Niższa emisja dwutlenku węgla, udoskonalone formuły kosmetyków – L’Oréal zwiększa swój pozytywny wpływ na środowisko

Niższa emisja dwutlenku węgla, udoskonalone formuły kosmetyków – L’Oréal zwiększa swój pozytywny wpływ na środowisko

Grupa L’Oréal opublikowała raport podsumowujący rezultaty, jakie osiągnęła w 2017 roku w obszarze zmniejszania swojego śladu środowiskowego. W ubiegłym roku firma m.in. obniżyła emisję dwutlenku węgla w fabrykach i centrach dystrybucyjnych o 73 proc.

Ponadto aż 76 proc. kosmetyków z portfolio L’Oréal wprowadzonych na rynek w 2017 r. ma udoskonalone, bardziej przyjazne środowisku formuły.

Opublikowany właśnie raport Grupy L’Oréal dotyczący postępów w zakresie strategii zrównoważonego rozwoju podaje, że w 2017 r. Grupa zmniejszyła poziom emisji dwutlenku węgla w swoich fabrykach i centrach dystrybucyjnych o 73 proc. (w wartościach absolutnych, w porównaniu do poziomu bazowego z 2005 roku) przy globalnym wzroście produkcji o 33 proc. Do końca 2017 r. aż 24 fabryki firmy osiągnęły neutralność węglową.

L’Oréal Warsaw Plant – fabryka z ambicjami

Znaczący udział w realizacji zobowiązań w obszarze zrównoważonego rozwoju lokalnym ma polska fabryka firmy. L’Oréal Warsaw Plant to jedna z czołowych fabryk w Grupie i jednocześnie największa fabryka L'Oréal na świecie pod względem liczby produkowanych jednostek. Rocznie powstaje w niej 380 mln kosmetyków. Inwestycje w zaawansowane technologicznie rozwiązania optymalizujące proces produkcji pozwalają konsekwentnie zmniejszać ślad środowiskowy fabryki. W ubiegłym roku o 40 proc. ograniczyła ona ilość produkowanych odpadów, o 37 proc. – emisję dwutlenku węgla,
a o 43 proc. – zużycie wody w porównaniu bazowym rokiem 2005, notując równolegle 250-proc. wzrost wolumenu produkcji.

Naszą ambicją jest, aby L’Oréal Warsaw Plant stała się w przyszłości „suchą fabryka”

– mówi Ewa Urbaniak, dyrektor fabryki.

Inwestycja w budowę stacji recyklingu wody, której uruchomienia planowane jest już w marcu przyszłego roku, pomoże nam zwiększyć odzysk wody do poziomu 75 proc., co z kolei pozwoli zaoszczędzić w skali miesiąca ilość wody odpowiadającą 16 milionom półlitrowych butelek

– dodaje.

Już teraz fabryka może pochwalić się zrównoważoną gospodarką odpadami – od 2001 r. zakład nie wysyła żadnych odpadów produkcyjnych na wysypisko. Dodatkowo, po niedawnej rozbudowie, budynek fabryki otrzymał certyfikat LEED, potwierdzający spełnianie wysokich standardów w dziedzinie ochrony środowiska.

SPOT, czyli kosmetyki pod lupą

Aby jeszcze efektywniej redukować swój ślad węglowy, a jednocześnie wspierać konsumentów w podejmowaniu zrównoważonych wyborów, L’Oréal w 2017 r. poddał ocenie wszystkie wprowadzone na rynek kosmetyki (2300 formuł) pod kątem ich wpływu na środowisko i społeczeństwo za pomocą innowacyjnego, specjalnie w tym celu zaprojektowanego narzędzia SPOT (Sustainable Product Optimisation Tool). Uzyskane informacje pozwoliły firmie udoskonalić formuły 76 proc. nowych produktów tak, aby były one bardziej przyjazne ludziom i planecie.

Ku zrównoważonej przyszłości – cele na 2030 rok

Jako światowy lider branży kosmetycznej Grupa L’Oréal od lat podejmuje działania na rzecz minimalizowania negatywnego wpływu na środowisko, traktując zrównoważony rozwój jako nieodłączny element swojej strategii biznesowej. W opracowanym w 2013 r. dokumencie zatytułowanym „Sharing Beauty with All” firma przedstawiła cele, jakie do 2020 r. zamierza osiągnąć w zakresie zrównoważonego rozwoju w czterech kluczowych obszarach działalności: innowacji, produkcji, rozwoju i wyborów konsumenckich. W ubiegłym roku L’Oréal wykonał kolejny krok naprzód, dołączając do inicjatywy „Science Based Targets” (cele oparte na danych naukowych) i wyznaczając sobie jeszcze ambitniejsze globalne cele na 2030 r. Najważniejszym z nich jest zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych w całym łańcuchu wartości o 25 proc. w porównaniu z 2016 r.

Rezultaty, jakie dotychczas osiągnęliśmy w obszarze działań na rzecz zrównoważonego rozwoju pokazują, że sukces biznesowy oraz zrównoważone podejście mogą iść ze sobą w parze

– mówi Wioletta Rosołowska, prezes L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie.

Jesteśmy głęboko przekonani, że odpowiedzialny wzrost jest nie tylko możliwy, ale konieczny dla budowania dobrej przyszłości dla nas wszystkich. Dlatego zamierzamy dołożyć wszelkich starań, aby dalszy rozwój naszej firmy szedł w parze z pozytywnym wpływem społecznym i środowiskowym

– podkreśla.

Raport o postępach Grupy L’Oréal w zakresie zrównoważonego rozwoju i wszystkie wyniki można znaleźć na stronie: sharingbeautywithall.loreal.com/results.

# Społeczny biznes
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi