Handel do niedawna nazywany "tradycją" nie ma dziś łatwo. Ostra konkurencja zachodnich sieci jest dla polskich detalistów bardzo trudnym wyzwaniem. Wojny cenowe są zwyczajnie niebezpieczne dla biznesu, zwłaszcza tego w mniejszej skali. Polski klient przywykł jednak do kupowania w cenach promocyjnych. Wszyscy szukają odpowiedzi, jak - inaczej niż "najniższą" ceną - zachęcić go do zakupów w lokalnych drogeriach. Odpowiedzią mogą być dobre programy lojalnościowe i dostępność pewnych marek, których nie ma "wszędzie"...
1. To był rok…
Integracji i standaryzacji działań handlowych, marketingowych, operacyjnych. Rok rozwoju projektu Jasmin-Partner i inauguracji projektu Jasmin-Pharm.
2. Najważniejsze dla naszej firmy w 2017 roku było…
Wprowadzenie systemu hipermarket i spięcie nim kilkudziesięciu drogerii franczyzowych. Założeniem tego systemu operacyjnego jest dbałość o zachowanie standardów zarówno wizualizacyjnych, jak też handlowo-marketingowych w terenie.
3. Wdrożenia, które dobrze przyjęły się na rynku…
W drogeriach Jasmin doskonale przyjęła się kolejna marka lakierów hybrydowych - La Boom oraz cała gama produktów i akcesoriów koniecznych do wykonania manicure hybrydowego.
W całym rynku kosmetycznym sukces odniosły kosmetyki rosyjskie, np. Natura Siberica, Babuszka Agafia... Trwa też moda na produkty azjatyckie - popularnością cieszą się, m. in. kosmetyki Pil'aten. Co istotne - te marki przyjęły się w każdym kanale sprzedaży.
Marka Biały Jeleń z powodzeniem wdrożyła produkty do pielęgnacji twarzy - seria Apteka Alergika dokładnie trafiła w potrzeby rynku.
4. Konsumenci zwracali szczególną uwagę na…
Jakość produktów i minimalizm w składzie. Im krótsza lista składników, tym lepiej. Ważny jest też termin przydatności, powinien być określony i na pewno nie bardzo długi. Ważne stają się certyfikaty potwierdzające ekologiczność kosmetyków. Konsumenci doceniają też nowatorskie metody produkcji, wysoką jakość i skuteczność działania zgodną z obietnicą na opakowaniu.
5. Rynek kosmetyków najlepiej opisuje obecnie słowo/słowa…
Naturalność, eko-certyfikat, pomysłowość, nowatorstwo, bez parabenów, bez SLS/SLES.
6. W 2018 roku planujemy…
Uruchomienie i wdrożenie programu lojalnościowego, wykorzystującego najnowsze osiągnięcia technologiczne, którego celem będzie bezpośrednia komunikacja z konsumentem: diagnozowanie potrzeb każdej osoby i dostarczanie odpowiednich informacji.
7. Wyzwanie, które stoi w kolejnych miesiącach przed naszą firmą, to…
Najlepsze przygotowanie do wdrożenia programu lojalnościowego na miarę XXI wieku.
8. Dla całej branży wyzwaniem w kolejnym roku może być...
Rentowność prowadzonych działań zarówno u producentów, jak też usługodawców i handlowców. Obecnie mamy rynek pracownika. Rośnie płaca minimalna i średnia. Pracownicy szukają dla siebie odpowiedniej pracy - i to dobrze płatnej. Rosną zatem koszty związane z utrzymaniem pracownika i rentownością całego przedsiębiorstwa. Do tego producenci i handlowcy nauczyli konsumentów zakupów w promocji - i dziś promocja musi być nieustanna. Sytuacja jest patowa: nie ma promocji - nie ma zakupów. Wojny cenowe doprowadziły do zachwiania rentownością przedsiębiorców. Zachowanie płynności finansowej to będzie wyzwanie dla wielu firm w 2018 roku.
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi w sondzie "Było, jest, będzie 2017/2018"!