MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Rynek kosmetyczny 2016/17 - podsumowania i plany: Pollena Ostrzeszów, Drogerie Natura, Phenicoptere
Rynek kosmetyczny 2016/17 - podsumowania i plany: Pollena Ostrzeszów, Drogerie Natura, Phenicoptere

Zuzanna Poziomka, kierownik marketingu Pollena Ostrzeszów

1. To był rok...
Bardzo intensywny w pracach nad nowymi produktami marki Biały Jeleń, które już niebawem pojawią się na sklepowych półkach. Mam nadzieję, że nowe oblicze marki Biały Jeleń przypadnie do gustu odbiorcom.

2. Najważniejsze dla naszej firmy w 2016 roku było…
Rok 2016 był dla nas bardzo intensywny i przełomowy na wielu płaszczyznach, nie sposób wybrać jednej najważniejszej rzeczy.

3. Wdrożenia, które dobrze przyjęły się na rynku to...
Nasze piękne zestawy prezentowe! Wyjątkowy design pudełek przyciąga wzrok klientów, którzy szczególnie w okresie przedświątecznym poszukują tego typu produktów.

4. Konsumenci zwracali szczególnie uwagę na...
Zmienione logo marki Biały Jeleń, które podkreśla wieloletnią tradycję i historię, poprawia czytelności, widoczności i spójności znakowania produktów.

5. Rynek kosmetyków najlepiej opisuje obecnie słowo...
Innowacja.

6. W 2017 roku planujemy...
Dotrzeć z produktami marka Biały Jeleń do nowej grupy odbiorców. Dziś Biały Jeleń to nie tylko szare mydło, to zaawansowane technologicznie hipoalergiczne, polskie kosmetyki, które z powodzeniem mogę znaleźć się na półce produktów premium.

7. Wyzwanie, które stoi w kolejnych miesiącach przed naszą firmą, to...
Przekonanie odbiorców do zakupu luksusowych produktów marki Biały Jeleń.

8. Dla całej branży wyzwaniem w kolejnym roku mogą być...
Zapowiadane zmiany w prawie.  

===
 

Grzegorz Maniecki, wiceprezes zarządu ds. finansowych sieci Natura

1. To był rok…
Pełen wyzwań i obfitujący w zmiany. Otworzyliśmy nowe drogerie, intensywnie rozwijamy drogerię internetową, wprowadziliśmy na rynek wiele nowości.

2. Najważniejsze dla naszej firmy w 2016 roku było…

Stworzenie programu lojalnościowego Klub Natura oraz skupienie się na intensywnym rozwoju asortymentu marek dostępnych na wyłączność.

3. Wdrożenia, które dobrze przyjęły się na rynku…
To z pewnością nowości w ulubionych przez klientki  markach makijażowych dostępnych wyłącznie w Naturze. Hitami sprzedaży w 2016 okazały się, m.in.: paletka do konturowania twarzy od Kobo, rozświetlacz od  My Secret czy puder  matujący od Sensique. Popularnością cieszy się również nowo wprowadzona marka Natura Care, zawierająca linię do pielęgnacji ciała i rąk oraz kosmetyki do demakijażu i pielęgnacji twarzy

4. Konsumenci zwracali szczególnie uwagę na…
Ciekawą, różnorodną ofertę produktową oraz atrakcyjne promocje, szczególnie wśród kosmetyków marek makijażowych.

5. Rynek kosmetyków najlepiej opisuje obecnie słowo…
Klient i jego świadome podejście do zakupów. Rynek rozwija się zgodnie z potrzebami klientów, którzy szczególnie stawiają dziś na wysoką jakość idącą w parze z przystępną ceną. Mając to na względzie stale ulepszamy ofertę, aby w jak największym stopniu odpowiedzieć na te oczekiwania.

6. W 2017 roku planujemy…
Utrzymać dynamiczne tempo rozwoju. Planujemy dalsze zmiany w wybranych drogeriach pod kątem przystosowania ich do nowej identyfikacji wizualnej i aranżacji przestrzeni. Z pewnością przełoży się to na większy komfort robienia zakupów, a dzięki temu także na większą popularność naszych drogerii.  Zamierzamy także w dalszym ciągu powiększać istniejącą sieć drogerii. Przygotowaliśmy intensywny rozwój kategorii i marek spełniając potrzeby naszych klientów. Zależy nam na zapewnieniu oferty w wysokiej jakości i konkurencyjnej cenie, tak aby dotrzeć do szerokiego grona klientów

7. Wyzwanie, które stoi w kolejnych miesiącach przed naszą firmą, to..

Nieustanne dbanie o utrzymanie najwyższych standardów jakości i obsługi klienta oraz jako kluczowy gracz na rynku drogeryjnym spełniać oczekiwania naszych klientów. Cieszymy się, że rynek drogeryjny się powiększa, a my jesteśmy i będziemy znaczącą siłą tego rozwoju.

8. Dla całej branży wyzwaniem w kolejnym roku może być…
Nie tylko pozyskiwanie nowych klientów, ale przede wszystkim powiększanie grona stałych, lojalnych klientów, którzy dzięki zbudowanemu zaufaniu będą przywiązani do naszych drogerii.

===


Monika Żochowska, współzałożycielka i prezes zarządu, Phenicoptere

1. To był rok…
Mocnego rozwoju firmy sprzedażowo i organizacyjnie. Obecnie nasze produkty sprzedawane są już w ponad 40 krajach: w Unii Europejskiej, na Bliskim Wschodzie, a także w Stanach Zjednoczonych. GLOV jest bestsellerem m.in. we francuskiej sieci perfumerii Monoprix i w szwajcarskim Marionnaud.  

2. Najważniejsze dla naszej firmy w 2016 roku było…
Wejście na rynek USA, wzmocnienie naszego zespołu, do obsługi ponad 40 rynków, i wprowadzenie kolejnych produktów pod marką GLOV.

3. Wdrożenia, które dobrze przyjęły się na rynku, to…
Zdecydowanie naszym hitem była kolekcja kolorowych rękawiczek GLOV. Klientki pisały, że już nie mylą swojego GLOV z rękawicą współlokatorki czy siostry. Zachwycone były również GLOV Travel Setem. W poręcznej kosmetyczce znajdują się cztery produkty. GLOV on-the-go, rękawica w kolorze glam grey, służy do demakijażu całej twarzy. Mniejsza wersja, nakładana na palec, GLOV Quick Treat, pomoże szybko poprawić makijaż w ciągu dnia lub usunąć makijaż samych oczu. Dodatkowo w zestawie dostępne jest mydełko w płatkach oraz wieszak z przyssawką, na którym można pozostawić GLOV do wyschnięcia. Travel Set stworzyłyśmy dla aktywnych kobiet, które kochają przygody. Dzięki niewielkim rozmiarom i wygodnej formie można zabrać go ze sobą na każdy wyjazd, nie martwiąc się o ograniczenia narzucane przez linie lotnicze czy rozlanie kosmetyków w bagażu. Zestaw sprawdzi się zarówno podczas dalekiej podróży, jak i w codziennych sytuacjach, np. na siłowni. W kosmetyczce zmieszczą się wtedy także inne potrzebne rzeczy, jak antyperspirant. Klientki pisały, że to jest spełnienie ich marzeń, że nie potrzebują już żadnych toników czy mleczek, że w kontekście wyjazdów i ograniczeń co do przewozu płynów w samolotach, to jest dla nich fantastyczne rozwiązanie, a w naszym Travel Secie jest wszystko czego potrzebują, by zachować czystą skórę w każdej sytuacji. Takie opinie dodają nam skrzydeł i jeszcze bardziej motywują nas do rozszerzania gamy naszych produktów.

4. Konsumenci zwracali szczególnie uwagę na…
Nową ofertę produktową i możliwość zakupu GLOV w szerokiej dystrybucji. Teraz GLOV dostępny jest w Polsce praktycznie na każdym rogu, w sieciach perfumerii Sephora i Douglas, drogeriach Natura, Hebe, Vica i Rossmann oraz aptekach Dbam o Zdrowie. Oczywiście nadal prowadzimy sprzedaż w sklepie internetowym www.glov.co z darmową dostawą na terenie całej Polski.

5. Rynek kosmetyków najlepiej opisuje obecnie słowo...
Klient i jego potrzeby. Osiągnęłyśmy tak niebywały sukces właśnie dlatego, że wyszłyśmy naprzeciw oczekiwaniom naszych klientek. Każda kobieta, na każdej szerokości geograficznej robi demakijaż, a jeśli nie maluje się, to chce mieć czystą cerę. A, że dzięki GLOV może pozbyć się makijażu i wszelkich zabrudzeń wyłącznie za pomocą wody? To już w ogóle jest rewolucja, jak się okazało, na globalną skalę. Olbrzymią wartością dla klientek jest również to, że GLOV nie narusza bariery hydrolipidowej, czyli nie zaburza naturalnego pH zdrowej skóry i jest hipoalergiczny, nie wywołuje podrażnień nawet przy skórze atopowej.

6. W 2017 roku planujemy…
Rozszerzenie naszego portfolio o kolejne produkty i wzmocnienie dystrybucji w krajach, w których już jesteśmy obecni. Zamierzamy również zaistnieć na rynku azjatyckim i w Ameryce Południowej.

7. Wyzwanie, które stoi w kolejnych miesiącach przed naszą firmą, to…
Dokończenie prototypów nowych produktów w laboratoriach.

8. Dla całej branży wyzwaniem w kolejnym roku może być…
Otrzymanie dotacji na prezentacje oferty za granicą z Ministerstwa Rozwoju. Branża kosmetyczna ma olbrzymi potencjał na arenie międzynarodowej. Polskie marki mają bardzo konkurencyjną jakość do produktów z innych części świata. Warto inwestować w tę branżę, ale niestety nie wszystkim uda się pozyskać środki z programu Go To Brand.

===

Zapraszamy do zazpoznania się z kolejnymi odcinkami naszej sondy:

Cederroth Polska, Allverne

Oceanic, Bielenda, Janda

Tenex, Laboratorium Kosmetyczne Ava

Sesderma, Sanofi

Drogerie Laboo, Sieć Jawa

Sarantis, Delia Cosmetics, Eveline Cosmetics

# Raporty tematyczne
baner wewnętrzny

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!