jednym z kluczowych wyzwań dla branży w najbliższym czasie.

To jest właśnie ten moment.

Po pierwsze, jako polscy producenci, mamy bardzo silną pozycję w kraju, co jest doskonałą podstawą do sięgania po więcej na globalnym rynku. Po drugie nasz rozwój już teraz, w dużej mierze, opiera się na ekspansji zagranicznej.

Bez inwestycji w promocję i dotarcie do globalnego konsumenta trudno nam będzie notować kolejne tak znaczące wzrosty.

W jaki sposób budować markę polskich kosmetyków?

Warto przede wszystkim sięgać po argumenty, którymi przekonujemy do siebie polskie konsumentki. Mają one wymiar uniwersalny i z pewnością mogą być doceniane pod każdą szerokością geograficzną. Pierwszym atutem jest jakość - związana m.in. z naszą długą tradycją tworzenia kosmetyków. To właśnie Polska była tym krajem, który w naszym regionie świata, dostarczał sąsiadom tego typu produkty. Dzięki tym doświadczeniom, polska branża kosmetyczna mogła tak mocno rozkwitnąć po transformacji ustrojowej.

W definicji P-beauty nie może też zabraknąć odniesień do naturalności kosmetyków i roślinnych inspiracji w ich produkcji. W świecie, w którym coraz mocniej otacza nas technologia, rośnie liczba osób świadomie wybierających produkty, które pozwalają im poczuć się bliżej przyrody.

Ten trend ma charakter globalny i z pewnością będzie się jeszcze nasilał. Polskie kosmetyki zawsze bazowały na tym, co najlepsze w naturze - to bez wątpienia nasz silny atut.

Na koniec chcę podkreślić szczególną rolę Polek w promocji polskich kosmetyków. Kreatywne, odważne oraz przedsiębiorcze, są cenione również za swoją urodę i mogą być najlepszymi ambasadorkami rodzimej pielęgnacji.

Polecamy:

Niemcy już promują G-Beauty. Pytanie, czy nie czas na P-Beauty?

# Wywiady i opinie
Ladymakeup

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi