MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Jak firmy kosmetyczne wykorzystują media społecznościowe oraz Internet do komunikacji z klientami? Delia Cosmetics: Najefektywniejsze działanie w promocji marki to influencer marketing.
Jak firmy kosmetyczne wykorzystują media społecznościowe oraz Internet do komunikacji z klientami? Delia Cosmetics: Najefektywniejsze działanie w promocji marki to influencer marketing.

MAŁGORZATA WŁODARCZYK, PEŁNOMOCNIK ZARZĄDU DS. ROZWOJU DELIA COSMETICS

Czy znaczenie komunikacji on-line rośnie w przypadku Państwa marek?
Komunikacja on-line jest jednym z obowiązkowych działań w branży urodowej.  Od jakiegoś czasu dużą uwagę przywiązujemy do współpracy z influencerami o różnym zasięgu, w przyszłości planujemy również wdrożyć komunikację newsletterową, skierowaną do naszych klientów i dystrybutorów.

W jaki sposób warto obecnie wykorzystywać Internet do promocji marki?
Najefektywniejszym dla nas działaniem jest influencer marketing. Dzieki materiałom publikowanym przez współpracujące z nami osoby docieramy do grupy kobiet poniżej 30. roku życia, co przekłada się na wyniki rozpoznawalności marki.

Zauważyliśmy również, że efektywne są reklamy na stronach o tematyce skierowanej do kobiet, jednak na tych o średnim zasięgu. Na dużych portalach pojawia się zbyt duży natłok informacji, przez co zarówno publikacje, jak i reklamy giną na stronie.

Czy za pośrednictwem Internetu i mediów elektronicznych Państwa firmy pracują również nad wizerunkiem publicznym przedsiębiorstwa (tzw. PR korporacyjny)?
Tak, jak najbardziej podejmujemy takie działania.

Czy walczenie z internetowymi fake newsami ma w ogóle sens?
Według mnie zależy to od rodzaju i natężenia fake newsów.

W przypadku zagadnień globalnych, typu szkodliwość składników czy testowanie kosmetyków  na zwierzętach, warto zwalczać je wspólnie z organizacjami społecznymi i branżowymi.

Jeżeli chodzi o fake newsy o mniejszej skali przy podejmowaniu działań należy uważać, by nie doprowadzić do ich eskalacji.

Jak zawalczyć o wiarygodność internetowych wpisów? Czy dobór współpracujących z marką blogerów/portali może w tym pomagać?
Każdy konsument ma prawo do opublikowania swojej opinii w sieci. Ważne jednak, by były one poparte wiarygodnymi doświadczeniami z marką. Pomocna w tym okazuje się dokładna analiza miejsc, w których pojawiają się produkty oraz odpowiedni dobór osób, z którymi się współpracuje.

Czy konsumenci nauczyli się Państwa zdaniem odróżniać to, co w Internecie jest publikacją sponsorowaną od niezależnego wpisu/artykułu?
Wydaje nam się, że nie do końca. To w dużej mierze zasługa zbudowanych relacji z influencerami. Często dzięki współpracy nieodpłatnej publikacje są na podobnym poziomie i zasięgu, co materiały sponsorowane.

Czy za działania w internecie w Państwa firmie odpowiada wydzielona komórka/dział/osoba?
Na razie jeszcze nie stworzyliśmy odrębnego działu, ale w przyszłości nie jest to wykluczone.

Czytaj więcej:
Drogerie Natura: Konsumenci są w stanie rozpoznać nieprawdziwą informację i cel, w jakim została opublikowana.
Basel Olten Pharm: Dzisiejszy odbiorca ceni sobie prawdę i nie znosi udawania.
Ziaja: Samodzielnie opracowujemy i realizujemy strategię działań komunikacji on-line.
Bielenda Kosmetyki Naturalne: Rośnie znaczenie kontentu premium.
Elfa-Pharm: Szybki czas reakcji jest ważny w kontakcie z klientami.
Resibo: Blogosfera w tej branży ma wielką siłę rażenia

# Raporty tematyczne
baner wewnętrzny

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!