MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Rusza kampania Euromelanoma – bezpłatne badania skóry w całej Polsce
Rusza kampania Euromelanoma – bezpłatne badania skóry w całej Polsce

Zbliża się sezon większej ekspozycji na słońce, dlatego warto pomyśleć o bezpieczeństwie skóry i jej ochronie przed negatywnym działaniem promieni UV. 9 maja rusza kampania Euromelanoma, podczas której można bezpłatnie zbadać znamiona na skórze w jednym z ponad 300 gabinetów dermatologicznych w całej Polsce.
Partnerem akcji jest marka La Roche-Posay należąca do firmy L’Oréal.

Euromelanoma to ogólnoeuropejska kampania profilaktyki nowotworów skóry, której celem jest poszerzanie wiedzy na temat czerniaka oraz raków skóry, a także zachęcanie do systematycznej profilaktyki. Inicjatywę prowadzi zespół dermatologów, którzy poświęcają się sprawie pro bono. Każdego roku na całym świecie wykrywanych jest 200 tys. nowych przypadków czerniaka[1]. Warto pamiętać, że ten nowotwór zdiagnozowany odpowiednio wcześniej jest w 90% wyleczalny[2]. Akcja badania znamion pomaga nie tylko wykryć zmiany nowotworowe na skórze, ale również informować pacjentów o ryzyku nowotworów skóry oraz o prawidłowych nawykach podczas nadmiernej ekspozycji na słońce.

Marka La Roche-Posay, należąca do Grupy L’Oréal, od 13 lat jest partnerem kampanii Euromelanoma, podczas której wszyscy chętni mogą skorzystać z bezpłatnej diagnostyki znamion w gabinetach dermatologicznych w całej Polsce. Akcja została objęta patronatem Polskiego Towarzystwa Dermatologicznego. Na bezpłatne badanie dermoskopowe znamion można zapisać się od 9 maja. Lista ponad 300 gabinetów znajduje się na stronie http://www.euromelanoma.org (należy wybrać zakładkę: POLAND)

W ubiegłym roku w kampanię Euromelanoma zaangażowało się 280 polskich dermatologów, którzy charytatywnie w 261 gabinetach i klinikach  dermatologicznych, przebadali 3700 pacjentów. Według zebranych danych u 34 pacjentów (1,0%) zdiagnozowano czerniaka, natomiast nowotwory nieczerniakowe skóry (BCC+SCC) rozpoznano wśród 93 uczestników akcji (2,6%). Dodatkowo lekarze zidentyfikowali inne podejrzane znamiona atypowe wśród 17,8% pacjentów. 79% uczestników kampanii Euromelanoma 2016 po raz pierwszy poddało się pełnemu badaniu skóry.

Więcej o kampanii na http://www.euromelanoma.org

 

[1] http://www.euromelanoma.org/intl/node/25

[2] j.w.

# Społeczny biznes
baner wewnętrzny

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!