MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Było, jest, będzie - rynek kosmetyczny 2017/2018 - Przemysław Szymański, Drogerie Natura
Było, jest, będzie - rynek kosmetyczny 2017/2018 - Przemysław Szymański, Drogerie Natura

Drogerie Natura na rynku obecne są od 20 lat - to był zresztą ich jubileuszowy rok świętowany licznymi atrakcjami dla konsumentów. Wśród produktów dostępnych w sklepach można znaleźć bogatą gamę marek będących liderami na rynku kosmetyczno-drogeryjnym oraz asortyment dostępny wyłącznie w salonach sieci, w tym marki Kobo Professional, My Secret, Sensique czy Seyo. O mijającym roku i planach na 2018 mówi Przemysław Szymański, Kierownik Działu Marketingu Natura Marketing Sp. z o.o.

1. To był rok…
Niezwykle dla nas ważny, bo już 20. odkąd działamy na polskim rynku. Przez ostatnie miesiące hucznie obchodziliśmy nasze okrągłe urodziny.
Przygotowaliśmy specjalną ofertę urodzinową dla klientów, zorganizowaliśmy mnóstwo atrakcji, m.in. wakacyjny Roadshow po nadmorskich miejscowościach ze specjalnie zaaranżowanym Natura Beauty Busem, loterię urodzinową z dziesięcioma tysiącami nagród czy liczne konkursy w mediach społecznościowych. Ponadto, w tym roku świętowaliśmy również pierwsze urodziny naszego Klubu Natura, programu lojalnościowego, który zrzesza już blisko 900 000 najwierniejszych klientów.

2. Najważniejsze dla naszej firmy w 2017 roku było…
Wyraźne podkreślenie naszej tożsamości oraz wyróżnienie naszej indywidualności na tle innych graczy na rynku drogeryjnym. Jako sieć Natura chcemy być kojarzeni z najwyższymi standardami obsługi klienta i jakościowymi produktami, a także bogatą ofertą produktów naturalnych. Jak zawsze staraliśmy się zaspokajać potrzeby zakupowe naszych klientów i wyprzedzać o krok trendy rynkowe. Wynikiem tego jest szereg zorganizowanych promocji typu tailor-made oraz aż 210 przeprowadzonych przez cały rok remodelingów naszych drogerii stacjonarnych. Ich celem było uprzyjemnienie, m.in. poprzez modernizację wnętrz i wprowadzenie nawigacji po kategoriach produktowych, zakupów i czasu spędzanego w naszych drogeriach.

3. Wdrożenia, które dobrze przyjęły się na rynku…
Naszym ogromnym sukcesem jest nowa linia produktowa marki Kobo Professional – wyjątkowych, profesjonalnych kosmetyków do makijażu, dostępnych wyłącznie w drogeriach Natura. Seria zawiera ponad 130 starannie dobranych kosmetyków do makijażu twarzy, oczu i ust w bardzo eleganckich opakowaniach. Po raz pierwszy w ofercie marki znalazła się seria produktów mineralnych – bezzapachowych i delikatnych dla skóry. Wybrane palety cieni do powiek powstały we współpracy z makijażystą Danielem Sobieśniewskim. Pierwsza dostawa kosmetyków wyprzedała się w niemal jeden dzień, a cała linia okazała się być hitem w mediach społecznościowych. Otrzymaliśmy mnóstwo pozytywnych recenzji od klientek i blogerek. Jesteśmy niezwykle dumni z tego, że nasza marka własna cieszy się taką renomą.

4. Konsumenci zwracali szczególną uwagę na…
Jak zawsze, stosunek ceny do jakości. Staramy się na bieżąco ulepszać naszą ofertę pod kątem najwyższych standardów jakościowych. Oferujemy konsumentom szeroką gamę produktów dostępnych na wyłączność, które mimo atrakcyjnej ceny nie odbiegają od standardów największych światowych brandów. Obecnie samodzielnie prowadzimy 7 marek i planujemy kolejne wdrożenia. W tym roku na rynku zadebiutowała nasza pierwsza linia produktów dla dzieci pod marką Seyo KIDS – w asortymencie znalazły się m.in. żele do kąpieli, pianki czy kule musujące. Dzięki nim kąpiel stanie się dla najmłodszych przyjemną zabawą, a nie obowiązkiem.

5. Rynek kosmetyków najlepiej opisuje obecnie słowo/słowa…
This is Spartaaaa!!!: -) A wracając do merytorycznych opinii, rynek zmienia się w zawrotnym tempie, w czym swoją bardzo dużą zasługę ma internet i rozwój nowych technologii w kosmetyce. Musimy stale śledzić trendy i wyprzedzać je o krok, aby nie pozostać w tyle.

6. W 2018 roku planujemy…
Dalszy prężny rozwój sieci, z naciskiem zarówno na drogerie stacjonarne  jak i platformę e-commerce, czyli naszą drogerię internetową www.drogerienatura.pl. Przed nami kolejne otwarcia nowych punktów na terenie całej Polski, remodelingi istniejących placówek, wdrożenia nowych kosmetyków wśród marek dostępnych na wyłączność, a także ogólnodostępnych brandów. Nie zabraknie oczywiście aktywacji angażujących klientów, w tym benefitów związanych z uczestnictwem w Klubie Natura, konkursów i promocji. Być może, zainspirowani sukcesem akcji, zdecydujemy się także na powtórzenie „Roadshow – Natura Beauty Bus” lub zaskoczymy nowym pomysłem: -).

7. Wyzwanie, które stoi w kolejnych miesiącach przed naszą firmą, to…
Ciągłe uatrakcyjnianie naszych sklepów oraz oferty, aby dla każdej klientki zakupy w drogeriach Natura były prawdziwą przyjemnością i wyjątkowym doświadczeniem zakupowym.

8. Dla całej branży wyzwaniem w kolejnym roku może być…
Każdy kolejny rok to kolejne wyzwania. Dynamika rynku jest ogromna – pojawiają się nowe trendy, technologie, koncepcje. Wyzwaniem jest sprostać zadaniom, jakie ta dynamika za sobą niesie.


Przeczytaj wszystkie wypowiedzi w sondzie "Było, jest, będzie 2017/2018"!


Ziaja

Oceanic

Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris

Bielenda

Dax Cosmetics

Janda

Sarantis

Delia Cosmetics

Laboratorium Kosmetyczne Floslek

Elfa Pharm Polska

Verona Products Professional

Bandi Cosmetics

Orkla Care

Świt Pharma

Allverne

Resibo

Clochee

Melli Care

Body Boom

Drogerie Jasmin

Drogerie Natura

Eveline Cosmetics

Avon Polska

# Raporty tematyczne
baner wewnętrzny

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Eveline Cosmetics - Technolog produkcyjny Technolog - rekrutacja ukryta Torf Corporation - Manager Produktu Miya Cosmetics - Specjalista ds. marketingu Dax Cosmetics - Senior Product Manager Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona - Senior Brand Manager Body Boom - Młodszy specjalista ds. marketingu Inglot - Copywriter - Specjalista ds. marketingu internetowego SPECJALISTA DS. REKLAMY I PUBLIC RELATIONS - OCEANIC Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!