MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Opakowanie ma znaczenie, czyli o gospodarce obiegu zamkniętego nie tylko w branży kosmetycznej
Opakowanie ma znaczenie, czyli o gospodarce obiegu zamkniętego nie tylko w branży kosmetycznej

Co trzeci Polak uważa, że odpady to czynnik, który w największym stopniu szkodzi naturze, a co czwarty – że głównym problemem są wyroby z tworzyw sztucznych, w tym różnego rodzaju opakowania – wynika z badania[1] przeprowadzonego przez markę Clochee. Jednocześnie segregacja odpadów wymieniana jest jako działanie, które każdy może podjąć, aby chronić zagrożone gatunki.  

Jak się okazuje, mamy świadomość, że sposób, w jaki żyjemy, oddziałuje na całą naszą planetę. Wiemy również, jakim zagrożeniom musimy stawić czoła, aby ograniczyć negatywny wpływ na ekosystem. Zdaniem 23% Polaków, powinniśmy zwrócić szczególną uwagę na opakowania i wyroby z tworzyw sztucznych, gdyż to one powodują największą degradację środowiska. Aktualnie jedynie ok. 30-55% generowanych przez nas odpadów jest poddawana recyklingowi, reszta trafia na wysypiska, jest spalana lub przetwarzana na energię. Decyzja, jaki produkt wybierzemy, w jakim opakowaniu czy bez, należy do każdego z nas. Trzeba zdać sobie sprawę, że to my generujemy śmieci i warto wiedzieć, że dzisiaj mamy wiele możliwości, żeby to ograniczyć. Można z nich korzystać, jeśli będziemy działać świadomie. Na rynku pojawia się coraz więcej producentów, którym bliska jest filozofia życia w zgodzie z naturą.

- Jako marka kosmetyków naturalnych odpowiedzialnie podchodzimy do kwestii opakowań, dlatego nasze produkty pakowane są bardzo oszczędnie. Dbamy o to, aby wszystkie słoje czy butelki były biodegradowalne i nadawały się do recyklingu, a także świadomie rezygnujemy z dodatkowych opakowań. Całe otoczenie i ścieżka produkcyjna są dla nas tak samo ważne jak efekt końcowy. I choć badanie pokazało, że tylko 17% Polaków przy wyborze produktów naturalnych kieruje się opakowaniem to będziemy podążać tą drogą. Raport powstał w celach edukacyjnych, bo wierzymy, że poprzez ekologiczną edukację można pokazać, jak łatwo i przyjemnie dbać o środowisko. Wierzymy, że każdy, dokonując racjonalnych wyborów, może świadomie pomagać naszej planecie

– tłumaczy Daria Prochenka, założycielka marki Clochee.

Przeprowadzone badanie wskazuje, iż ponad połowa z nas uważa segregację odpadów za efektywne działanie w celu ochrony zagrożonych gatunków. Ponadto, właśnie na taką aktywność decydujemy się najczęściej w codziennym życiu (65%). Również wielokrotne wykorzystywanie produktów przez prawie połowę Polaków traktowane jest jako skuteczny sposób w walce ze szkodliwym wpływem na florę i faunę. Jednakże w takie działanie angażujemy się znacznie rzadziej (38%). Około 95% wszystkich towarów jest w jakiś sposób zapakowane. Niestety wiele opakowań nie spełnia ekologicznych standardów i stanowi w ten sposób odpad, który zaśmieca nasza planetę.

- Z ekologicznego punktu widzenia opakowania powinny być biodegradowalne albo zdatne do powtórnego wykorzystania – recyklingu lub chociażby kreatywnego upcyklingu, tj. nadawania wyższej wartości przedmiotom czy materiałom. Dzięki rozwiązaniom upcyklingowym tworzymy zupełnie nową jakość produktów, maksymalizując zwrot z inwestycji. Tego typu działania nie tylko pozwalają zagospodarować trudne do recyklingu materiały, tworząc często estetyczne i funkcjonalne produkty konsumenckie, ale również inspirują oraz przełamują bariery związane z produktami pochodzącymi  „z odzysku”

– komentuje Agata Frankiewicz, Dyrektor Zarządzająca i Założycielka platformy Dekoeko.com.

Trwa Tydzień Gospodarki o Obiegu Zamkniętym, czyli cykl wydarzeń mających na celu edukację i promocję postaw, zachowań i rozwiązań z obszaru gospodarki cyrkularnej. W związku z tym, warto zastanowić się nad tym, jak poradzić sobie z problemem opakowań i nadawać im drugie życie.

Więcej wyników z badania dostępnych w raporcie pt. „Człowiek pod ochroną”: www.clochee.com/raport.


[1] Badanie zrealizowane na zlecenie marki kosmetyków naturalnych Clochee w dniach 10-13.09.2018 r. przez agencję SW RESEARCH metodą wywiadów on-line (CAWI) na panelu internetowym SW Panel. Do udziału w badaniu zaproszono osoby powyżej 18 roku życia. Zebrano łącznie 1006 ankiet.

# Raporty tematyczne
baner wewnętrzny

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Herla - Regionalny Kierownik Sprzedaży Herla - Eksport Manager Oferta Pracy: Equalan Pharma - Młodszy Specjalista ds. Marketingu TZMO SA - Koordynator Sekcji Wyrobów Kosmetycznych Nivea - Przedstawiciel Handlowy ds. Kluczowych Klientów Oferta pracy: Delia Cosmetics - Product Manager Oferta pracy: Delia Cosmetics - Dyrektor Sprzedaży Rekrutacja ukryta - Junior Trade Marketing Specialist Oferta pracy: Farmona - Brand Manager Oferta pracy: Oceanic - Młodszy Specjalista ds. wdrożeń kosmetycznych Oferta pracy: Organique - Product Manager Eveline Cosmetics - Brand Manager Cosmo Group: Regionalny Trener Sprzedaży/Manager w Dziale Szkoleń Produktowych Laboratorium Kosmetyczne FLOSLEK: Starszy Specjalista ds. Kontroli Jakości Oferta pracy: Oriflame - Koordynator ds. Ciągłego Doskonalenia Oferta pracy: Bio-Estetic - Account Manager Oferta pracy: Tenex - Specjalista ds. marketingu Oferta pracy: Senior R&D Formulation Specialist - Wrocław Oferta pracy: Abriga -  Specjalista ds. sprzedaży na rynek hiszpański i brytyjski Oferta pracy: Nuco - Specjalista ds. Kreacji Oferta Pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Zakupów Oferta pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Brand Manager Orkla Care - Technolog w Dziale Badań i Rozwoju BodyBoom - Młodszy Specjalista ds. Marketingu Dax Cosmetics - Junior Product Manager Silcare - Safety Assessor Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Indigo - Specjalista ds. zakupów Ados Cosmetics - Specjalista ds. eksportu Premium Distribution - Koordynator ds. szkoleń Henkel - Digital Manager Perfumesco - Category Manager-Kupiec Super-Pharm Manager Działu Drogeryjnego i Kosmetycznego Oceanic - Kupiec Strategiczny Beliso - Specjalista ds. marketingu Yonelle - Specjalista ds. Kontroli Opakowań MAC Brand Support Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Specjalista ds. Digital Marketingu Miraculum - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Estee Lauder - Marketing Manager Oriflame - Specjalista ds. Zakupów Yope - Eksport Manager Laboratorium Kosmetyczne Joanna  - Kierownik ds. sieci aptecznych PGD Polska - przedstawiciel handlowy ds. Procter&Gamble Eveline Cosmetics - Technolog produkcyjny Technolog - rekrutacja ukryta Torf Corporation - Manager Produktu Miya Cosmetics - Specjalista ds. marketingu Dax Cosmetics - Senior Product Manager Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona - Senior Brand Manager Body Boom - Młodszy specjalista ds. marketingu Inglot - Copywriter - Specjalista ds. marketingu internetowego SPECJALISTA DS. REKLAMY I PUBLIC RELATIONS - OCEANIC Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!