MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

BodyBoom: naturalność okazała się silnym trendem, który jednak wciąż ewoluuje
BodyBoom: naturalność okazała się silnym trendem, który jednak wciąż ewoluuje

Iwona Czopek, Head of Marketing & Communication, Xrocket

Każda marka kosmetyczna musi przewidywać, że oczekiwania i potrzeby klientów zmieniają się, a to oznacza wyczulenie na nowe trendy. Zawsze jednak trzeba pamiętać o wartościach, które przyświecają naszej marce, i szukać nowych możliwości bez tracenia z oczu charakteru brandu. 

Rynek kosmetyczny jest dziś bardzo dynamiczny, a cykl życia nowości dużo krótszy niż jeszcze kilka lat temu. Jednak niektóre trendy w pielęgnacji utrzymują się na topie zadziwiająco długo, a z czasem wręcz umacniają swoją pozycję.

Należy do nich niewątpliwie naturalność, co nas osobiście, jako markę bazującą na tej wartości, bardzo cieszy. Przez lata składniki formuł kosmetycznych były dla polskich użytkowniczek kwestią drugorzędną, bowiem konsumentkom wydawało się, że skuteczne działanie produktu jest zdeterminowane obecnością sztucznych składników.

Na szczęście coraz więcej osób uważnie czyta etykiety i z pełną świadomością rezygnuje z produktów, których skład naszpikowany jest chemią, wybierając kosmetyki z formułami stworzonymi z wysokiej jakości składników naturalnych. Gwarantują one bezpieczną pielęgnację skóry, bez zakłócania jej naturalnego rytmu i procesów odnowy, a proste formuły zmniejszają ryzyko podrażnień i alergii skórnych.

O tym, że skład stał się ważny może świadczyć również rosnąca popularność aplikacji sprawdzających skład kosmetyków.

W Polsce popularna jest aplikacja Cosmetics Scan – po zeskanowaniu kodu kosmetyku pokazuje skład, z wyszczególnieniem potencjalnie uczulających elementów. Co więcej dla części konsumentów wiedza o składzie to już za mało. Chcą wiedzieć również skąd dane składniki pochodzą, czy są uzyskiwane w etyczny sposób. Dla producentów kosmetyków naturalnych oznacza to konieczność wzmocnienia „naturalności” o nowe wartości.

Według mnie zwrot w kierunku natury leży u podstaw popularności trendu J-Beauty. O ile koreańskie podejście do pielęgnacji jest bardziej nastawione na nowinki technologiczne, to J-Beauty czerpie z tradycji i bazuje na wysokiej jakości naturalnych składnikach, łącząc to z wysokim zaawansowaniem technologicznym.

Warto jednak pamiętać, że Polki chcą pięknie wyglądać i czuć się atrakcyjnie, jednak z reguły nie mogą sobie pozwolić na spędzanie długich godzin w łazience. Łatwiej im dodać do codziennej pielęgnacji aplikację maseczek w płachcie niż zaadoptować do domowej rutyny wieloetapowe rytuały dalekowschodniej pielęgnacji.

Popularność kosmetyków naturalnych będzie nadal rosła. A my jako marka oparta na naturalnych składnikach, świadomie skupiliśmy się na rozwoju asortymentu inspirowanego naturą, tak by nie zatracić swojego charakteru.

Wzrastająca ilość osób z alergiami, zanieczyszczenie powietrza, w tym smog, to tylko niektóre ze zmian cywilizacyjnych, z którymi borykamy się na co dzień, a które będą miały wpływ na dalszy rozwój naszej branży. Musimy szukać jeszcze lepszych sposobów wzmocnienia naturalnej, ochronnej funkcji skóry, poszukiwać formuł, które usprawnia oczyszczanie ciała czy wspomogą naturalny proces odbudowy naskórka. Przed nami odkrywanie nowych zastosowań znanych już składników naturalnych i wyodrębnianie nowych substancji aktywnych.

Każda marka kosmetyczna musi przewidywać, że oczekiwania i potrzeby klientów zmieniają się, a to oznacza wyczulenie na nowe trendy.

Zawsze jednak trzeba pamiętać o wartościach, które przyświecają naszej marce, i szukać nowych możliwości bez tracenia z oczu charakteru brandu.

# Wywiady i opinie
baner wewnętrzny

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Technolog - MPS Koszalin Oferta pracy: Specjalista ds. marketingu Oferta pracy: Barwa - Krajowy Koordynator ds. Kluczowych Klientów Oferta pracy: Partner of Promotion - Specjalista ds. PR Oferta pracy: Miraculum - Brand Manager Oferta pracy: Super-Pharm Manager ds. Zakupów Działu Kosmetycznego Oferta pracy: Beliso - Export Manager Oferta pracy: Laboratorum Kosmetyczne Dr Irena Eris: Koordynator Wsparcia Sprzedaży - Europa Wschodnia Oferta pracy: Veoli Botanica - Przedstawiciel Handlowy Oferta pracy: Farmona - Marketing Manager Oferta pracy: 4mass Regionalny Przedstawiciel Handlowy Oferta pracy: Floslek - Specjalista ds. marketingu&PR Oferta pracy: Jeronimo Martins - Menedżer ds. Marketingu Digital Oferta pracy: Miya Cosmetics - Digital Manager Oferta pracy: Miya Cosmetics - Specjalista ds. sprzedaży Oferta pracy: Delia Cosmetics - Brand Manager Herla - Regionalny Kierownik Sprzedaży Herla - Eksport Manager Oferta Pracy: Equalan Pharma - Młodszy Specjalista ds. Marketingu TZMO SA - Koordynator Sekcji Wyrobów Kosmetycznych Nivea - Przedstawiciel Handlowy ds. Kluczowych Klientów Oferta pracy: Delia Cosmetics - Product Manager Oferta pracy: Delia Cosmetics - Dyrektor Sprzedaży Rekrutacja ukryta - Junior Trade Marketing Specialist Oferta pracy: Farmona - Brand Manager Oferta pracy: Oceanic - Młodszy Specjalista ds. wdrożeń kosmetycznych Oferta pracy: Organique - Product Manager Eveline Cosmetics - Brand Manager Cosmo Group: Regionalny Trener Sprzedaży/Manager w Dziale Szkoleń Produktowych Laboratorium Kosmetyczne FLOSLEK: Starszy Specjalista ds. Kontroli Jakości Oferta pracy: Oriflame - Koordynator ds. Ciągłego Doskonalenia Oferta pracy: Bio-Estetic - Account Manager Oferta pracy: Tenex - Specjalista ds. marketingu Oferta pracy: Senior R&D Formulation Specialist - Wrocław Oferta pracy: Abriga -  Specjalista ds. sprzedaży na rynek hiszpański i brytyjski Oferta pracy: Nuco - Specjalista ds. Kreacji Oferta Pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Zakupów Oferta pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Brand Manager Orkla Care - Technolog w Dziale Badań i Rozwoju BodyBoom - Młodszy Specjalista ds. Marketingu Dax Cosmetics - Junior Product Manager Silcare - Safety Assessor Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Indigo - Specjalista ds. zakupów Ados Cosmetics - Specjalista ds. eksportu Premium Distribution - Koordynator ds. szkoleń Henkel - Digital Manager Perfumesco - Category Manager-Kupiec Super-Pharm Manager Działu Drogeryjnego i Kosmetycznego Oceanic - Kupiec Strategiczny Beliso - Specjalista ds. marketingu Yonelle - Specjalista ds. Kontroli Opakowań MAC Brand Support Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Specjalista ds. Digital Marketingu Miraculum - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Estee Lauder - Marketing Manager Oriflame - Specjalista ds. Zakupów Yope - Eksport Manager Laboratorium Kosmetyczne Joanna  - Kierownik ds. sieci aptecznych PGD Polska - przedstawiciel handlowy ds. Procter&Gamble Eveline Cosmetics - Technolog produkcyjny Technolog - rekrutacja ukryta Torf Corporation - Manager Produktu Miya Cosmetics - Specjalista ds. marketingu Dax Cosmetics - Senior Product Manager Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona - Senior Brand Manager Body Boom - Młodszy specjalista ds. marketingu Inglot - Copywriter - Specjalista ds. marketingu internetowego SPECJALISTA DS. REKLAMY I PUBLIC RELATIONS - OCEANIC Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!