MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Polecenie jest najlepszą formą reklamy – rozmowa z Anną i Łukaszem Stokowskimi, właścicielami firmy Felicea
Polecenie jest najlepszą formą reklamy – rozmowa z Anną i Łukaszem Stokowskimi, właścicielami firmy Felicea

>>Stworzenie własnej marki nie było poparte impulsem, to był długotrwały proces<<

Co dało Wam impuls do założenia firmy kosmetycznej?
Ania Stokowska: Marzeniem Łukasza była własna marka kosmetyczna. Inspiracje czerpał z firmy swojego taty, który od ponad 20 lat produkuje kosmetyki kolorowe. Stworzenie własnej marki nie było poparte impulsem, to był długotrwały proces, który powstawał w głowie Łukasza przez wiele lat. Ja dodałam marce naturalności i tu można mówić o impulsie...

5-6 lat temu kiedy w Polsce rynek produktów naturalnych dopiero powstawał, prawie nie było naturalnych kosmetyków do makijażu. Zaczęły pokazywać się marki zagraniczne, głównie niemieckie, jednak mi, osobie idącej z nurtem naturalności brakowało polskiego odpowiednika, dlatego postanowiłam go stworzyć. 

Co jest na starcie najtrudniejsze dla młodej firmy, a co może być jej siłą?
A.S: Nowym produktem trzeba zainteresować klientów, powiedzieć im o nim i zachęcić do jego kupna. Najtrudniej jest dotrzeć do klientów, zdobyć ich zaufanie. Jak wiadomo koszty reklamy czy PR-u są bardzo duże, młode firmy zazwyczaj nie mają takich budżetów jak korporacje, a cennik wszystkich obowiązuje ten sam:) Na szczęście w erze Internetu można w łatwy sposób dotrzeć do klientów nie tylko komercyjnymi ścieżkami. 

Czym wyróżnić się na coraz bardziej konkurencyjnym rynku?
A.S: Na pewno musi to być coś szczególnego, bliskiego docelowej grupie klientów. Bazą naszych kosmetyków są surowce naturalne, oleje, woski, mineralne pudry, wiemy że nasze klientki szukają produktów z dobrym składem i taki produkt im oferujemy. To nas wyróżnia. 

Jakie metody w pozyskiwaniu zainteresowania konsumentów sprawdzają się najlepiej?
A.S: W przypadku niszowych marek, a taką jest nasza Felicea, bardzo dobrze sprawdza się polecenie produktów przez blogerki, pasjonatki makijażu, a przede wszystkim przez zadowolone klientki.

Jak młode firmy mogą się promować przy niedostatecznie wysokich nakładach na reklamę?
A.S.: Marketing w mediach społecznościowych oraz współpraca z blogosfera to bardzo dobre rozwiązanie dla młodych firm.

Oczywiście te działania również wymagają nakładów finansowych, jednak często budżet nie musi być aż tak duży jak w przypadku reklamy w prasie lub spotu reklamowego. 

Jak przebić się z dystrybucją?
Łukasz Stokowski: To bardzo dobre pytanie, chętnie poznamy na nie odpowiedź;-) My nadal szukamy najlepszego rozwiązania dla naszej marki. To kolejny aspekt łączący się z wysokimi nakładami finansowymi, których młode firmy często nie mają!

Jak powstają prace nad nowymi wdrożeniami – jak długi jest to proces?
Ł.S: W przypadku naszych produktów, proces ten jest bardzo długi: to kilka, a nawet kilkanaście miesięcy!

Każdy produkt tworzymy od nowa, nie powielamy receptur. Każdą recepturę sprawdzamy osobiście, weryfikujemy dokładnie jej skład i właściwości, bardzo dużo czasu zajmują też badania, które trwają nawet kilka miesięcy.

Stworzenie nowego produktu to jednak nie wszystko. Należy przygotować również strategię wejścia na rynek, komunikacji z klientem oraz logistykę. 

Rynek krajowy czy także rynki zagraniczne - jak to rozgrywać z perspektywy Waszej firmy?
Ł.S.: Jesteśmy otwarci na współpracę zagraniczną. Nasze produkty spełniają rygorystyczne normy Unii Europejskiej, mogą być sprzedawane na terenie całej Wspólnoty. Chętnie prowadzimy jednak także rozmowy z klientami spoza UE. Nasze produkty trafiły już na rynek hiszpański. Jesteśmy w trakcie rozmów handlowych z przedstawicielami innych krajów.

# Raporty tematyczne
baner wewnętrzny

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!