MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Phenomé, Cosmoprof Bolonia 2018: Polska dla marek premium to za mało, dlatego tak ważny jest eksport
Phenomé, Cosmoprof Bolonia 2018: Polska dla marek premium to za mało, dlatego tak ważny jest eksport

Aleksander Drzewiecki, członek zarządu Phenomé:

Od początku działalności spółki podkreślamy, że eksport jest bardzo ważną częścią biznesu, którą intensywnie rozwijamy. Kreowaliśmy tę markę od początku jako markę globalną. W tę stronę szły nasze wysiłki marketingowe: od kreacji opakowań po komunikację.

Eko-marka premiumPhenomé z samej natury jest dobrą marką eksportową. O ile na polskim rynku popyt na droższe eko-kosmetyki jest w pewien sposób limitowany, to na wielu innych rynkach segment premium jest znacząco większy i rozwija się szybciej niż u nas.

Działamy intensywnie proeksportowo od 1,5 roku. Wystawiamy się na targach w Bolonii, Dubaju, Hongkongu.  W tym roku chcemy do tej listy dołożyć jeszcze Las Vegas i Moskwę. Oprócz obecności na najważniejszych targach międzynarodowych, rozbudujemy bazę kontaktów własnymi kanałami. Pierwsze efekty w eksporcie już nas satysfakcjonują, ale też dowodzą, że stać nas na znacznie więcej.

W Bolonii wystawiamy się w hali marek premium - Cosmoprime, gdzie w tym roku jest specjalna strefa Green dla producentów kosmetyków naturalnych. W ubiegłym roku też wystawialiśmy się w strefie Cosmoprime -  i byliśmy z tej decyzji bardzo zadowoleni. Tę przestrzeń odwiedzają kupcy, którzy zainteresowani są markami wyżej spozycjonowanymi, czyli nasze dotarcie B2B jest lepiej sprofilowane.

W ofercie Phenomé mamy 120 SKU. Tych produktów wciąż nam przybywa – na jesień mamy zaplanowane kolejne kosmetyczne premiery. Oferujemy produkty do pielęgnacji twarzy, ciała, włosów, kosmetyki męskie, kosmetyki dla dzieci. Potencjał sprzedażowy naszych produktów widzimy bardzo duży. Mimo, że na targach konkurencja jest duża, to odnoszę wrażenie, że spójność naszej marki, bardzo staranne jej zaprojektowanie od początku do końca, jest naszą siłą. I bardzo pozytywnie nas wyróżnia. Naturalność jest w DNA naszej marki – nie pobiegliśmy za trendem, ale od początku Phenomé była marką ekologiczną, bardzo selektywną pod względem tego, co może, a co nie może znaleźć się w składzie. Bez kompromisów.

Phenomé - marka eksportowaTo, co mnie cieszy, to fakt, że kontakty zdobywane na targach przekuwają się na kontrakty. Kosmetyki Phenomé bardzo podobają się odbiorcom i są przez rynek pozytywnie weryfikowane. Jesteśmy - w różnym stopniu oczywiście - obecni w Europie (np. dobrze wypadamy w Danii i Holandii). Teraz podpisujemy kontrakt na Rosję, co może znów znacząco poprawić skalę naszych wyników eksportowych. Poza Europą dobrze rozwija się nam sprzedaż w Hongkongu i sprzedaż do Chin. W kwietniu rozpoczynamy eksport do Korei. I to jest właśnie  dość symptomatyczne. W Europie od kilku sezonów wielką popularnością cieszą się kosmetyki koreańskie, a w Korei konsumentki z wielkim szacunkiem podchodzą do wysokiej jakości kosmetyków z Europy. Świat się wzajemnie przenika i inspiruje.

Na rynkach azjatyckich polskie pochodzenie produktu jest neutralnie pozytywne: dystrybutorzy mają o polskich producentach bardzo dobrą opinię, bo współpracują z nimi od lat i są przekonani zarówno o wysokiej jakości produktów, jak też o rzetelności polskich kontrahentów. Dla konsumentów jest to czynnik raczej mało istotny. Znaczenie może mieć co najwyżej to, że Polska jest częścią Unii Europejskiej, bo do produktów oznaczanych Made in UE klienci mają zaufanie i przekonanie.

Na rynkach Europy Zachodniej polskie pochodzenie w segmencie premium nie pomaga. Stara Europa jednak wciąż ma estymę do produkcji francuskiej, niemieckiej czy włoskiej, nawet jeśli udowadniamy, że potrafimy tworzyć nowatorskie, piękne produkty kosmetyczne. Ta kombinacja: polskość-naturalność-premium jest trudna do zdobywania rynków zachodnich, ale im dalej od Polski – tym jest łatwiej. Dlatego dajemy sobie szanse na wielu rynkach.

opr. Lidia Lewandowska, Wirtualne Kosmetyki

Polecamy również relacje innych polskich wystawców Cosmoprof Bolonia 2018

Oceanic, Elfa Pharm, Eveline Cosmetics, Floslek, Dax Cosmetics, Delia Cosmetics, Bielenda, Sylveco, Heinz Glas, DermedicAllvernum, YopeEqualan PharmaResibo, Efektima, Verona Products Professional, Miya Cosmetics, BodyBoom, Marion, Quiskin, Alkemie Cosmetics, Politech, MiaCalnea, Barwa Cosmetics, Annabelle Minerals, Harper HygienicsDermaglin, Tenex, Victoria Vynn.

# Raporty tematyczne
baner wewnętrzny

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Senior R&D Formulation Specialist - Wrocław Oferta pracy: Abriga -  Specjalista ds. sprzedaży na rynek hiszpański i brytyjski Oferta pracy: Nuco - Specjalista ds. Kreacji Oferta Pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Zakupów Oferta pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Brand Manager Orkla Care - Technolog w Dziale Badań i Rozwoju BodyBoom - Młodszy Specjalista ds. Marketingu Dax Cosmetics - Junior Product Manager Silcare - Safety Assessor Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Indigo - Specjalista ds. zakupów Ados Cosmetics - Specjalista ds. eksportu Premium Distribution - Koordynator ds. szkoleń Henkel - Digital Manager Perfumesco - Category Manager-Kupiec Super-Pharm Manager Działu Drogeryjnego i Kosmetycznego Oceanic - Kupiec Strategiczny Beliso - Specjalista ds. marketingu Yonelle - Specjalista ds. Kontroli Opakowań MAC Brand Support Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Specjalista ds. Digital Marketingu Miraculum - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Estee Lauder - Marketing Manager Oriflame - Specjalista ds. Zakupów Yope - Eksport Manager Laboratorium Kosmetyczne Joanna  - Kierownik ds. sieci aptecznych PGD Polska - przedstawiciel handlowy ds. Procter&Gamble Eveline Cosmetics - Technolog produkcyjny Technolog - rekrutacja ukryta Torf Corporation - Manager Produktu Miya Cosmetics - Specjalista ds. marketingu Dax Cosmetics - Senior Product Manager Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona - Senior Brand Manager Body Boom - Młodszy specjalista ds. marketingu Inglot - Copywriter - Specjalista ds. marketingu internetowego SPECJALISTA DS. REKLAMY I PUBLIC RELATIONS - OCEANIC Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!