Piękny sposób na raka - razem możemy więcej

Piękny sposób na raka - razem możemy więcej

Piękniejsze Życie to szlachetna międzynarodowa inicjatywa firm kosmetycznych, które pomagają kobietom zmagającym się z chorobą nowotworową.

Przywraca kobietom poczucie atrakcyjności, kobiecości, pewności siebie wtedy, kiedy najbardziej tego potrzebują.

Czym dokładnie zajmuje się Fundacja? Organizuje warsztaty z makijażu i pielęgnacji skóry na oddziałach onkologicznych. Skala jest wielka.

- Od początku programu ponad 9.000 pacjentek (dane do końca maja 2017) wzięło udział w warsztatach organizowanych w Centrach Onkologii w 14 miastach (w Warszawie, Wieliszewie, Lublinie, Kielcach, Krakowie, Poznaniu, Gorzowie Wielkopolskim, Wrocławiu, Bydgoszczy, Radomiu, Tomaszowie Mazowieckim, Gdańsku, Gliwicach  i Łodzi)  – informuje Katarzyna Klatt-Koryszewska, Koordynator Fundacji Piękniejsze Życie.

Kobiety na zakręcie

Te dziewięć tysięcy pań to liczba, która robi wrażenie. Ale za każdą z pacjentek stoi jej własna historia. Bardzo często z happy endem, bo rak nie musi być wyrokiem. Jednak w momencie diagnozy zwykle kobiecie zawala się świat, a emocje, które towarzyszą jej przez cały czas leczenia to wielki lęk, niepewność, poczucie straty. Kiedy na oddziale pojawia się informacja o organizowanych warsztatach reagują różnie. Jedne idą tam z wielką ochotą, by wyrwać się z marazmu trudnej kuracji. Inne wcale nie są początkowo przesadnie przekonane do idei.

Kiedy przyszła do mnie pani psycholog i zaproponowała wzięcie udziału w warsztatach, początkowo odmówiłam. Byłam zgryźliwa i powiedziałam, że w trumnie nie muszę być umalowana

– wspomina Maria z Włocławka, która dwa lata temu leczyła się w Bydgoszczy.

Psycholog nie naciskała, ale po pewnym czasie warsztaty znów były organizowane i wtedy Maria, zachęcona zresztą przez koleżanki „wspólnej niedoli” - jak się wtedy określały - poszła, choć była nastawiona dość sceptycznie do pomysłu. 

I bardzo dobrze, że się zdecydowałam - to było świetne! Wtedy poczułam wreszcie coś innego od typowej atmosfery szpitalnej – to bardziej przypominała babskie spotkanie w kawiarni: rozmawiałyśmy, śmiałyśmy się, podziwiałyśmy wzajemnie, a kosmetyczne triki, jakie wtedy poznałam, stosuję do dziś. W trakcie zajęć mogłam choć chwile nie myśleć o badaniach, wynikach i chorobie. Poczuć się jak wolny człowiek

– wspomina.

Dziś jej choroba jest okiełznana, oczywiście pani Maria regularnie kontroluje stan zdrowia, ale żyje normalnie. Inna z pań, która brała udział w warsztatach w warszawskim szpitalu onkologicznym na Ursynowie, mówi, że tam znów poczuła się kobietą i patrząc na umalowaną twarz, widziała wreszcie dawną siebie, choć w chustce (zresztą wolontariuszka nauczyła ją przy okazji motania modnego turbanu). Panie, które brały udział w tych zajęciach podkreślają też, że zostały lojalnymi klientkami marek, które poznały podczas warsztatów. Miały poczucie, że te firmy podały im w bardzo trudnym momencie życia pomocną dłoń. Że nie adresują swojego przeznaczenia tylko dla młodych, pięknych i zdrowych, ale również takich jak one: znajdujących się w pewnym zawieszeniu. Mała wielka rzecz.

Autentyczne zaangażowanie

Są firmy, które od lat regularnie i z wielką życzliwością pomagają Fundacji. Dla nich angażowanie się w ten wielki kosmetyczny projekt jest czymś absolutnie naturalnym i ważnym. Firmy wskazane tutaj naprawdę potrafią pięknie pomagać kobietom. Przed takim zaangażowaniem można tylko chylić czoła...

Wspieranie działań Fundacji to nie tylko nasz  moralny  obowiązek, ale również potrzeba. Taka aktywność zawsze powinna wynikać z głębokiego przekonania, w przeciwnym razie będzie nieautentyczna i nietrwała

– mówi Danuta Izbaner, marketing manager Laboratorium Kosmetycznego Floslek.

Kobieta jest naszą klientką i opracowując kosmetyki, staramy się sprostać jej wymaganiom. Nie możemy i nie chcemy o niej  zapomnieć, gdy  spotyka ją choroba, a znany świat ulega zniszczeniu i przychodzi jej funkcjonować w innej rzeczywistości. Chcemy również wtedy być z nią i pomagać  tak, jak potrafimy. Odsunąć choć na chwilę myśli o chorobie, przywrócić uśmiech na jej twarzy i pomóc funkcjonować bez dyskomfortu w rodzinie i społeczeństwie. Chcemy dodać  jej pewności siebie i wiary, że zły czas minie, a choroba będzie pokonana. Robimy to wszystko również po to, aby zwyczajnie lepiej się ze sobą poczuć, po ludzku. Przyłączcie się do nas! Czekamy na Was w naszej wspólnej Fundacji! Aby  życie było piękniejsze, trzeba działać

– zachęca wszystkie kosmetyczne firmy nasza rozmówczyni z firmy Floslek.

Od początku jest z Fundacją firma Oceanic. Bardzo aktywnie wspiera jej działania, bo jak podkreśla Magda Burgiel, wspólna inicjatywa firm kosmetycznych na rzecz kobiet w trudnym momencie życia, ma wielką wartość.

Firma Oceanic już ponad 11 lat jest zaangażowana w pracę na rzecz Fundacji Piękniejsze Życie. Projekt jest wyjątkowy, jedyny i niepowtarzalny. Członkowie Fundacji, na co dzień producenci kosmetyków dla kobiet, wspierając fundacje pomagają tym kobietom, które znalazły się w trudnym momencie swojego życia.

- mówi Magda Burgiel, PR&Advertising manager Oceanic.

Podkreśla, że pacjentki są przede wszystkim kobietami: pełnymi nadziei, marzeń. Kobietami, które także w chorobie pragną wyglądać dobrze, a przez to czuć się lepiej.

Wierzymy, że warsztaty organizowane w szpitalach pomagają chorym poczuć się pewniej i piękniej. Cieszymy się, że nasze kosmetyki pielęgnacyjne oraz te przeznaczone dla pacjentów onkologicznych mogą pomóc pacjentkom walczącym z nowotworami. Wszak misją firmy Oceanic jest pomoc wszystkim kobietom! Niewątpliwie Fundacja Piękniejsze życie jest wyjątkową organizacją. Niezwykle budującym aspektem pracy dla Fundacji jest fakt, iż  jest to projekt oparty na współpracy wielu firm, ich pracowników-wolontariuszy, i ich produktów. Jesteśmy dumni i zaszczyceni będąc częścią tego projektu

- dodaje Burgiel.

Pomaganie jest również bardzo bliskie firmie Ziaja.

Firma Ziaja od wielu lat wspiera Fundację Piękniejsze Życie. Działania te wpisują się w ideę, która od początku istnienia przyświeca również marce Ziaja. Dewizą naszej firmy jest troska o zdrowie i dobre samopoczucie klientek. Doskonale wiemy, iż świadomość własnej kobiecości wiąże się z odpowiednim wyglądem, a prawidłowa pielęgnacja jest szczególnie ważna po terapiach onkologicznych

– wyjaśnia zaangażowanie firmy Joanna Kowalczuk, kierownik marketingu Ziaja.

W jej opinii wiedza i wsparcie, jakie pacjentki otrzymują podczas warsztatów organizowanych przez fundację jest bezcenna.

Dlatego od lat jesteśmy stałym sponsorem finansowym i darczyńcą produktów, które trafiają do uczestniczek warsztatów. Mamy również nadzieję, że grono kosmetycznych partnerów fundacji będzie się stale powiększać, abyśmy wspólnie działali w szczytnym celu

– podkreśla Kowalczuk.

I to jest właśnie piękne: kiedy firmy pomagają ze szczerych, niemerkantylnych pobudek. W firmach kosmetycznych działających w Polsce nie zawsze istnieją wyspecjalizowane komórki CSR, często więc działalnością filantropijną zajmują się osoby z działów komunikacji, PR czy marketingu. Jeśli jednak czują one - a zwłaszcza, kiedy czują to sami właściciele firm -  że warto jest pomagać, robią to bez żadnych oporów, kalkulowania, za to z wielkim sercem i bezinteresownością…

Takie działania - nawet jeśli nie wynikają z idei kreowania dobrego wizerunku firmy - zawsze wpływają niezwykle pozytywnie na jej społeczny odbiór. Są dowodem, że odpowiedzialność społeczna biznesu to nie frazes, a konkret.

Obejrzyj ten film, wzruszenie gwarantowane...



Chcesz dowiedzieć się więcej o Fundacji? Przeczytaj!
Fundacja „Piękniejsze życie” pomaga kobietom, które przechodzą leczenie onkologiczne. - Nasz program dodaje otuchy, jest metamorfozą dla ducha. Naszym celem jest zapewnić chwilę relaksu i piękny wygląd kobietom chorym na nowotwory - mówi Katarzyna Klatt-Koryszewska.

HISTORIA:
Program powstał w Stanach Zjednoczonych w 1989 roku, a obecnie działa już w 26 krajach na świecie. W Polsce zadebiutował jesienią 2006 roku w Centrum Onkologii - Instytut przy Roentgena.

FUNDACJA W LICZBACH:

  • 11 lat nieprzerwanej działalności w Polsce
  • 28 lat działalności w USA
  • 26 krajów świata
  • 14 miast w Polsce
  • 21 szpitali w Polsce
  • 100 wolontariuszy w Polsce
  • 30.000 kosmetyków rozdawanych w każdym roku w Polsce

WARSZTATY- ZASADY:
W ramach projektu wykwalifikowana grupa wolontariuszy organizuje w szpitalach onkologicznych bezpłatne warsztaty pielęgnacji i makijażu dla pacjentek. Każdego miesiąca, stałego dnia tygodnia (np. druga środa miesiąca) zawodowi makijażyści i kosmetyczki prezentują 10 pacjentkom wieloetapowy program pielęgnacji skóry i makijażu, który pomaga pokonać i ukryć widoczne efekty uboczne leczenia.

Zajęcia programu „Piękniejsze Życie” odbywają się na terenie szpitala. W każdych warsztatach udział bierze 10 pacjentek. Zajęcia trwają 2 godziny, prowadzą je profesjonaliści - wizażyści i kosmetyczki. Każda pacjentka - uczestniczka spotkania - otrzymuje zestaw produktów. Udział w spotkaniu jest całkowicie bezpłatny. Program jest całkowicie neutralny - uczestnicy programu nie promują żadnego produktu kosmetycznego, marki, salonu, instytutu ani usługi. Reprezentują grupę sponsorów - marek zrzeszonych w organizacji branżowej - Polskim Związku Przemysłu Kosmetycznego.

PROJEKT BRANŻY KOSMETYCZNEJ:
Największą siłą naszego projektu jest współpraca i wsparcie przedstawicieli branży kosmetycznej. To dzięki naszym sponsorom Pacjentki mogą cieszyć się warsztatami i otrzymanymi produktami. Lista aktualnych sponsorów i partnerów Fundacji: http://www.piekniejszezycie.org/o-nas/partnerzy

PRODUKTY:
Każda uczestniczka warsztatów, poza fachową wiedzą, otrzymuje zestaw kosmetyków rożnych marek w kuferku z logo Fundacji Piękniejsze Życie. Każdy ze 150 kuferków w miesiącu zawiera: krem do twarzy, krem pod oczy, płyn micelarny, podkład, korektor, pomadkę, maskarę, puder, róż i cienie do powiek.

WSPARCIE FINANSOWE:
Środki niezbędne na rozwój i utrzymanie Fundacji Piękniejsze Życie pochodzą od sponsorów, na podstawie Umów Sponsorskich. Pakiety Sponsorskie to odpowiednio kwoty: 3.000, 5.000 oraz 7.000 zł w skali roku.

Chcesz się przyłączyć? Skontaktuj się z Katarzyną Klatt-Koryszewską!
e-mail: klatt.koryszewska@piekniejszezycie.org

Lidia Lewandowska, WirtualneKosmetyki

# Społeczny biznes
loki joanna

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi