MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Jak firmy kosmetyczne wykorzystują media społecznościowe oraz Internet do komunikacji z klientami? Delia Cosmetics: Najefektywniejsze działanie w promocji marki to influencer marketing.
Jak firmy kosmetyczne wykorzystują media społecznościowe oraz Internet do komunikacji z klientami? Delia Cosmetics: Najefektywniejsze działanie w promocji marki to influencer marketing.

MAŁGORZATA WŁODARCZYK, PEŁNOMOCNIK ZARZĄDU DS. ROZWOJU DELIA COSMETICS

Czy znaczenie komunikacji on-line rośnie w przypadku Państwa marek?
Komunikacja on-line jest jednym z obowiązkowych działań w branży urodowej.  Od jakiegoś czasu dużą uwagę przywiązujemy do współpracy z influencerami o różnym zasięgu, w przyszłości planujemy również wdrożyć komunikację newsletterową, skierowaną do naszych klientów i dystrybutorów.

W jaki sposób warto obecnie wykorzystywać Internet do promocji marki?
Najefektywniejszym dla nas działaniem jest influencer marketing. Dzieki materiałom publikowanym przez współpracujące z nami osoby docieramy do grupy kobiet poniżej 30. roku życia, co przekłada się na wyniki rozpoznawalności marki.

Zauważyliśmy również, że efektywne są reklamy na stronach o tematyce skierowanej do kobiet, jednak na tych o średnim zasięgu. Na dużych portalach pojawia się zbyt duży natłok informacji, przez co zarówno publikacje, jak i reklamy giną na stronie.

Czy za pośrednictwem Internetu i mediów elektronicznych Państwa firmy pracują również nad wizerunkiem publicznym przedsiębiorstwa (tzw. PR korporacyjny)?
Tak, jak najbardziej podejmujemy takie działania.

Czy walczenie z internetowymi fake newsami ma w ogóle sens?
Według mnie zależy to od rodzaju i natężenia fake newsów.

W przypadku zagadnień globalnych, typu szkodliwość składników czy testowanie kosmetyków  na zwierzętach, warto zwalczać je wspólnie z organizacjami społecznymi i branżowymi.

Jeżeli chodzi o fake newsy o mniejszej skali przy podejmowaniu działań należy uważać, by nie doprowadzić do ich eskalacji.

Jak zawalczyć o wiarygodność internetowych wpisów? Czy dobór współpracujących z marką blogerów/portali może w tym pomagać?
Każdy konsument ma prawo do opublikowania swojej opinii w sieci. Ważne jednak, by były one poparte wiarygodnymi doświadczeniami z marką. Pomocna w tym okazuje się dokładna analiza miejsc, w których pojawiają się produkty oraz odpowiedni dobór osób, z którymi się współpracuje.

Czy konsumenci nauczyli się Państwa zdaniem odróżniać to, co w Internecie jest publikacją sponsorowaną od niezależnego wpisu/artykułu?
Wydaje nam się, że nie do końca. To w dużej mierze zasługa zbudowanych relacji z influencerami. Często dzięki współpracy nieodpłatnej publikacje są na podobnym poziomie i zasięgu, co materiały sponsorowane.

Czy za działania w internecie w Państwa firmie odpowiada wydzielona komórka/dział/osoba?
Na razie jeszcze nie stworzyliśmy odrębnego działu, ale w przyszłości nie jest to wykluczone.

Czytaj więcej:
Drogerie Natura: Konsumenci są w stanie rozpoznać nieprawdziwą informację i cel, w jakim została opublikowana.
Basel Olten Pharm: Dzisiejszy odbiorca ceni sobie prawdę i nie znosi udawania.
Ziaja: Samodzielnie opracowujemy i realizujemy strategię działań komunikacji on-line.
Bielenda Kosmetyki Naturalne: Rośnie znaczenie kontentu premium.
Elfa-Pharm: Szybki czas reakcji jest ważny w kontakcie z klientami.

# Raporty tematyczne
baner wewnętrzny

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!