MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Hanna Kurcińska, Hagi Cosmetics: trend ekologiczny jest „skazany na rozwój”
Hanna Kurcińska, Hagi Cosmetics: trend ekologiczny jest „skazany na rozwój”

Trend ekologiczny jest już niezaprzeczalnie silnie rozwijającym się zjawiskiem w wielu krajach. Wraz z rosnącą stopą życiową konsumentów pojawia się coraz większa świadomość i chęć zdrowego stylu życia.

Kosmetyki naturalne stanowią jedną ze składowych potrzeb osoby żyjącej zgodnie z tym trendem. Pojawia się wobec tego coraz większa podaż i powstaje wiele nowych niszowych marek na rynku kosmetycznym. Duże marki też reagują na potrzeby klientów świadomych i trend ekologiczny na szczęście jest już „skazany na rozwój”. Należy cieszyć się z tego faktu i oczekiwać coraz lepszych produktów dla klientów, a dla firm coraz lepszych rozwiązań w kwestii opakowań, ekologicznej produkcji i szeroko pojętej ochrony środowiska.

Kosmetyki naturalne, organiczne, wegańskie to nie tylko trend, to cała filozofia życia. Założyciele małych firm kosmetycznych często jako pierwsi byli przedstawicielami slow life, eco, vegan, hygge, zanim zaczęli produkcję. Bezskutecznie szukali dla siebie kosmetyków naturalnych na rynku polskim kilka lat temu, wobec czego sami zaczęli je wytwarzać. 

Powstające ostatnio kolejne firmy, to już nowe zjawisko. W gąszczu nowych marek naturalnych można się zgubić. Niektóre z nich powielają to, co było kilka lat temu, inne wnoszą swoje pomysły.

Niektórzy z dużych producentów rynku kosmetycznego próbowali kilkanaście lat temu wprowadzić linie eko, ale to jeszcze nie był ten moment w Polsce. Natomiast teraz jest boom, wobec czego duże firmy  dopasowują swoje portfolio do aktualnych potrzeb klientów.

Technologowie pracują nad recepturami kosmetyku naturalnego, który tylko z pozoru może wydawać się prostym produktem. W rzeczywistości stworzenie kosmetyku naturalnego to praca z bardzo złożonymi surowcami, trudnymi do zabezpieczenia przed zmianą koloru, zapachu oraz rozwojem drobnoustrojów.  

Ponadto produkcja kosmetyków naturalnych musi mieć własną linię niestykającą się z linią kosmetyków konwencjonalnych. Powrót do natury kosztuje, ale klienci wybierają coraz częściej produkty z tego segmentu.

Według raportu Agencji Mintel Beauty Personal Care Global Trends 2018 -   rynek kosmetyków naturalnych wynosi średnio 10% w Europie, a największy jest w Niemczech – kolebce współczesnej kosmetyki naturalnej - estymowany na 16%.

Jak to jest w Polsce?

Polska jest jeszcze w początkowej fazie wzrostu. Trend na kosmetyki jest równie silny jak w Europie, ale jesteśmy na innej stopie rozwoju. Wielkość rynku nie jest jeszcze mierzona, ale szacuje się go na 4-6%. Natomiast jest duży potencjał wzrostu (wg firmy Eurus).

Jak stwierdzają potencjalni importerzy kosmetyków z innych krajów, w Polsce rządzą sieci i oferują niskie dyskontowe ceny. Dla klientów w naszym kraju nadal na pierwszym miejscu istotna jest cena. Klienci preferują drogerie sieciowe i sklepy stacjonarne, mimo światowego trendu na sprzedaż internetową. Sądzę, że internetowy model sprzedaży będzie się w Polsce rozwijał i wówczas klienci na tym zyskają, ponieważ marże sieciówek nie będą miały już znaczącego wpływu na finalną cenę produktu.

Hanna Kurcińska - chemiczka/kosmetolożka, współzałożycielka, Hagi Cosmetics i Hagi Baby, produkujących naturalne, ręcznie wytwarzane kosmetyki dla dorosłych i dzieci. Wszystkie produkty Hagi powstają zgodne z wymogami firm certyfikujących kosmetyki naturalne i organiczne.

# Wywiady i opinie
baner wewnętrzny

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: NATURATIV Szef Sprzedaży i Rozwoju Rynku - Polska Oferta pracy: Technolog - MPS Koszalin Oferta pracy: Specjalista ds. marketingu Oferta pracy: Barwa - Krajowy Koordynator ds. Kluczowych Klientów Oferta pracy: Partner of Promotion - Specjalista ds. PR Oferta pracy: Miraculum - Brand Manager Oferta pracy: Super-Pharm Manager ds. Zakupów Działu Kosmetycznego Oferta pracy: Beliso - Export Manager Oferta pracy: Laboratorum Kosmetyczne Dr Irena Eris: Koordynator Wsparcia Sprzedaży - Europa Wschodnia Oferta pracy: Veoli Botanica - Przedstawiciel Handlowy Oferta pracy: Farmona - Marketing Manager Oferta pracy: 4mass Regionalny Przedstawiciel Handlowy Oferta pracy: Floslek - Specjalista ds. marketingu&PR Oferta pracy: Jeronimo Martins - Menedżer ds. Marketingu Digital Oferta pracy: Miya Cosmetics - Digital Manager Oferta pracy: Miya Cosmetics - Specjalista ds. sprzedaży Oferta pracy: Delia Cosmetics - Brand Manager Herla - Regionalny Kierownik Sprzedaży Herla - Eksport Manager Oferta Pracy: Equalan Pharma - Młodszy Specjalista ds. Marketingu TZMO SA - Koordynator Sekcji Wyrobów Kosmetycznych Nivea - Przedstawiciel Handlowy ds. Kluczowych Klientów Oferta pracy: Delia Cosmetics - Product Manager Oferta pracy: Delia Cosmetics - Dyrektor Sprzedaży Rekrutacja ukryta - Junior Trade Marketing Specialist Oferta pracy: Farmona - Brand Manager Oferta pracy: Oceanic - Młodszy Specjalista ds. wdrożeń kosmetycznych Oferta pracy: Organique - Product Manager Eveline Cosmetics - Brand Manager Cosmo Group: Regionalny Trener Sprzedaży/Manager w Dziale Szkoleń Produktowych Laboratorium Kosmetyczne FLOSLEK: Starszy Specjalista ds. Kontroli Jakości Oferta pracy: Oriflame - Koordynator ds. Ciągłego Doskonalenia Oferta pracy: Bio-Estetic - Account Manager Oferta pracy: Tenex - Specjalista ds. marketingu Oferta pracy: Senior R&D Formulation Specialist - Wrocław Oferta pracy: Abriga -  Specjalista ds. sprzedaży na rynek hiszpański i brytyjski Oferta pracy: Nuco - Specjalista ds. Kreacji Oferta Pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Zakupów Oferta pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Brand Manager Orkla Care - Technolog w Dziale Badań i Rozwoju BodyBoom - Młodszy Specjalista ds. Marketingu Dax Cosmetics - Junior Product Manager Silcare - Safety Assessor Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Indigo - Specjalista ds. zakupów Ados Cosmetics - Specjalista ds. eksportu Premium Distribution - Koordynator ds. szkoleń Henkel - Digital Manager Perfumesco - Category Manager-Kupiec Super-Pharm Manager Działu Drogeryjnego i Kosmetycznego Oceanic - Kupiec Strategiczny Beliso - Specjalista ds. marketingu Yonelle - Specjalista ds. Kontroli Opakowań MAC Brand Support Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Specjalista ds. Digital Marketingu Miraculum - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Estee Lauder - Marketing Manager Oriflame - Specjalista ds. Zakupów Yope - Eksport Manager Laboratorium Kosmetyczne Joanna  - Kierownik ds. sieci aptecznych PGD Polska - przedstawiciel handlowy ds. Procter&Gamble Eveline Cosmetics - Technolog produkcyjny Technolog - rekrutacja ukryta Torf Corporation - Manager Produktu Miya Cosmetics - Specjalista ds. marketingu Dax Cosmetics - Senior Product Manager Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona - Senior Brand Manager Body Boom - Młodszy specjalista ds. marketingu Inglot - Copywriter - Specjalista ds. marketingu internetowego SPECJALISTA DS. REKLAMY I PUBLIC RELATIONS - OCEANIC Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!