MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Rynek kosmetyczny 2016/17 - podsumowania i plany: Sesderma, Sanofi
Rynek kosmetyczny 2016/17 - podsumowania i plany: Sesderma, Sanofi

Carlos Gonzalez – Country Manager Sesderma Polska

1. To był rok...
Bardzo dynamicznego rozwoju marki Sesderma, nie tylko w Polsce, ale i na całym świecie. To także rok sukcesu kampanii mediowej linii C-VIT pod nazwą #MistrzyniePielegnacji. Dla całego rynku także okres, w którym zaobserwować można było bardzo dużą zmianę trendu zakupu kosmetyków – ogólny wzrost sprzedaży kosmetyków  i dermokosmetyków poprzez Internet i dostępności marek z różnych półek cenowych w sieci.

2. Najważniejsze dla naszej firmy w 2016 roku było...
Zmiana i wzbogacenie formuły linii C-VIT.  Było to odważne posuniecie, ponieważ postanowiliśmy całkowicie odmienić produkt, który jest bestsellerem marki Sesderma, a jego dotychczasowa postać była dobrze znana i lubiana na całym świecie. Podjęliśmy jednak decyzję o jej całkowitym przeformułowaniu, aby móc zastosować nową, jeszcze bardziej  skuteczną postać witaminy C oraz dodatkowy kompleks antyoksydacyjny.  Chcemy dostarczać innowacyjne, jak najbardziej skuteczne produkty do pielęgnacji, dlatego wraz z pojawieniem się nowych substancji, udoskonalamy nasze kosmetyki.  

3. Wdrożenia, które dobrze przyjęły się na rynku...
Genokosmetyka -  to nowa generacja produktów, które działają na źródło zaburzeń skórnych wywołanych przez starzenie. Oznacza to, że działają one na geny obecne w DNA komórek naszej skóry.

4. Konsumenci zwracali szczególnie uwagę na…
Jakość produktu. Świadomość konsumencka bardzo rośnie, klientki poszukują kosmetyków, które naprawdę działają i mają bogaty i wysoki jakościowo skład.

5. Rynek kosmetyków najlepiej opisuje obecnie słowo…
Innowacje.

6. W 2017 roku planujemy…
Kontynuować wysoki wzrost świadomości marki Sesderma wśród konsumentów.

7. Wyzwanie, które stoi w kolejnych miesiącach przed naszą firmą, to…
Utrzymanie wysokiej pozycji kluczowych produktów marki, jak również zwiększenie sieci sprzedaży naszych produktów.

8. Dla całej branży wyzwaniem w kolejnym roku może być…
Zmiana prawa odnośnie sprzedaży dermokosmetyków w aptekach.

===
 


Michał Dąbrowski, Marketing Manager Sanofi Consumer Healthcare

1. To był rok…
Pełen wyzwań. Głównie ze względu na fakt, że systematyzowaliśmy nasze portfolio dermokosmetyczne. Dodatkowo zmieniliśmy pozycjonowanie marki Iwostin, tworząc kategorię dermoceutyków, a więc  produktów, które działają na skórę w sposób wielowymiarowy. Celem ich działania jest zarówno redukcja  problemu skóry, jak i utrzymanie efektów kuracji na długo. Są produkowane przez firmę farmaceutyczną według najwyższych standardów, a ich skuteczność jest potwierdzana klinicznie[1]. Te procesy będą kontynuowane w 2017 roku.

2. Najważniejsze dla naszej firmy w 2016 roku było…
Jak zawsze  dostarczanie naszym konsumentom i partnerom jak najwięcej przemyślanych, przebadanych i odpowiadających na ich zmieniające się potrzeby preparatów. Dla naszych klientów nieustannie poszukiwaliśmy naukowo potwierdzonych rozwiązań, innowacyjnych składników aktywnych.

3. Wdrożenia, które dobrze przyjęły się na rynku…
Głównym motorem wzrostu segmentu dermokosmetycznego są nowości[2]. My również wpisujemy się w ten trend, dlatego nasze inwestycje w segment zakładają wzbogacanie portfolio  marek dermokosmetycznych Iwostin oraz Emolium w skuteczne preparaty, które w zaawansowany sposób pielęgnują, ale przede wszystkim precyzyjnie rozwiązują konkretny problem skóry. W 2016 r. takimi preparatami były m.in.: w marce Iwostin gama kryjących fluidów Iwostin Correctin MAX oraz krem ochronny SPF 50+ Iwostin Solecrin Purritin, przeznaczony do przeciwsłonecznej ochrony skóry trądzikowej, za który otrzymaliśmy prestiżową nagrodę Perła Dermatologii Estetycznej. Marka Emolium wzbogacona została natomiast w linię Emolium Diabetix, przeznaczoną do pielęgnacji skóry suchej, odpowiednią dla diabetyków.

4. Konsumenci zwracali szczególnie uwagę na…
Podstawowe, kluczowe potrzeby konsumentów się nie zmieniają – to skuteczność i bezpieczeństwo produktów. Klienci aptek mają świadomość, że ze względu na tworzenie dermokosmetyków we współpracy ze specjalistami, potwierdzanie skuteczności w testach aplikacyjnych i aparaturowych oraz coraz wyższe standardy produkcji takie właśnie preparaty otrzymują. Współczesny klient poszukuje ponadto innowacji  – nowych, naukowo potwierdzonych rozwiązań. Zwraca również uwagę na oferty cenowe i promocyjne poszczególnych marek.

5. Rynek kosmetyków najlepiej opisuje obecnie słowo…
Rozwój. Rynek kosmetyków stale się rozwija, poszerza się gama dostępnych marek. Każdego roku jest ich coraz więcej, są coraz lepsze, skuteczniejsze, bardziej przemyślane i innowacyjne.

6. W 2017 roku planujemy …
Staramy się spełniać oczekiwania naszych konsumentów, którzy nie tylko lubią nowości, ale również stale szukają innowacyjnych produktów. W związku z tym na pewno będziemy poszerzać nasze porfolio produktowe zarówno w marce Emolium jak i Iwostin. Planujemy nie tylko wprowadzanie preparatów uzupełniających ofertę w kategoriach, w których jesteśmy już obecni, ale też wdrożenie zupełnie nowych linii.

7. Wyzwanie, które stoi w kolejnych miesiącach przed naszą firmą, to…
Jak najlepsze przygotowanie się do roku 2017, zarówno pod kątem planowanych nowości jak i aktywności promocyjnych i komunikacyjnych, skierowanych do konsumentów.  Jak wspomniałem rynek charakteryzuje rozwój, naukowe rozwiązania, innowacja. Dlatego musimy bardzo dobrze przemyśleć, jak odpowiedzieć na potrzeby konsumentów, jakie produkty chcemy im zaproponować. Również w jaki sposób chcemy te nowości komunikować, jak wykorzystać dostępne narzędzia, również digitalowe, które stają się coraz bardziej popularne wśród naszych grup docelowych.

8. Dla całej branży wyzwaniem w kolejnym roku może być…
Wraz z rozwojem technologii, medycyny i innych dziedzin nauki, rozwijać się będą też możliwości diagnozy skóry w aptekach. Dostępne będą  coraz bardziej innowacyjne, interaktywne rozwiązania, pozwalające klientom na zbadanie skóry pod różnym kątem, uwzględniające wielorakie parametry skóry. W efekcie konsument będzie mógł otrzymać natychmiastową diagnozę stanu swojej skóry, a w konsekwencji konkretne i optymalne wskazania pielęgnacyjne. Wzrosnąć też może rola urządzeń do aplikacji kosmetyków, gwarantujących zwiększoną skuteczność działania preparatów. Wyzwaniem zatem będzie umiejętność dopasowania swojej oferty i swoich aktywności w tym kanale sprzedaży do zmieniających się trendów, nowych możliwości i rozwiązań.

 

[1] Definicja wg Sanofi

[2]Źródło: IMS Pharmascope  12/2015 |  Rynek apteczny CHC 06P1; 81-83; 85-86.


===

Zapraszamy do zazpoznania się z kolejnymi odcinkami naszej sondy:

Cederroth Polska, Allverne

Oceanic, Bielenda, Janda

Sarantis, Delia Cosmetics, Eveline Cosmetics

Tenex, Laboratorium Kosmetyczne Ava

Pollena Ostrzeszów, Drogerie Natura, Phenicoptere

Drogerie Laboo, Sieć Jawa

# Raporty tematyczne
baner wewnętrzny

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!