MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Było, jest, będzie - rynek kosmetyczny 2017/2018 - Teresa Stachnio, drogerie Jasmin
Było, jest, będzie - rynek kosmetyczny 2017/2018 - Teresa Stachnio, drogerie Jasmin

Handel do niedawna nazywany "tradycją" nie ma dziś łatwo. Ostra konkurencja zachodnich sieci jest dla polskich detalistów bardzo trudnym wyzwaniem. Wojny cenowe są zwyczajnie niebezpieczne dla biznesu, zwłaszcza tego w mniejszej skali. Polski klient przywykł jednak do kupowania w cenach promocyjnych. Wszyscy szukają odpowiedzi, jak - inaczej niż "najniższą" ceną - zachęcić go do zakupów w lokalnych drogeriach. Odpowiedzią mogą być dobre programy lojalnościowe i dostępność pewnych marek, których nie ma "wszędzie"...

1. To był rok…

Integracji i standaryzacji działań handlowych, marketingowych, operacyjnych. Rok rozwoju projektu Jasmin-Partner i inauguracji projektu Jasmin-Pharm.

2. Najważniejsze dla naszej firmy w 2017 roku było…
Wprowadzenie systemu hipermarket i spięcie nim kilkudziesięciu drogerii franczyzowych. Założeniem tego systemu operacyjnego jest dbałość o zachowanie standardów zarówno wizualizacyjnych, jak też handlowo-marketingowych w terenie.

3. Wdrożenia, które dobrze przyjęły się na rynku…
W drogeriach Jasmin doskonale przyjęła się kolejna marka lakierów hybrydowych - La Boom oraz cała gama produktów i akcesoriów koniecznych do wykonania manicure hybrydowego.

W całym rynku kosmetycznym sukces odniosły kosmetyki rosyjskie, np.  Natura Siberica, Babuszka Agafia... Trwa też moda na produkty azjatyckie - popularnością cieszą się, m. in. kosmetyki Pil'aten. Co istotne - te marki przyjęły się w każdym kanale sprzedaży.

Marka Biały Jeleń z powodzeniem wdrożyła produkty do pielęgnacji twarzy - seria Apteka Alergika dokładnie trafiła w potrzeby rynku.

4. Konsumenci zwracali szczególną uwagę na…
Jakość produktów i minimalizm w składzie. Im krótsza lista składników, tym lepiej. Ważny jest też termin przydatności, powinien być określony i na pewno nie bardzo długi. Ważne stają się certyfikaty potwierdzające ekologiczność kosmetyków. Konsumenci doceniają też nowatorskie metody produkcji, wysoką jakość i skuteczność działania zgodną z obietnicą na opakowaniu.

5. Rynek kosmetyków najlepiej opisuje obecnie słowo/słowa…
Naturalność, eko-certyfikat, pomysłowość, nowatorstwo, bez parabenów,  bez SLS/SLES.

6. W 2018 roku planujemy…
Uruchomienie i wdrożenie programu lojalnościowego, wykorzystującego najnowsze osiągnięcia technologiczne, którego celem  będzie bezpośrednia komunikacja z konsumentem: diagnozowanie potrzeb każdej osoby i dostarczanie odpowiednich informacji.

7. Wyzwanie, które stoi w kolejnych miesiącach przed naszą firmą, to…
Najlepsze przygotowanie do wdrożenia programu lojalnościowego na miarę XXI wieku.

8. Dla całej branży wyzwaniem w kolejnym roku może być...
Rentowność prowadzonych działań zarówno u producentów, jak też usługodawców i handlowców. Obecnie mamy rynek pracownika. Rośnie płaca minimalna i średnia. Pracownicy szukają dla siebie odpowiedniej pracy - i to dobrze płatnej. Rosną zatem koszty związane z utrzymaniem pracownika i rentownością całego przedsiębiorstwa. Do tego producenci i handlowcy nauczyli konsumentów zakupów w promocji - i dziś promocja musi być nieustanna. Sytuacja jest patowa: nie ma promocji - nie ma zakupów. Wojny cenowe doprowadziły do zachwiania rentownością przedsiębiorców. Zachowanie płynności finansowej to będzie wyzwanie dla wielu firm w 2018 roku.

 

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi w sondzie "Było, jest, będzie 2017/2018"!

Ziaja

Oceanic

Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris

Bielenda

Dax Cosmetics

Janda

Sarantis

Delia Cosmetics

Laboratorium Kosmetyczne Floslek

Elfa Pharm Polska

Verona Products Professional

Bandi Cosmetics

Orkla Care

Świt Pharma

Allverne

Resibo

Clochee

Melli Care

Body Boom

Drogerie Jasmin

Drogerie Natura

Eveline Cosmetics

Avon

# Raporty tematyczne
baner wewnętrzny

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Eveline Cosmetics - Technolog produkcyjny Technolog - rekrutacja ukryta Torf Corporation - Manager Produktu Miya Cosmetics - Specjalista ds. marketingu Dax Cosmetics - Senior Product Manager Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona - Senior Brand Manager Body Boom - Młodszy specjalista ds. marketingu Inglot - Copywriter - Specjalista ds. marketingu internetowego SPECJALISTA DS. REKLAMY I PUBLIC RELATIONS - OCEANIC Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!