MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Equalan Pharma, Cosmoprof Bolonia 2018: Dystrybucja wychodzi poza apteki - teraz czas również na drogerie
Equalan Pharma, Cosmoprof Bolonia 2018: Dystrybucja wychodzi poza apteki - teraz czas również na drogerie

Justyna Mocarska, współwłaścicielka i eksport manager Equalan:

Na targach w Bolonii wystawiamy się nieprzerwanie od 2010 roku. W pierwszych dwóch latach korzystaliśmy z programu „Paszport do eksportu”, kolejne edycje finansujemy we własnym zakresie.

Miarą sukcesu targów jest ilość nowych klientów, których firma pozyska. Trudno mi jeszcze jednoznacznie powiedzieć, jak ocenię tę edycję targów. Odbyliśmy kilka interesujących rozmów, odwiedziły nas nowe firmy zainteresowane współpracą, a ile ostatecznie sfinalizujemy umów, czas pokaże…

Pierwszy dzień był trochę zbyt spokojny. Ruch odwiedzających był mniejszy niż w poprzednich latach, ale na szczęście kolejne dni wyrównały te statystyki.

Do tej pory sprzedawaliśmy kosmetyki wyłącznie w kanale farmaceutycznym. Teraz poszerzamy dystrybucję o drogerie i sklepy kosmetyczne. W eksporcie również.

Sprzedajemy w tej chwili do około 20 krajów. Mamy swoich odbiorców w Europie, trochę eksportujemy do krajów arabskich (ZEA, Katar), wchodzimy do Azji – na razie to Singapur i Japonia, ale traktujemy to jak niezły przyczółek dla innych rynków w tym regionie.

Firma istnieje od 2009 roku. Jesteśmy bardzo dumni, że rozwijamy nasz biznes na rodzinnym Podlasiu, gdzie jesteśmy w zasadzie jedynym producentem kosmetyków (być może teraz powstają nowe firmy, ale raczej na zasadzie małych manufaktur). Mówi się o kosmetycznym zagłębiu krakowskim, łódzkim czy piaseczyńskim, Podlasia na tej liście nie ma. (śmiech). Żarty żartami, ale to było naprawdę poważne wyzwanie, by ściągnąć do nas kadry. Nie mieliśmy w regionie fachowców z tej branży, a bez fachowców nie ma firmy. Przekonać doświadczoną panią technolog oraz kierownika produkcji, by z Warszawy przenieśli się do Białegostoku – to wymaga dobrych argumentów! (śmiech)

Dlaczego w ogóle weszliśmy w biznes kosmetyczny? Wcześniej mąż stworzył firmę Diagnosis (produkcja sprzętu medycznego). Naturalną koleją rzeczy zaczęliśmy myśleć o kolejnej nodze biznesowej – najlepiej czymś pokrewnym -  dermokosmetyki nasuwały się samoistnie. Pracowałam w firmie farmaceutycznej, znałam rynek, uznaliśmy, że to jest właściwy kierunek, który możemy spróbować rozwinąć. Miałam spore know-how. Wiedziałam, jak się wprowadza produkty na półki apteczne, jak się je promuje...  Zdecydowaliśmy się i jesteśmy z tej decyzji zadowoleni.

Dziś mamy w portfolio takie marki, jak GlySkinCare, Dermastic, NovaClear, Regital, Mama’s. Nasze produkty dedykowane są głównie osobom z bardzo wymagającą, często problematyczną skórą. Od tego typu kosmetyków konsumenci oczekują przede wszystkim jednego: że naprawdę będą one działać. I takie oczekiwania mają zarówno nasi klienci w kraju, jak też pod każdą inną szerokością geograficzną. Wydaje mi się, że skuteczny i bezpieczny produkt, zaplecze produkcyjne – a więc duża elastyczność w działaniu, a także wiarygodność, jaką przez te lata sobie wyrobiliśmy, jest naszym atutem w pozyskiwaniu nowych odbiorców.

Najbardziej eksportowa linia? W tej chwili to NovaClear Atopis. A na rynki arabskie i azjatyckie mamy w ofercie serie rozjaśniające skórę, bo to produkty, które tam cieszą się popularnością.

opr. Lidia Lewandowska, Wirtualne Kosmetyki

Polecamy również relacje innych polskich wystawców Cosmoprof Bolonia 2018

Oceanic, Elfa Pharm, Eveline Cosmetics, Floslek, Dax Cosmetics, Delia Cosmetics, Bielenda, Sylveco, Heinz Glas, DermedicAllvernum, Yope, Resibo, Efektima, Verona Products Professional, Miya Cosmetics, BodyBoom, Marion, Quiskin, Alkemie Cosmetics, Phenome, Politech, MiaCalnea, Barwa Cosmetics, Annabelle Minerals, Harper HygienicsDermaglin, Tenex, Victoria Vynn.

# Raporty tematyczne
baner wewnętrzny

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Senior R&D Formulation Specialist - Wrocław Oferta pracy: Abriga -  Specjalista ds. sprzedaży na rynek hiszpański i brytyjski Oferta pracy: Nuco - Specjalista ds. Kreacji Oferta Pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Zakupów Oferta pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Brand Manager Orkla Care - Technolog w Dziale Badań i Rozwoju BodyBoom - Młodszy Specjalista ds. Marketingu Dax Cosmetics - Junior Product Manager Silcare - Safety Assessor Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Indigo - Specjalista ds. zakupów Ados Cosmetics - Specjalista ds. eksportu Premium Distribution - Koordynator ds. szkoleń Henkel - Digital Manager Perfumesco - Category Manager-Kupiec Super-Pharm Manager Działu Drogeryjnego i Kosmetycznego Oceanic - Kupiec Strategiczny Beliso - Specjalista ds. marketingu Yonelle - Specjalista ds. Kontroli Opakowań MAC Brand Support Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Specjalista ds. Digital Marketingu Miraculum - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Estee Lauder - Marketing Manager Oriflame - Specjalista ds. Zakupów Yope - Eksport Manager Laboratorium Kosmetyczne Joanna  - Kierownik ds. sieci aptecznych PGD Polska - przedstawiciel handlowy ds. Procter&Gamble Eveline Cosmetics - Technolog produkcyjny Technolog - rekrutacja ukryta Torf Corporation - Manager Produktu Miya Cosmetics - Specjalista ds. marketingu Dax Cosmetics - Senior Product Manager Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona - Senior Brand Manager Body Boom - Młodszy specjalista ds. marketingu Inglot - Copywriter - Specjalista ds. marketingu internetowego SPECJALISTA DS. REKLAMY I PUBLIC RELATIONS - OCEANIC Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!