MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Jak firmy kosmetyczne wykorzystują media społecznościowe oraz Internet do komunikacji z klientami? Drogerie Natura: Konsumenci są w stanie rozpoznać nieprawdziwą informację i cel, w jakim została opublikowana.
Jak firmy kosmetyczne wykorzystują media społecznościowe oraz Internet do komunikacji z klientami? Drogerie Natura: Konsumenci są w stanie rozpoznać nieprawdziwą informację i cel, w jakim została opublikowana.

KINGA FURMANEK-TUL, MANAGER DS. KOMUNIKACJI PROMOCJI I MEDIÓW TRADYCYJNYCH W NATURA SP. Z O.O.

Internet jest obecnie naturalnym rozszerzeniem tradycyjnej działalności gospodarczej i poszerzeniem możliwości podniesienia pozycji konkurencyjnej na rynku. Coraz częściej postrzegany jest jako narzędzie do uzyskiwania wymiernych korzyści biznesowych.

Drogerie Natura rozpoczęły działania na polu e-commerce w sierpniu 2015 roku, uruchamiając drogerię internetową pod adresem www.drogerienatura.pl.

Systematycznie obserwujemy wzrost sprzedaży w tym kanale, co świadczy o rosnącym zaufaniu klientów do zakupów przez internet.

Nieustannie pracujemy nad udoskonalaniem naszej drogerii i wprowadzamy kolejne udogodnienia dla klientów.

Do promocji marki wykorzystujemy media społecznościowe.

Prowadzimy własny fanpage na Facebooku, profil na Instagramie oraz kanał „Natura Piękna” na YouTube, na którym prezentujemy wysokiej jakości treści z zakresu makijażu i pielęgnacji.

Uważnie przyglądamy się trendom rynkowym i staramy się za nimi podążać, aby jak najlepiej odpowiedzieć na oczekiwania konsumentów. Wdrażamy liczne własne rozwiązania, testując unikatowe pomysły na promocję Natury w sieci. Stale współpracujemy z grupą influencerów, co bardzo cenimy. Ich rekomendacja często warta jest więcej niż wysokobudżetowa kampania reklamowa. Influencerzy umiejętnie budują wokół siebie grupę lojalnych odbiorców, z którymi łączą ich silne relacje i zainteresowania, a to bardzo często wpływa na decyzje zakupowe i przekłada się na sprzedaż. Stale pracujemy nad tym, aby jak najwięcej informacji na temat naszych działań pojawiało się w sieci. Stawiamy na transparentność zarówno w stosunku do klientów, kontrahentów, jak i pracowników naszej Grupy.

Oczywiście zdajemy sobie sprawę, że każda aktywność w sieci niesie za sobą pewne ryzyko i zagrożenia. Jednym z nich są właśnie fake news’y. W internecie nic nie ginie i raz zamieszczona informacja pozostaje tam na zawsze. W czasach, kiedy praktycznie każdy ma dostęp do internetu trudno jest kontrolować co, kto i dlaczego publikuje w sieci.

Fake news’y są nakręcane emocjami, a nie faktami. Wywodzą się ze stereotypów i uprzedzeń.

Z tego wynika również potrzeba uzyskania opinii i komentarzy konsumentów u źródła. Czujemy się w obowiązku pełnienia funkcji wiarygodnego eksperta na naszych oficjalnych profilach w mediach społecznościowych. W kontekście biznesu i reputacji firmy, fake news’y są ogromnym zagrożeniem, które wymaga szybkich i zdecydowanych reakcji. Mamy również poczucie, że świadomość konsumentów stale rośnie. W większości przypadków są oni w stanie rozpoznać nieprawdziwą informację i cel, w jakim została opublikowana. Podobnie jest ze sponsorowanymi artykułami, postami czy filmami. Coraz trudniej opublikować nienachalną, podprogową promocję marki.

Artykuły sponsorowane, tutoriale i inne tego typu materiały muszą wykazywać się dużą subtelnością w promowaniu brandu, żeby nie zniechęcić do siebie coraz bardziej na to wyczulonego odbiorcy.

Dbamy o najwyższą jakość oferowanych produktów i obsługi klienta w drogeriach, a poprzez stały dialog z konsumentami chcemy umacniać w nich opinię o Naturze jako ekspercie branży. Właśnie poprzez te czynności budujemy swoją pozycję konkurencyjną i umacniamy wiarygodność marki.

Za działania stricte internetowe w naszej firmie odpowiadają dedykowane komórki – jedna za całokształt działań e-commerce, a druga za social media. Współpracujemy również z zewnętrznymi agencjami kreatywnymi.

Czytaj więcej:
Bielenda Kosmetyki Naturalne: Rośnie znaczenie kontentu premium.
Basel Olten Pharm: Dzisiejszy odbiorca ceni sobie prawdę i nie znosi udawania.
Ziaja: Samodzielnie opracowujemy i realizujemy strategię działań komunikacji on-line.
Delia Cosmetics: Najefektywniejsze działanie w promocji marki to influencer marketing.
Elfa-Pharm: Szybki czas reakcji jest ważny w kontakcie z klientami.

# Raporty tematyczne
baner wewnętrzny

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!