MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Avon przeciwko przemocy - nie tylko fizycznej - wobec kobiet
Avon przeciwko przemocy - nie tylko fizycznej - wobec kobiet

Polki czują się bezpiecznie w swoim otoczeniu, ale tylko niewiele więcej niż połowa z nich wierzy w skuteczność systemu prawnego, gdy doświadcza niefizycznych form przemocy – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie Fundacji AVON w 15 krajach świata.

Dlatego 25.11.2018, z okazji międzynarodowej akcji „16 dni przeciwko przemocy wobec kobiet i dziewcząt”, marka rozpoczyna kampanię #ZmieńMyślenie, która zwraca uwagę na cyberprzemoc, ograniczanie i kontrolę, przemoc ekonomiczną oraz nagabywanie w przestrzeni publicznej. AVON edukuje w zakresie tych czterech rodzajów zachowań, które nie zawsze są postrzegane jako przemoc i zachęca do przeciwstawienia się im.

Brak wiary w skuteczną pomoc

W Polsce większość, bo aż 82% kobiet czuje się bezpiecznie na ulicy. To bardzo dobry wynik w porównaniu z tym, jak oceniany jest poziom bezpieczeństwa kobiet na przykład w Turcji (27%), RPA (32%) czy Brazylii (43%). Problematyczna wydaje się natomiast  kwestia zaufania do systemu sprawiedliwości i postrzegania poziomu zrozumienia niefizycznych form przemocy. 75% kobiet w Polsce wierzy, że organy prawne potraktują przemoc fizyczną jako przestępstwo. Poziom zaufania do systemu prawnego wygląda natomiast znacznie gorzej jeśli chodzi o przemoc psychiczną (58%) czy ekonomiczną (55%). 89% Polek zdecydowałoby się szukać pomocy u odpowiednich organów w przypadku doświadczenia przemocy, ale jedynie 54% z nich wiedziałoby gdzie się zgłosić. Prawie co dziesiąta miałaby opory przed wyjawieniem faktu bycia ofiarą.[1]

#ZmieńMyślenie

Przemoc kojarzy się głównie z fizycznym aspektem – biciem, szturchaniem czy popychaniem. Istnieją jednak również inne jej rodzaje, często uznawane przez społeczeństwo za „normalne” zachowanie. W ramach kampanii #ZmieńMyślenie, AVON edukuje na temat czterech rodzajów przemocy: cyberprzemocy, ograniczania i kontroli, przemocy ekonomicznej i nagabywania w przestrzeni publicznej.

Akceptacja przemocy wobec kobiet musi się zakończyć, a nasze działania mają do tego doprowadzić. Wzrost świadomości to pierwszy, ale niezwykle ważny krok do zmian społecznych i kulturowych, dzięki którym kobiety będą żyły wolne i bezpieczne. Na całym świecie

-  mówi Barbara Goździkowska, dyrektor generalna AVON Cosmetics Polska.

Celem kampanii #ZmieńMyślenie jest uświadamianie, że te formy przemocy, mimo że nie zostawiają śladów na ciele, często ranią nie mniej dotkliwie. To także zachęta dla ofiar, by szukać pomocy, a dla społeczeństwa – by zauważać i reagować.

Przemoc wobec kobiet to nie tylko agresja fizyczna. Niektóre jej formy trudno rozpoznać i łatwo przemilczeć, ponieważ nie pozostawiają śladów fizycznych. Świadkowie, a często same poszkodowane, nie zdają sobie sprawy, że mają do czynienia z przemocą. Dlatego dostrzeżenie takich zachowań i zrozumienie ich istoty jest pierwszym krokiem, by się od nich uwolnić

- mówi Renata Durda, kierowniczka Ogólnopolskiego Pogotowia dla Ofiar Przemocy w Rodzinie „Niebieska Linia”.

Wiele działań -  jeden cel: zniszczyć przemoc

AVON Kontra Przemoc to kampania społeczna i edukacyjna zainaugurowana w 2004 roku w USA, prowadzona obecnie w ponad 50. krajach na całym świecie. Zakłada ona walkę z przemocą domową wobec kobiet: działania w ramach tej inicjatywy budują świadomość istnienia problemu i koncentrują się wokół edukacji na temat możliwości udzielenia pomocy ofiarom przemocy.

W Polsce kampania AVON Kontra Przemoc jest prowadzona od 2008 roku. Od 2011 roku AVON jest partnerem Ogólnopolskiego Pogotowia dla Ofiar Przemocy w Rodzinie „Niebieska Linia", zapewniając środki na funkcjonowanie poradni telefonicznej i e-mailowej dla ofiar i świadków przemocy.

W 2018 roku, przy współpracy z Centrum Praw Kobiet i Vital Voices, zostało zorganizowane pierwsze w Polsce wydarzenie pod egidą Instytutu Sprawiedliwości. W Warszawie miały miejsce trzydniowe warsztaty  skierowane do osób, które w ramach swojej działalności zawodowej stykają się z problemem przemocy wobec kobiet. Wśród  uczestników znaleźli się sędziowie, prokuratorzy, policjanci czy pracownicy organizacji społecznych.

Prowadzone działania finansowane są w całości dzięki środkom pozyskanym ze sprzedaży produktów AVON „Powiedz STOP Przemocy!” z symbolem nieskończoności dostępnych u Konsultantek AVON, na stronie www.avon.pl i w i katalogu.

Więcej na temat kampanii #ZmieńMyślenie na stronie: http://avonkontraprzemoc.pl/zmien-myslenie/


[1] Badanie wykonane w 2018 roku na zlecenie Fundacji AVON na próbie 14 400 kobiet z 15 krajów, w tym 1 000 z Polski.

# Społeczny biznes
baner wewnętrzny

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Delia Cosmetics - Brand Manager Herla - Regionalny Kierownik Sprzedaży Herla - Eksport Manager Oferta Pracy: Equalan Pharma - Młodszy Specjalista ds. Marketingu TZMO SA - Koordynator Sekcji Wyrobów Kosmetycznych Nivea - Przedstawiciel Handlowy ds. Kluczowych Klientów Oferta pracy: Delia Cosmetics - Product Manager Oferta pracy: Delia Cosmetics - Dyrektor Sprzedaży Rekrutacja ukryta - Junior Trade Marketing Specialist Oferta pracy: Farmona - Brand Manager Oferta pracy: Oceanic - Młodszy Specjalista ds. wdrożeń kosmetycznych Oferta pracy: Organique - Product Manager Eveline Cosmetics - Brand Manager Cosmo Group: Regionalny Trener Sprzedaży/Manager w Dziale Szkoleń Produktowych Laboratorium Kosmetyczne FLOSLEK: Starszy Specjalista ds. Kontroli Jakości Oferta pracy: Oriflame - Koordynator ds. Ciągłego Doskonalenia Oferta pracy: Bio-Estetic - Account Manager Oferta pracy: Tenex - Specjalista ds. marketingu Oferta pracy: Senior R&D Formulation Specialist - Wrocław Oferta pracy: Abriga -  Specjalista ds. sprzedaży na rynek hiszpański i brytyjski Oferta pracy: Nuco - Specjalista ds. Kreacji Oferta Pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Zakupów Oferta pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Brand Manager Orkla Care - Technolog w Dziale Badań i Rozwoju BodyBoom - Młodszy Specjalista ds. Marketingu Dax Cosmetics - Junior Product Manager Silcare - Safety Assessor Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Indigo - Specjalista ds. zakupów Ados Cosmetics - Specjalista ds. eksportu Premium Distribution - Koordynator ds. szkoleń Henkel - Digital Manager Perfumesco - Category Manager-Kupiec Super-Pharm Manager Działu Drogeryjnego i Kosmetycznego Oceanic - Kupiec Strategiczny Beliso - Specjalista ds. marketingu Yonelle - Specjalista ds. Kontroli Opakowań MAC Brand Support Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Specjalista ds. Digital Marketingu Miraculum - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Estee Lauder - Marketing Manager Oriflame - Specjalista ds. Zakupów Yope - Eksport Manager Laboratorium Kosmetyczne Joanna  - Kierownik ds. sieci aptecznych PGD Polska - przedstawiciel handlowy ds. Procter&Gamble Eveline Cosmetics - Technolog produkcyjny Technolog - rekrutacja ukryta Torf Corporation - Manager Produktu Miya Cosmetics - Specjalista ds. marketingu Dax Cosmetics - Senior Product Manager Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona - Senior Brand Manager Body Boom - Młodszy specjalista ds. marketingu Inglot - Copywriter - Specjalista ds. marketingu internetowego SPECJALISTA DS. REKLAMY I PUBLIC RELATIONS - OCEANIC Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!