MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Czy opakowanie kosmetyku ma znaczenie? Oczywiście!
Czy opakowanie kosmetyku ma znaczenie? Oczywiście!

Mówi się, że kupujemy oczami. I tak w istocie jest. Opakowanie przyciąga naszą uwagę i zachęca, by z dziesiątków innych propozycji na półce, wybrać właśnie ten konkretny produkt.

Kosmetyki często kupujemy nie testując wcześniej. W drogeriach to właśnie opakowanie nazywane jest ekstra sprzedawcą…  Na co dziś zwracamy więc uwagę patrząc na same opakowania kosmetyków?

1. Czy opakowanie jest ekologiczne?

Jesteśmy jako klienci coraz bardziej ekologiczni. Zwracamy uwagę na naturalność składu produktów, ale też opakowanie: na ile jest ono przyjazne dla środowiska naturalnego. Oznaczenie, że opakowanie można poddać recyklingowi jest ważne. Szczęśliwie nasza świadomość konsumencka rośnie. Nie chcemy zostawiać naszym dzieciom i wnukom planety, która tonie w odpadach. Już wystarczająco nabroiliśmy. Czas teraz po sobie posprzątać. Takie podejście prezentuje też coraz częściej biznes kosmetyczny i stawia na opakowania, które można przetwarzać. Niekoniecznie muszą być to szklane opakowania, jednoznacznie utożsamiane z recyklingiem. Współczesne technologie pozwalają na wielokrotne przetwarzanie plastiku. Przy czym plastik ma te zalety, że jest komponentem tańszym, a w przypadku kosmetyków, za które nie chcemy przepłacać, ma to niebagatelne znacznie.

2. Czy kosmetyk jest wygodny w użytkowaniu?

Dobre opakowanie to takie, które ułatwia nam posługiwanie się kosmetykiem. Nie ma nic bardziej irytującego niż zacinające się przy zamknięcie cieni do powiek czy wyślizgujący się z mokrych rąk szampon. Irytuje nas też, kiedy problemem jest otrzymanie takiej ilości kosmetyku po naciśnięciu aplikatora, by nie była to wielkość śladowa, ale też nie zalać wszystkiego wokół. Zazwyczaj nie zastanawiamy się nad niuansami, ale lubimy, kiedy żel do mycia udaje się łatwo otworzyć pod prysznicem (umożliwia to zamknięcie typu flip-top), a maskara dokręca się lekko na tyle mocno, że powietrze nie dostaje się do środka. Takie cechy produktu powinny być zawsze dokładnie przetestowane przez producenta. Opakowanie po prostu musi być funkcjonalne. Inaczej niepotrzebnie tracimy czas i nerwy na zabiegi, które powinny kojarzyć się wyłącznie z przyjemnością.

3. Czy kosmetyk jest właściwie zabezpieczony?

Opakowanie kosmetyku musi ułatwiać użytkowanie, ale też dobrze zabezpieczać sam produkt. Krem w buteleczce typu air-less, dzięki czemu powietrze nie przenika do środka, co pozwala na użycie mniejszej liczby konserwantu, to czytelny sygnał dla nas, że mamy do czynienia z wysoką jakością produktu. Ciemny kolor buteleczki, chroniący przed dewastującym wpływem światła na niektóre światłoczułe składniki, również daje nam poczucie, że kosmetyk będzie skuteczny i nie zdezaktywuje się po tygodniu od otwarcia.

4. Czy na opakowaniu są wszystkie niezbędne informacje?

O pewne kwestie zadbał regulator. Producent musi podać na opakowaniu kosmetyku skład INCI, czyli, co znajduje się w kosmetyku. Musi być też podany adres producenta - jeśli na przykład będziemy chcieli zgłosić działanie niepożądane. Na pewno musimy jako konsumenci wiedzieć, jaki jest termin przydatności produktu. Może być to wyrażone konkretną datą lub datą po otwarciu (PAO). Na opakowaniu znajdują się także inne, ważne z naszej perspektyw,y informacje. Producenci informują dla kogo produkt jest przeznaczony i jak działa, niemniej nie mogą pisać niczego, co nie zostało udowodnione badaniami i nie jest prawdą. Ważne jest, by producent pomyślał o docelowym kliencie, projektując wzór kartonika czy etykiety. Kiedy widzę maleńką czcionkę na kremie 70+, to czuję, że producent słabo myśli o swojej klientce, zmuszając ją, by na zakupy oprócz okularów zabierała ze sobą lupę.

5. Czy opakowanie jest ładne i innowacyjne?

Jako klienci premiujemy atrakcyjność. Efektowne opakowanie zachęca nas do zakupu, dlatego nie warto oszczędzać na estetyce. Cenimy także innowacje, które ułatwiają życie. Przykład? Podwójne opakowanie. W jednej komorze znajduje się krem na dzień, w drugiej krem na noc. Zajmuje to mniej miejsca na półce, a dodatkowo jest bardziej poręcznym rozwiązaniem. Opakowanie powinno przekazywać cechy, które mają być utożsamiane z daną marką. Marka jest czymś więcej niż tylko produktem, to właśnie opakowanie staje się składową tego, co o niej myślimy i jak ją postrzegamy.

Ponad 60% decyzji zakupowych podejmowanych jest pod wpływem impulsu. A to oznacza, że opakowanie pełni zasadniczą rolę w marketingu. Szereg elementów decyduje o tym, czy produkt będzie się wyróżniał pośród konkurencji. Należą do nich: trwałość, poręczność, forma, estetyka, szata graficzna, użyteczność, kolor i kształt.

fot. Pixabay

# Raporty tematyczne
baner wewnętrzny

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Miraculum - Brand Manager Oferta pracy: Super-Pharm Manager ds. Zakupów Działu Kosmetycznego Oferta pracy: Beliso - Export Manager Oferta pracy: Laboratorum Kosmetyczne Dr Irena Eris: Koordynator Wsparcia Sprzedaży - Europa Wschodnia Oferta pracy: Veoli Botanica - Przedstawiciel Handlowy Oferta pracy: Farmona - Marketing Manager Oferta pracy: 4mass Regionalny Przedstawiciel Handlowy Oferta pracy: Floslek - Specjalista ds. marketingu&PR Oferta pracy: Jeronimo Martins - Menedżer ds. Marketingu Digital Oferta pracy: Miya Cosmetics - Digital Manager Oferta pracy: Miya Cosmetics - Specjalista ds. sprzedaży Oferta pracy: Delia Cosmetics - Brand Manager Herla - Regionalny Kierownik Sprzedaży Herla - Eksport Manager Oferta Pracy: Equalan Pharma - Młodszy Specjalista ds. Marketingu TZMO SA - Koordynator Sekcji Wyrobów Kosmetycznych Nivea - Przedstawiciel Handlowy ds. Kluczowych Klientów Oferta pracy: Delia Cosmetics - Product Manager Oferta pracy: Delia Cosmetics - Dyrektor Sprzedaży Rekrutacja ukryta - Junior Trade Marketing Specialist Oferta pracy: Farmona - Brand Manager Oferta pracy: Oceanic - Młodszy Specjalista ds. wdrożeń kosmetycznych Oferta pracy: Organique - Product Manager Eveline Cosmetics - Brand Manager Cosmo Group: Regionalny Trener Sprzedaży/Manager w Dziale Szkoleń Produktowych Laboratorium Kosmetyczne FLOSLEK: Starszy Specjalista ds. Kontroli Jakości Oferta pracy: Oriflame - Koordynator ds. Ciągłego Doskonalenia Oferta pracy: Bio-Estetic - Account Manager Oferta pracy: Tenex - Specjalista ds. marketingu Oferta pracy: Senior R&D Formulation Specialist - Wrocław Oferta pracy: Abriga -  Specjalista ds. sprzedaży na rynek hiszpański i brytyjski Oferta pracy: Nuco - Specjalista ds. Kreacji Oferta Pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Zakupów Oferta pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Brand Manager Orkla Care - Technolog w Dziale Badań i Rozwoju BodyBoom - Młodszy Specjalista ds. Marketingu Dax Cosmetics - Junior Product Manager Silcare - Safety Assessor Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Indigo - Specjalista ds. zakupów Ados Cosmetics - Specjalista ds. eksportu Premium Distribution - Koordynator ds. szkoleń Henkel - Digital Manager Perfumesco - Category Manager-Kupiec Super-Pharm Manager Działu Drogeryjnego i Kosmetycznego Oceanic - Kupiec Strategiczny Beliso - Specjalista ds. marketingu Yonelle - Specjalista ds. Kontroli Opakowań MAC Brand Support Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Specjalista ds. Digital Marketingu Miraculum - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Estee Lauder - Marketing Manager Oriflame - Specjalista ds. Zakupów Yope - Eksport Manager Laboratorium Kosmetyczne Joanna  - Kierownik ds. sieci aptecznych PGD Polska - przedstawiciel handlowy ds. Procter&Gamble Eveline Cosmetics - Technolog produkcyjny Technolog - rekrutacja ukryta Torf Corporation - Manager Produktu Miya Cosmetics - Specjalista ds. marketingu Dax Cosmetics - Senior Product Manager Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona - Senior Brand Manager Body Boom - Młodszy specjalista ds. marketingu Inglot - Copywriter - Specjalista ds. marketingu internetowego SPECJALISTA DS. REKLAMY I PUBLIC RELATIONS - OCEANIC Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!