MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Makijaż na celowniku mężczyzn?
Makijaż na celowniku mężczyzn?

Jest pewien trend. Sukcesywnie rosnący. Zaskakujący wiele osób. Widoczny raczej wśród młodszych niż starszych. I wciąż – przynajmniej u nas – dotyczący marginalnej grupy konsumentów, patrząc na społeczeństwo przekrojowo. Makijaż mężczyzn, bo o nim mowa…

Na razie przodują w upiększaniu samych siebie blogerzy oraz aktywni użytkownicy mediów społecznościowych. Na ulicy facetów w make upie jeszcze masowo nie widać i wydaje się, że to nie zmieni się radykalnie. Ale zjawisko malowania się przez młodych mężczyzn zaczyna być widoczne, co oznacza, że przed firmami kosmetycznymi pojawia się okazja, by zwiększyć grupę potencjalnych odbiorców mascary czy bronzera.

Takie próby zresztą już były. Jedna z polskich marek miała w ofercie (obecnie w sklepie internetowym nie widzę tego produktu) podkład dla mężczyzn. Więcej kosmetyków upiększających dedykowanych mężczyznom można znaleźć wśród marek zagranicznych: najczęściej takich bardziej awangardowych. W mediach społecznościowych widać też, że panowie, którzy z jakiś powodów makijaż lubią, wprawnie posługują się kosmetykami damskimi (a może już tak nie powinniśmy ich kategoryzować tylko traktować jako produkty uniwersalne?).

Mistrzowie tutoriali
Na pewno do popularyzacji kosmetyków upiększających przyczyniły się media społecznościowe. Na Youtubie znajdziemy setki filmików, także polskich, w których młodzi panowie bawią się w wizaż. I to nie tylko rzeczony podkład, który mógłby zatuszować pewne niedoskonałości cery.  Świat idzie naprzód: patrzę na film, w którym młody chłopak konturuje twarz z takim zacięciem jakby był to jego chleb powszedni. Albo snuje rozważania o błyszczykach – który lepszy, który gorszy i jaki kolor pięknie podbija rysunek ust. Podziwiam kolejnego, który kreskę na oku robi tak precyzyjną, jaka w życiu mi nie wyszła… Ilość wyświetleń męskich tutoriali makijażowych zadziwia – zastanawiam się czy wszyscy to oglądają na serio, czy jako ciekawostkę, czy są inne nieznane mi motywy tej imponującej oglądalności.

I co z tym fantem robić?
W Stanach Zjednoczonych marki Covergirl i Maybelline ogłosiły pierwszych w historii męskich ambasadorów marek – James’a Charles’a i Manny Gutierrez’a. Na Snapchacie uruchomiono specjalny kanał o nazwie "Boy Beauty".  Według badań Mintel z rynku brytyjskiego wynika, że młodzi ludzie najbardziej ufają w kontekście wyborów kosmetyków blogerom zajmujących się działką beauty, a prawie połowa męskiej grupy w wieku 16-24 bardziej ceni ich rekomendacje od porady ekspedientki w sklepie.  Poza tym ci zaangażowani kosmetycznie odbiorcy uważają, że kosmetyków im dedykowanych wciąż jest w sklepach za mało! I  w ramach podsumowania –polskich danych w tym kontekście niestety brakuje – kosmetyki do makijażu w Wielkiej Brytanii kupiło w 2016 roku aż 15% mężczyzn przed 45 rokiem życia. Oczywiście trudno tu zgadywać, jak wielu ich nabyło te dobra dla siebie, a ilu na prezent dla dziewczyny czy żony, ale faktem jest, że tusze i podkłady lądowały w koszykach dzierżonych w męskich rękach.

Nie zdziwiła więc mnie przesadnie informacja, że marka Nails Company realizuje właśnie kampanię reklamową z udziałem Michała Szpaka. Widocznie idziemy właśnie w kierunku albo zaskakiwania rynku męską twarzą marki makijażowej albo poszerzania grup targetowych. Albo jednego i drugiego. I pewnie, gdyby ktoś teraz westchnął „Gdzie ci mężczyźni?”, to progresywnie nastawieni do makijażu panowie mieliby go za przestarzałego konserwatystę i nudziarza.  Jestem nudziarą więc podsumuję tak: większość tych męskich makijaży wygląda jednak groteskowo. Trąci stylem drag queen. O gustach jednak się nie dyskutuje, więc skoro to komuś pasuje…

# Raporty tematyczne
baner wewnętrzny

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Eveline Cosmetics - Brand Manager Cosmo Group: Regionalny Trener Sprzedaży/Manager w Dziale Szkoleń Produktowych Laboratorium Kosmetyczne FLOSLEK: Starszy Specjalista ds. Kontroli Jakości Oferta pracy: Oriflame - Koordynator ds. Ciągłego Doskonalenia Oferta pracy: Bio-Estetic - Account Manager Oferta pracy: Tenex - Specjalista ds. marketingu Oferta pracy: Senior R&D Formulation Specialist - Wrocław Oferta pracy: Abriga -  Specjalista ds. sprzedaży na rynek hiszpański i brytyjski Oferta pracy: Nuco - Specjalista ds. Kreacji Oferta Pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Zakupów Oferta pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Brand Manager Orkla Care - Technolog w Dziale Badań i Rozwoju BodyBoom - Młodszy Specjalista ds. Marketingu Dax Cosmetics - Junior Product Manager Silcare - Safety Assessor Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Indigo - Specjalista ds. zakupów Ados Cosmetics - Specjalista ds. eksportu Premium Distribution - Koordynator ds. szkoleń Henkel - Digital Manager Perfumesco - Category Manager-Kupiec Super-Pharm Manager Działu Drogeryjnego i Kosmetycznego Oceanic - Kupiec Strategiczny Beliso - Specjalista ds. marketingu Yonelle - Specjalista ds. Kontroli Opakowań MAC Brand Support Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Specjalista ds. Digital Marketingu Miraculum - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Estee Lauder - Marketing Manager Oriflame - Specjalista ds. Zakupów Yope - Eksport Manager Laboratorium Kosmetyczne Joanna  - Kierownik ds. sieci aptecznych PGD Polska - przedstawiciel handlowy ds. Procter&Gamble Eveline Cosmetics - Technolog produkcyjny Technolog - rekrutacja ukryta Torf Corporation - Manager Produktu Miya Cosmetics - Specjalista ds. marketingu Dax Cosmetics - Senior Product Manager Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona - Senior Brand Manager Body Boom - Młodszy specjalista ds. marketingu Inglot - Copywriter - Specjalista ds. marketingu internetowego SPECJALISTA DS. REKLAMY I PUBLIC RELATIONS - OCEANIC Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!