MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Było, jest, będzie - rynek kosmetyczny 2017/2018 - Ariel Adamski, Body Boom
Było, jest, będzie - rynek kosmetyczny 2017/2018 - Ariel Adamski, Body Boom

Inwestycje w eksport, nowe produkty, nagrody, wejście w rynek profesjonalny i konsekwencja w budowaniu tożsamości marki - tak w skrócie można opisać rok 2017 w Body Boom. Ariel Adamski, właściciel firmy, mówi, że marka dopiero się rozkręca i zapowiada kolejne wdrożenia, kolejne kierunki rozwoju... Jego zdaniem ważne jest, by dobrze wyczuwać trendy i  szybko na nie odpowiadać.

1. To był rok… 

Niezwykle pracowity. W czerwcu otworzyliśmy nowy, męski rozdział historii BodyBoom -  wprowadzając do naszej oferty pierwszy produkt dedykowany panom - peeling kawowy „For Alpha Men”. A w listopadzie nasze portfolio powiększyło się o kolejny jego wariant  - Tobacco & Cool Apple „For Cool Men” i nową wersję peelingu kawowego dla kobiet – Imbir & Pomarańcza „Ognisty Duet”.

Mijający rok był także okresem intensywnej pracy nad pierwszym produktem z linii profesjonalnej, adresowanej do salonów urody, ośrodków Wellness i SPA. W pierwszej połowie roku swoją premierę miała również nasza nowa marka peelingów kawowych Bare Care, adresowana na rynek masowy, do szerszego grona odbiorców. Marka sprzedawana jest poprzez sklep internetowy oraz sieć drogerii i supermarketów, tak by maksymalnie ułatwić klientom jej zakup.

W ciągu 2 lat istnienia na rynku udało nam się osiągnąć naprawdę wiele i to bez wielkiego zaplecza, doświadczenia czy inwestorów, jedynie dzięki dobremu pomysłowi, ciężkiej pracy i zaangażowaniu, tym samym udowadniając, że nawet w tak konkurencyjnej branży jak kosmetyczna można skutecznie zawalczyć o rynek i konsumentów. Za sukcesem przemawiają również przyznane nam wyróżnienia - nasze produkty zdobyły w roku 2017 tytuły: „Stylowy Kosmetyk 2016”, „Woman’s Health Produkt Roku 2017”, „Best Beauty Buys 2017” oraz „Doskonałość Roku 2017”.

2. Najważniejsze dla naszej firmy w 2017 roku było…
Budowanie pozycji marki BodyBoom zarówno w Polsce, jak i na świecie. W poprzednim roku naszym produktom udało się zaistnieć w znanych drogeriach we Francji, w tym w sieciach Marionnaud  i Monoprix, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Arabii Saudyjskiej w sieci Whites, Kuwejcie, Belgii w sieci salonów Di Beauty & Care. W tym roku wkroczyliśmy na kolejne rynki - zawarliśmy kontrakty w Finlandii, Izraelu, Islandii, Japonii, Korei, Norwegii, Szwecji, a także w Chinach, nawiązaliśmy również współpracę z sieciami sprzedaży w Czechach i Słowacji (Rossmann i DM). Jesteśmy obecni na ponad 20 zagranicznych rynkach, a liczba państw i rozpoznawalność BodyBoom dynamicznie rośnie.

3. Wdrożenia, które dobrze przyjęły się na rynku…
Ten rok zaowocował 3 wdrożeniami w nowych segmentach rynku. W przypadku linii męskiej, sygnały płynące od dystrybutorów świadczą o tym, że był to właściwy krok w stronę klienta, który chociaż w dalszym ciągu jest sceptyczny w odniesieniu do kosmetyków wykraczających poza szampon, odżywkę, krem lub żel nawilżający, to jednak docenia skuteczność (szybko zauważalny efekt) i łatwość stosowania. Innowacyjność produktu to już taka „wisienka na torcie”. Uwzględniając pozytywny odzew ze strony panów na pierwszy męski produkt, w tym miesiącu zaoferowaliśmy im drugi wariant peelingu kawowego –Tobacco & Cool Apple “For Cool Men”. A kilka dni temu wprowadziliśmy kolejną wersję kobiecą - “Active Charcoal”, zawierającą w swoim składzie aktywny węgiel. Dzięki jego właściwościom detoksykującym, zdolności do przyciągania i wchłaniania toksyn oraz zanieczyszczeń z naszej skóry kosmetyk sprawdzi się idealnie w pielęgnacji cery tłustej i mieszanej. Ten wyjątkowy produkt na pewno szybko zdobędzie swoich fanów.

4. Konsumenci zwracali szczególną uwagę na…  
Jakość składników i skuteczność działania. Jednak w przypadku BodyBoom fizyczny produkt to nie wszystko. To przede wszystkim osobowość, na którą użytkownicy, fani marki zwracają szczególną uwagę. W DNA BodyBoom wpisany jest charakterystyczny styl komunikacji, bezpośredni, żartobliwy, unikatowy również pod względem wizualnym. To marka, która jest sexy - subtelnie flirtująca z odbiorcą. Począwszy od działań w e-sklepie, na blogu, w social media, poprzez personalizowane ulotki dołączane do każdego zakupu czy inne materiały promocyjne - konsekwentnie trzymamy się przyjętej strategii dbając o spójność komunikacji we wszystkich punktach styku marki z klientem/fanem BodyBoom. Dotyczy to również rynków zagranicznych, na których zachowujemy charakterystyczny dla nas styl, tak by marka była odbierana tak samo w Polsce i poza granicami. Bez BodyBoomowej osobowości nasze produkty nie byłyby sobą i nie byłyby tak unikatowe.

5. Rynek kosmetyków najlepiej opisuje obecnie słowo/słowa… 
Innowacyjność. Dynamizm. Dualizm – z jednej strony rośnie grono konsumentek, które rezygnują z zakupu produktów masowych, na rzecz niszowych, szukając kosmetyków najwyższej jakości, ale z osobowością, lub choćby takich, za którymi stoją niezwykłe historie i wyjątkowi ludzie.  Na przeciwnym biegunie plasują się klientki polujące na najbardziej zaawansowane technologicznie kosmetyki, mające przynieść efekty znane do tej pory z zabiegów medycyny estetycznej.

6. W 2018 roku planujemy…  
Kolejne nowości! Już teraz mogę obiecać, że w ofercie BodyBoom będzie się działo… Innowacje produktowe, rozszerzenie linii produktów profesjonalnych, nowe rynki zagraniczne i nowe inicjatywy związane z branżą beauty. Dopiero się rozkręcamy

7. Dla całej branży wyzwaniem w kolejnym roku może być… 
Dynamika zachodzących na rynku zmian, zarówno tych w sferze odkryć technologicznych, innowacji produktowych, jak i w obszarze komunikacji z konsumentem. Najważniejsze będzie skuteczne przewidywanie i szybka adaptacja do nowych trendów.

 

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi w sondzie "Było, jest, będzie 2017/2018"!
Ziaja

Oceanic

Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris

Bielenda

Dax Cosmetics

Janda

Sarantis

Delia Cosmetics

Laboratorium Kosmetyczne Floslek

Elfa Pharm Polska

Verona Products Professional

Bandi Cosmetics

Orkla Care

Świt Pharma

Drogerie Natura

Eveline Cosmetics

Avon

Allverne

Resibo

Clochee

Melli Care

Body Boom

Drogerie Jasmin

# Raporty tematyczne
baner wewnętrzny

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Eveline Cosmetics - Technolog produkcyjny Technolog - rekrutacja ukryta Torf Corporation - Manager Produktu Miya Cosmetics - Specjalista ds. marketingu Dax Cosmetics - Senior Product Manager Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona - Senior Brand Manager Body Boom - Młodszy specjalista ds. marketingu Inglot - Copywriter - Specjalista ds. marketingu internetowego SPECJALISTA DS. REKLAMY I PUBLIC RELATIONS - OCEANIC Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!