MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Dobry czas hybryd - w okresie wiosenno-letnim salony przeżywają prawdziwe oblężenie
Dobry czas hybryd - w okresie wiosenno-letnim salony przeżywają prawdziwe oblężenie

Rosnący trend sprzedażowy lakierów hybrydowych utrzymuje się od ładnych kilku lat. Przez ten czas hybrydy zdołały już nieco wyewoluować i z salonów przeszły również na półki drogeryjne, stając się dostępnymi dla każdej konsumentki.

Taki ruch zrobił między innymi rynkowy lider, firma Nesperta, której flagową marka profesjonalną jest Semilac, ale do sprzedaży detalicznej trafiła kilka miesięcy temu marka hy hybrid! - skierowana głównie do młodszych konsumentek. Lakiery hybrydowe oferują także marki masowe, sprzedające swoje produkty w kanałach tradycyjnym i nowoczesnym, m. in. Eveline Cosmetics czy Wibo. W sklepach stacjonarnych i w galeriach handlowych znaleźć można także wyspy sprzedażowe marek, które w hybrydach mają wysoką specjalizację, np. NeoNail czy Provacater.

Trwałość w cenie

Atutem hybryd jest zdecydowanie ich trwałość. "Na paznokcie" do salonów chodzą przede wszystkim aktywne zawodowo kobiety, które chcą cieszyć się nienagannym manikiurem przez co najmniej dwa tygodnie. Dla tej grupy konsumentek wyższa cena usługi w porównaniu do możliwości samodzielnego wykonania manikiuru hybrydowego w domu nie ma większego znaczenia. Więcej korzyści daje im zadowalający efekt, który gwarantuje profesjonalnie wykonany manikiur w salonie.

Kto więc sięga po lakiery dostępne w drogeriach?

Na pewno są w tej grupie młodsze kobiety, które zupełnie nieźle opanowały sztukę manikiuru tradycyjnego i chętnie korzystają z możliwości, jakie daje hybryda - czyli trwałość. Często bardziej uzdolnione manulanie dziewczyny wykonują taki manikiur swoim koleżankom. Korzyść w przypadku zaoszczędzonych pieniędzy jest dla tej grupy dość istotna.

W drogeriach tradycyjnych, na wyspach sprzedażowych marek profesjonalnych i w Internecie lakiery hybrydowe i akcesoria kupuje także "szara strefa" - manikiurzystki świadczące swoje usługi bez rejestracji firmy, najczęściej ogłaszające się w Internecie i wykonujące manikiur w domu klientki.

Detal nie zachwiał rynkiem profesjonalnym

Pojawienie się lakierów i lamp w sprzedaży detalicznej nie zachwiało jednak segmentem profesjonalnym. Polki dbają o paznokcie i chcą cieszyć się dobrze wykonanym manikiurem i pedikiurem. Wiosną i latem trudno wręcz znaleźć dogodny termin na zapisanie się do dobrego salonu. Manikiurzystkom pomaga również  sam kalendarz, w którym od maja (komunie) poprzez miesiące letnie (wakacyjne wyjazdy, wysyp ślubów), klientki zgłaszają się chętnie, coraz częściej wybierając właśnie hybrydy. Poza tym jest to okres częściej wykonywanych usług pedikiur, gdyż odkryte obuwie nie wybacza zaniedbań w temacie;-)

Podczas wakacji za granicą Polkę na plaży można poznać po zrobionych paznokciach - wyluzowane Skandynawki czy Angielki od makijażu i manikiuru chętnie na urlopie odpoczywają...

Wady i zalety hybrydy

Większość konsumentek dostrzega zalety, choć wcale niemała grupa co pewien czas robi "odpoczynek" od hybrydy, kiedy zauważa, że paznokcie stały się słabsze. W tym czasie zamiennie do hybryd panie wracają do lakierów tradycyjnych. Zaletą profesjonalnie zrobionych paznokci hybrydowych odporność na uszkodzenia jest przede wszystkim odporność na uszkodzenia, trwałość, brak odprysków i rys na lakierze. Przy prawidłowym wykonaniu i usunięciu hybrydy nie niszczą paznokci. W przeciwieństwie do zwykłych lakierów, nie zasychają w buteleczce. A co z wadami? Problem rozdwajania się paznokci i ich przesuszania pojawia się jednak głównie u osób ze słabymi, cienkimi i łamliwymi paznokciami albo w przypadku, gdy hybrydy zostaną nieodpowiednio nałożone lub usunięte. Niektóre osoby mogą być uczulone na pewne składniki obecne w lakierach hybrydowych. Mogą zdarzać się odpryski (szczególnie w wyniku niewłaściwego przygotowania paznokcia do nałożenia hybrydy). Jeżeli zdrapie się część lub całość hybrydy, można poważnie uszkodzić paznokieć. Do zmycia lakieru hybrydowego nadaje się wyłącznie aceton, który działa wysuszająco na płytkę paznokcia.

Tylko ostrożnie

Konsumentki wykonujące hybrydę samodzielnie powinny dobrze przestrzegać zaleceń producenta. Panie korzystające z usług na rynku profesjonalnym, powinny natomiast bardzo uważnie wybierać salon i osobę, która wykonuje zabieg. Oprócz kwestii estetyki, ważne jest bezpieczeństwo i zdrowie, a w tym przypadku ryzyko jest duże, jeśli salon nie przestrzega obowiązujących standardów.

Wyjątkowo niska cena nie powinna być dla konsumentek wabikiem, ale zapalającą się lampką ostrzegającą, czy na pewno jest to miejsce, któremu można zaufać. Z drugiej strony salon, który bezwględnie dba o jakość świadczonych usług, zwykle cieszy się dużą popularnością i lojalnością klientek, które regularnie zapisują się do swojej ulubionej manikiurzystki.

Zdaniem eksperta

Agata Wiśniewska, Master Educator Akademii ChiodoPRO

Dobrze wykonany manicure hybrydowy utrzymuje się nawet do trzech tygodni bez żadnych poprawek, nie odpryskuje, nie odchodzi, nie rysuje się i nie traci koloru. Kluczem do trwałego manicure hybrydowego jest przygotowanie płytki: należy pamiętać o dokładnym odsunięciu skórek oraz oczyszczeniu naturalnej płytki paznokcia. Przed nałożeniem bazy płytka powinna być odtłuszczona czystym alkoholem. Bardzo istotne jest, aby nie skracać czasu utwardzania preparatów w lampie UV/LED, ponieważ prowadzi to do alergii, a także odpryskiwania produktów.

W salonie należy zwrócić uwagę na czystość i porządek. Już na pierwszy rzut oka widać, czy salon jest prowadzony z należyta dbałością. Czyste podłogi, przyjemny zapach, schludne fartuszki czy uporządkowane produkty na szafkach są absolutnym minimum. Ważne są jednorazowe akcesoria, szczególnie mam tu na myśli pilniki, bloczki polerskie. Tylko taki tryb pracy gwarantuje nam bezpieczeństwo całego zabiegu. Narzędzia, takie jak cążki, kopytko do skórek, nożyczki powinny być sterylizowane oraz opakowane w jednorazowe pakiety. Warto zwrócić uwagę na wyposażenie salonu oraz produkty, na których pracuje gabinet. Istotne jest, aby były przeznaczone do użytku profesjonalnego oraz pochodziły od sprawdzonych producentów. Przed wizytą w salonie można również sprawdzić aktualną strona internetową czy fanpage na Facebooku, bo dzięki temu możemy być na bieżąco z usługami, które oferuje salon.
 

Polecamy również:
Nesperta lobbuje za ujednoliconą certyfikacją kompetencji stylistek paznokci

# Raporty tematyczne
baner wewnętrzny

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Eveline Cosmetics - Brand Manager Cosmo Group: Regionalny Trener Sprzedaży/Manager w Dziale Szkoleń Produktowych Laboratorium Kosmetyczne FLOSLEK: Starszy Specjalista ds. Kontroli Jakości Oferta pracy: Oriflame - Koordynator ds. Ciągłego Doskonalenia Oferta pracy: Bio-Estetic - Account Manager Oferta pracy: Tenex - Specjalista ds. marketingu Oferta pracy: Senior R&D Formulation Specialist - Wrocław Oferta pracy: Abriga -  Specjalista ds. sprzedaży na rynek hiszpański i brytyjski Oferta pracy: Nuco - Specjalista ds. Kreacji Oferta Pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Zakupów Oferta pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Brand Manager Orkla Care - Technolog w Dziale Badań i Rozwoju BodyBoom - Młodszy Specjalista ds. Marketingu Dax Cosmetics - Junior Product Manager Silcare - Safety Assessor Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Indigo - Specjalista ds. zakupów Ados Cosmetics - Specjalista ds. eksportu Premium Distribution - Koordynator ds. szkoleń Henkel - Digital Manager Perfumesco - Category Manager-Kupiec Super-Pharm Manager Działu Drogeryjnego i Kosmetycznego Oceanic - Kupiec Strategiczny Beliso - Specjalista ds. marketingu Yonelle - Specjalista ds. Kontroli Opakowań MAC Brand Support Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Specjalista ds. Digital Marketingu Miraculum - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Estee Lauder - Marketing Manager Oriflame - Specjalista ds. Zakupów Yope - Eksport Manager Laboratorium Kosmetyczne Joanna  - Kierownik ds. sieci aptecznych PGD Polska - przedstawiciel handlowy ds. Procter&Gamble Eveline Cosmetics - Technolog produkcyjny Technolog - rekrutacja ukryta Torf Corporation - Manager Produktu Miya Cosmetics - Specjalista ds. marketingu Dax Cosmetics - Senior Product Manager Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona - Senior Brand Manager Body Boom - Młodszy specjalista ds. marketingu Inglot - Copywriter - Specjalista ds. marketingu internetowego SPECJALISTA DS. REKLAMY I PUBLIC RELATIONS - OCEANIC Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!