MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Rynek kosmetyczny - podsumowania i plany: Cederroth Polska, Allverne
Rynek kosmetyczny - podsumowania i plany: Cederroth Polska, Allverne


Elżbieta Mudź, dyrektor marketingu Cederroth Polska

1. To był rok…
…wzrostu. Z perspektywy konsumenta ten rok był kolejnym obfitującym w wiele nowości  kosmetycznych. Oprócz innowacji produktowych przygotowanych przez marki od dawna obecne na naszym rynku, pojawiły się też nowe brandy, także z segmentu kosmetyków naturalnych. Konsumenci mieli więc w czym wybierać.

2. Najważniejsze dla naszej firmy w 2016 roku było…
Dla firmy Cederroth Polska był to… ostatni rok działalności pod szyldem szwedzkiej spółki. Od 1 października 2015 formalnie firma Cederroth Polska stała się częścią grupy Orkla ASA i rok 2016 był rokiem przygotowania pełnej integracji w Polsce z siostrzaną spółką Orkla Health. Z punktu widzenia rozwoju marek był to rok rozpoczęcia wprowadzania zmian w markach kosmetycznych Soraya i Dermika zgodnie z nową strategią. Ewolucję stylistyczną przeszły znaki graficzne Soraya i Dermika, które będą sygnowały kolejny rozdział we historii sukcesu tych marek. Rok obfitował w nowości produktowe, które spotkały się z bardzo dobrym przyjęciem przez konsumentów. Wprowadziliśmy nową strategię komunikacji, kładącą duży nacisk na interakcję z konsumentami poprzez aktywności digitalowe. Na pólkach widać już odnowioną szatę graficzną opakowań. A to dopiero początek!...

3. Wdrożenia, które dobrze przyjęły się na rynku…
W kategorii pielęgnacji twarzy i ciała Soraya zaproponowała 2 linie skierowane do młodszych konsumentek. Ideal Beauty to linia, która łączy doskonałe właściwości nawilżające z natychmiastowym efektem upiększania skóry. Hydro-kremy Ideal Beauty, dopasowane do rożnych typów cery okazały się hitem lata, zaś gama kremów-esencji opartych na esencji z róży zyskała większe uznanie jesienią, gdy naturalnie poszukujemy bogatszych konsystencji. Z entuzjazmem konsumentek spotkały się też produkty brązujące z tej linii: body make-upy oraz mgiełka samoopalająca.

Druga linia obejmująca produkty do twarzy i ciała, opracowana została z myślą o konsumentkach, które poszukują naturalnych olejków w kosmetykach, ale jednak mają obawy przed ich zbyt ciężką konsystencją. Linia Magia Olejków sprawia, że mogą korzystać z odżywczości olejków w wyjątkowo lekkiej formule. Linia zyskała wiele entuzjastycznych opinii wśród internautek, które doceniły odżywczość formuł, lekkość, zmysłowe zapachy. Hitem tej serii okazały się kremy do rąk, które błyskawicznie się wchłaniają i nie powodują lepkiego i tłustego filmu na skórze.

Jesienna przeciwzmarszkowa nowość Soraya Intensywna Naprawa to propozycja technologii hybrydowej w walce z oznakami upływającego czasu: połączenie mocy natury oraz siły technologii. Naturalny wyciąg z „serca” algi wakame oraz odpowiednio dobrane do wieku składniki infuzyjne zapewniają intensywną naprawę uszkodzonych z wiekiem włókien kolagenowych i spektakularne efekty przeciwzmarszczkowe. Linia dopiero wchodzi do sklepów, ale już mamy opinie od konsumentek, które testowały ją jako pierwsze w ramach programu pre-testów z jednym z naszych partnerów,  że satysfakcja z ich użycia jest nawet większa niż się spodziewały. To nas ogromnie cieszy, bo staranność przygotowania receptur i uczciwość informacji jest tym, na co Soraya stawia od początku swego istnienia.

Dermika w tym roku, jak i w całej swej historii, kreując innowacje inspirowała się nauką i obserwacją różnych odkryć, nie tylko w dziedzinie kosmetologii. Dla dojrzałych konsumentek wprowadziliśmy linię V-Modelist, której celem jest odwracanie i przeciwdziałanie nowo odkrytej przyczyny starzenia się skóry – procesu glikacji czyli uszkodzeń kolagenu wskutek działania cukru. Dermika wykorzystuje to odkrycie także w nowym zabiegu Dermika Salon&SPA Re A.G.E. i w profesjonalnych kosmetykach do domowej pielęgnacji pod ta samą nazwą. Jesienna nowość w perfumeriach to gama serum działających dosłownie precyzyjnie w miejscu problemu. Linia Cell-Precision wykorzystuje technologię bio-dronów, czyli najbardziej zaawansowanych nośników, które precyzyjnie docierają do odpowiednich komórek, na które powinny zadziałać. Ta precyzja działania sprawia, że efekty działania są spektakularnie lepsze niż przy zastosowaniu tradycyjnych technologii.

Dermika nawiązywała w swoich tegorocznych innowacjach także do zabiegów medycyny estetycznej: hydradermabrazji (linia Hydralogiq) i liftingu (Liftologiq). Tymi liniami Dermika otwiera się także na nieco młodszą grupę konsumentek. I zyskuje ich coraz większe uznanie.

4. Konsumenci zwracali szczególnie uwagę na…
Jak zwykle największym zainteresowaniem cieszyły się nowości. To charakterystyka naszej branży, która dostarcza rokrocznie ogromny wybór nowych rozwiązań. Jednak obydwie nasze marki mają też rzeszę wiernych konsumentek produktów już będących w ofercie. Odświeżona szata graficzna daje poczucie, że dbamy zgodnie z trendami nie tylko o urodę skóry, ale i o urodę opakowań.


5. Rynek kosmetyków najlepiej opisuje obecnie słowo…
Zmiana. Dokonuje się nieustannie na półce w sklepie i w łazience konsumentki. Ale tez zmieniają się sami konsumenci, którzy coraz bardziej zwracają uwagę na skład produktów. Dostęp do informacji, i niestety dezinformacji, dzięki rozwoju mediów elektronicznych jest bardzo łatwy. Co charakterystyczne, konsumentki poszukują rekomendacji od innych konsumentek. Istotną rolę pełnią blogerki, które stają się nowymi celebrytami.

Polski rynek to również rynek zmian właścicielskich. W ostatnich latach dokonało się ich kilka, a zapewne nie jest to koniec. Zmiany właściciela to nowe strategie i nowe perspektywy rozwoju dla istniejących marek i mogą w przyszłości zmieniać ich pozycję. Obok uznanych graczy wciąż pojawiają się też zupełnie nowe marki, w wielu przypadkach stawiające na dystrybucję wyłącznie w kanale e-commerce. To także istotna zmiana, która wykorzystuje rozwój technologii i zmianę zachowań zakupowych coraz większej grupy konsumentów.


6. W 2017 roku planujemy…
Dalszy dynamiczny rozwój, już połączonych strukturach z naszą siostrzaną spółką, pod jednym szyldem Orkla Care. Daje to obydwu organizacjom ogromne szanse na dalszy rozwój, których nie miały działając osobno.

7. Wyzwanie, które stoi w kolejnych miesiącach przed naszą firmą, to…
Pełna integracja firm, a jednocześnie przygotowanie wszystkich zaplanowanych działań na przyszły rok. To dla wielu osób dodatkowe obowiązki, ale gdy tworzy się coś wielkiego, to ta siła motywacji tworzy niesamowitą energię, która pozwalają „góry przenosić”.

8. Dla całej branży wyzwaniem w kolejnym roku może być…
Plany wprowadzenia nowych regulacji związanych ze sprzedażą kosmetyków w aptekach. Te plany w niewielkim stopniu dotyczą bezpośrednio marek Soraya i Dermika, jednak ograniczenie tego rynku może mieć konsekwencje dla wszystkich pozostałych graczy, także dla tych, dla których naturalnym środowiskiem była drogeria.  Na pewno będzie to kolejny rok zmian. Kto na nich skorzysta, kto straci? Zapewne będziemy wiedzieli więcej już za rok.

===

Urszula Pierzchała, współwłaścicielka Allverne

1. To był rok…
Dynamiczny, z dużą ilością nowości kosmetycznych- jak zwykle w naszej branży. Kolejny rok rozwoju dużych sieci ogólnopolskich, drogeryjnych i kolejny rok rozwoju sprzedaży kosmetyków w dyskontach.

2. Najważniejsze dla naszej firmy w 2016 roku było…
Dla Allverne -zatrudnienie własnych przedstawicieli handlowych oraz po raz pierwszy udział w Targach Cosmoprof w Bolonii.

3. Wdrożenia, które dobrze przyjęły się na rynku… 
W przypadku naszej firmy trwa wciąż budowanie oferty handlowej, jesteśmy na rynku od 3 lat - w tym roku rynek bardzo dobrze przyjął serię naszych perfumowanych mgiełek do ciała oraz serię dyfuzorów do aromatyzacji wnętrz.

4. Konsumenci zwracali szczególnie uwagę na…
Słowo klucz to promocja i cena, ale również rosnąca świadomość klientów co do składu, klientki dopytuję, porównują ofertę, poszukują informacji w internecie.

5. Rynek kosmetyków najlepiej opisuje obecnie słowo…
Innowacyjność,  konkurencyjność, nowość…

6. W 2017 roku planujemy…
Dalszy rozwój oferty produktowej, budowanie dystrybucji na rynku krajowym  oraz zdobywanie kolejnych rynków eksportowych.

7. Wyzwanie, które stoi w kolejnych miesiącach przed naszą firmą, to…
Wdrożenie wszystkich zaplanowanych nowości.

8. Dla całej branży wyzwaniem w kolejnym roku może być…
Planowane zmiany dotyczące zakazu sprzedaży kosmetyków w kanale aptecznym, zmiany w podatkach- wciąż nie wiadomo jakie one będą…

===

Zapraszamy do zazpoznania się z kolejnymi odcinkami naszej sondy:

Oceanic, Bielenda, Janda

Sarantis, Delia Cosmetics, Eveline Cosmetics

Tenex, Laboratorium Kosmetyczne Ava

Pollena Ostrzeszów, Drogerie Natura, Phenicoptere

Sesderma, Sanofi

Drogerie Laboo, Sieć Jawa

# Raporty tematyczne
baner wewnętrzny

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!