MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Było, jest, będzie - rynek kosmetyczny 2017/2018 - Michał Czajka, Sarantis
Było, jest, będzie - rynek kosmetyczny 2017/2018 - Michał Czajka, Sarantis

Choć łatwe czasy bezpowrotnie minęły, zdaniem Michała Czajki, prezesa firmy Sarantis, ten rok jego firma może zaliczyć do udanych. Dobry sezon zaliczyła Kolastyna Sun - i nie jest to ostatnie słowo tej marki w rozwijaniu kategorii kosmetyków słonecznych. Kategorią ponadsezonową są zapachy i tu także sporo dobrego się dzieje, a zadzieje się w przyszłym roku więcej - m. in. pojawi się nowy globalny ambasador marki STR8.

1. To był rok…

Dobry rok, chociaż jeszcze się nie skończył … zarówno dla całej branży kosmetycznej, jak również dla Sarantisa. Na pewno nie był łatwy, ale łatwe czasy minęły bezpowrotnie.

2. Najważniejsze dla naszej firmy w 2017 roku było…
Utrzymanie pozycji lidera rynkowego Kolastyny w kategorii produktów do opalania. Kategoria produktów słonecznych to DNA Kolastyny, którą Sarantis kupił od Miraculum w 2010. Po kilku latach w naszym rękach, poczynając od sezonu 2015, Kolastyna Sun wróciła na pozycję lidera rynkowego, czyli …. na swoje miejsce. W tym sezonie postawiliśmy na trochę inną komunikację marketingową dla Kolastyny Sun, sięgając po młodszą grupę docelową, intensyfikując działania digital, co dało naprawdę wymierne efekty.

3. Wdrożenia, które dobrze przyjęły się na rynku…
W kategorii zapachów widzimy zdecydowany rozwój kategorii semi-selective. Nasza obecność w tym segmencie rynku oparta jest na wyłącznym kontrakcie z amerykańską firmą Parlux i dystrybucji takich zapachów jak Rihanna, Pierre Cardin i Paris Hilton. Wszystkie te wdrożenia wyglądają bardzo optymistycznie i liczymy na dalszy rozwój tej kategorii w naszym portfolio w przyszłości.   

4. Konsumenci zwracali szczególną uwagę na…
Nie będę oryginalny mówiąc że… promocje. Chyba wszyscy wpadliśmy w spiralę promocji poczynając od producentów następnie detalistów, a może w odwrotnej kolejności, no i oczywiście konsumentów, których idealnie określa definicja „smart shoper”. Mnogość produktów dostępnych na polskim rynku plus skala nowych wprowadzeń wzmaga potrzebę nieustannego „przypominania” się konsumentom, a najprostszym sposobem do tego są właśnie wszelkiego typu działania promocyjne i nasi konsumenci są beneficjentami takich działań.


5. Rynek kosmetyków najlepiej opisuje obecnie słowo…
Innowacyjność, innowacyjność, innowacyjność. Analizując działania konkurentów, w szczególności polskich producentów, z wielkim szacunkiem i uznaniem odnoszę się do ich innowacyjności. Nieprzypadkowo polski rynek kosmetyczny charakteryzuje się niespotykaną w innych krajach fragmentyzacją, mamy wiele firm które poprzez konsekwentne stawianie na innowacyjność oraz kreatywne podejście do wprowadzania nowości osiągnęło obecną pozycję rynkową zarówno w Polsce jak również na rynkach zagranicznych. Wielkość polskiego rynku plus optymistyczne perspektywy eksportowe dają szansę wszystkim producentom na dalszy rozwój i jak wiemy większość polskich producentów planuje inwestycje, bądź już je popełniła, w rozwój mocy produkcyjnych, co świadczy o bardzo optymistycznym podejściu do przyszłości.

6. W 2018 roku planujemy…
Jak mówiłem wcześniej, od kilku lat Kolastyna Sun jest liderem rynkowym, ale w tej kategorii nie powiedzieliśmy ostatniego słowa. Szykujemy miłą niespodziankę dla naszych konsumentów z nadzieją, że jeszcze częściej będą sięgali po nasze produkty w sezonie letnim 2018.

7. Wyzwanie, które stoi w kolejnych miesiącach przed naszą firmą, to…
Mamy w naszych rękach ciekawy projekt marketingowy na 2018 rok. Grupa Sarantis podpisała kontrakt reklamowy z gwiazdą ligi NBA jako ambasadorem marki STR8, z założeniem globalnej ekspansji marki. Adaptacja tego projektu na rynku polskim będzie ciekawym i dużym wyzwaniem dla działu marketingu… Niska popularność koszykówki - w tym NBA, nazwisko… Giannis Antetokounmpo i rozpoznawalność naszego ambasadora w Polsce to wyzwanie, z którym przyjdzie nam się zmierzyć.
Na pierwszy rzut oka wygląda to trochę karkołomnie, ale zakładam że w grudniu 2018 w ankiecie Wirtualnych Kosmetyków na pytanie „Najważniejsze dla naszej firmy w 2018 roku było…” oraz „Wdrożenia, które dobrze przyjęły się na rynku…”, odpowiem, że kampania reklamowa STR8.

8. Dla całej branży wyzwaniem w kolejnym roku może być…
Osobiście uważam, że z wszystkimi wyzwaniami które stawia przed nami rynek, cała branża kosmetyczna da sobie radę, tak jak daje przez ostatnie lata. Najlepszym potwierdzeniem na to są wyniki raportu o stanie branży kosmetycznej przygotowanym przez Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego na piętnastolecie Związku. Najważniejsze i krytyczne według mnie, mówiąc o perspektywie kolejnych lat, jest to aby nie ograniczać branży możliwości dalszego rozwoju poprzez ograniczenia legislacyjne, czego życzę wszystkim firmom działającym na polskim rynku kosmetycznym.

 

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi w sondzie "Było, jest, będzie 2017/2018"!

Ziaja

Oceanic

Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris

Bielenda

Dax Cosmetics

Janda

Sarantis

Delia Cosmetics

Laboratorium Kosmetyczne Floslek

Elfa Pharm Polska

Verona Products Professional

Bandi Cosmetics

Orkla Care

Świt Pharma

Avon Polska

Allverne

Resibo

Clochee

Melli Care

Body Boom

Drogerie Jasmin

Drogerie Natura

Eveline Cosmetics

# Raporty tematyczne
baner wewnętrzny

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Eveline Cosmetics - Technolog produkcyjny Technolog - rekrutacja ukryta Torf Corporation - Manager Produktu Miya Cosmetics - Specjalista ds. marketingu Dax Cosmetics - Senior Product Manager Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona - Senior Brand Manager Body Boom - Młodszy specjalista ds. marketingu Inglot - Copywriter - Specjalista ds. marketingu internetowego SPECJALISTA DS. REKLAMY I PUBLIC RELATIONS - OCEANIC Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!