W "Raporcie Odpowiedzialności Społecznej 2015-2016" firma Rossmann przedstawiła kluczowe aspekty i najważniejsze wydarzenia ostatnich dwóch lat z perspektywy działalności, a także ogłosiła strategiczne zobowiązania na najbliższe lata.
Wydając raport, nie robimy tego z konieczności, nie spełniamy żadnego narzuconego nam obowiązku – po prostu chcemy i możemy się pochwalić tym, co robimy: dla klientów, pracowników, partnerów biznesowych, lokalnych społeczności
– komentuje publikację Marek Maruszak, Prezes Zarządu.
Do niedawana jeszcze CSR, czyli działania prospołeczne organizacji, rozumiane były i przez nie i przez ich odbiorców jako dobroczynność, przekazywanie darowizn lub sponsoring. Jednak tego typu aktywność to niewielka część tego, co należy rozumieć poprzez społeczną odpowiedzialność biznesu.
Firma, która chce być postrzegana jako odpowiedzialna, nie patrzy tylko na swoje wyniki finansowe, ale dba całościowo o otoczenie, w którym funkcjonuje. O swoich pracowników, klientów, kontrahentów i środowisko. Stajemy się społeczeństwem nowoczesnym i bardziej świadomym. Coraz baczniejszą uwagę przywiązujemy do tego, kto i w jaki sposób produkuje dobra, które nabywamy. Myślimy o tym, jak firmy traktują swoich pracowników, czy prowadzą biznes uczciwie i etycznie, a także czy próbują redukować swój wpływ na środowisko. To, jak postrzegamy daną firmę, rzutuje na to, czy zostajemy jej klientami i nabieramy do niej zaufania.
Dla Rossmanna CSR to nie moda lub trend, a sposób prowadzenia biznesu. Firma chce mówić o tym, co robi, ale też jakie wyzwania przed nią stoją. W najnowszym raporcie można przeczytać m.in. o naszym podejściu do zarządzania etyką i różnorodnością w firmie, o tym, jak firma dba o pracowników oraz o tym, jak stara się zmniejszać zużycie energii w placówkach lub optymalizować procesy logistyczne, by redukować negatywny wpływ na środowisko. W raporcie opisano także aktywności prospołecznej, z jakiej Rossmann jest znany, za którą jest lubiany i doceniany.
Treść raportu i listę strategicznych zobowiązań firma oparła na dotychczasowej analizie działań, jak również na wyzwaniach, jakie stoją współcześnie przed biznesem zgodnie z Agendą na Rzecz Zrównoważonego Rozwoju, jednogłośnie przyjętą przez 193 państwa członkowskie ONZ we wrześniu 2015 r.